Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d 160Kw -170kw päivityksen merkitys ja erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fullcrum
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 10
    • Tampere

    E61 530d 160Kw -170kw päivityksen merkitys ja erot?

    Olen hankkimassa E61 530da (tai 525da) tätä foorumia on tullut luettua ja e60.nettiä, mutta en ole löytänyt 2005 vuonna tulleeseen päivitykseen oikein lisätietoja, joten:
    Mitä eroja on E61 530d 160 KW ja 170 KW malleissa. Tämä 170 Kw malli ilmeisesti on jokin "2006 päivitys" ja samalla tuli nappi käynnistys. Mutta tuliko jotain muuta merkittävää parannusta kuin 10 Kw lisätehoa? (nappi nyt ei varsinainen parannus ollut mutta ilmeisesti jotain muitakin ominaisuuksia tehtiin) olisiko kenelläkään näistä jotain listausta? tai tietoa mitä tuo "2006 päivitys" toi tullessaan - eli kannattaako mielummin hankkia se 160Kw vai 170 Kw versio? Kilowateilla ei minulle ole merkitystä. Lähinnä nuo erot kiinnostavat, mistä jään paitsi jos hankin 160Kw version?

    E60/E61 525d versioista ei ole juttua juuri lainkaan, lähes kaikki on 530d:stä, joten onko tuo 525d joku välipahaeikiinnostamalli?

    Kiitoksia jos viitsitte valaista!
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #2
    525DA voisi olla jopa järkevämpi, lastulla lisää hönkää sekä valmiiksi läpätön ja kuluttaa vähemmän (oma 530DAT E61 talvella lyhyessä ajossa webaston kanssa 12.7l/100km..) Ja ostohinta selkeästi pienempi.
    Last edited by Ceeray; 18-02-2009, 22:27.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Ihan hyvä malli se varmasti on, mutta.....


      Osta suosiolla vaan 530 d malli niin ei rupea harmittamaan myöhemmin.... ja varmasti on sitten joskus kun sen vaihdat pois haluttavampi mitä pienempikoneisempi vaihtoehto.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Fullcrum
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 10
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Ceeray View Post
        525DA voisi olla jopa järkevämpi, lastulla lisää hönkää sekä valmiiksi läpätön ja kuluttaa vähemmän (oma 530DAT E61 talvella lyhyessä ajossa webaston kanssa 12.7l/100km..) Ja ostohinta selkeästi pienempi.
        Tämä 525DA hieman ihmetyttääkin, sillä BMW:n ohjekirjan mukaan se kuluttaa enemmän kuin 530DA - ohjekirja joka löytyy e60.net sivuilta. Tuo 525 moottorin onkin pari vuotta vanhempi kuin päivitetty 170KW versio.

        Entä onko tietoja niistä muista kuin nappi käynnistys ominaisuuksista? onko esim. cruisessa tai jossain muussa välpättimessä jotain merkittäviä uudistuksia?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Fullcrum View Post
          Tämä 525DA hieman ihmetyttääkin, sillä BMW:n ohjekirjan mukaan se kuluttaa enemmän kuin 530DA - ohjekirja joka löytyy e60.net sivuilta. Tuo 525 moottorin onkin pari vuotta vanhempi kuin päivitetty 170KW versio.

          Entä onko tietoja niistä muista kuin nappi käynnistys ominaisuuksista? onko esim. cruisessa tai jossain muussa välpättimessä jotain merkittäviä uudistuksia?
          Sähköpuoli uudistui, ja koneessa on piezosuuttimet, kulutus paljon pienempi kuin vanhassa. Omassa -06:ssa kulutus talvella n.7, kesällä 6.7...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            .................
            Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:58.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1330
              • Liminka

              #7
              Originally posted by viktor View Post
              Aika paljon hörppää
              Oma vie parin kilsan työmatkalla alle kymppiä pakkasillakin (mittausten aikana maksimi tais olla vaan -15). Säteilylämmittimestä en huomannut kulutukseen eroja, ainoastaan moottori käy pehmeämmin.

              170kW kulutuksien pitäisi kuitenkin olla pienemmät. Sisustan muu facelift taisi tulla vasta 2007 lopussa?
              Eiköhän tuo facelift tullut jo 3/07.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Fullcrum
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 10
                • Tampere

                #8
                Kiitoksia kommenteista, mitään varsinaista syytä ei vielä ole ilmaantunut 170KW version hyväksi. Ehkä sellainen vielä tulee.

                Originally posted by viktor View Post
                170kW kulutuksien pitäisi kuitenkin olla pienemmät. Sisustan muu facelift taisi tulla vasta 2007 lopussa?
                160KW ja 170 KW versioiden kulutukset on lähes identtiset. Vasta 2008 versiossa kulutus on 2 litraa. pienempi, tiedot ohjekirjasta.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Fullcrum View Post
                  160KW ja 170 KW versioiden kulutukset on lähes identtiset. Vasta 2008 versiossa kulutus on 2 litraa. pienempi, tiedot ohjekirjasta.
                  Enkä paperilla, mutta käytännössä ero on ainakin litran,
                  vai pääseekö joku 160 kw versiolla talvikelillä alle 7 keskikulutuksen
                  (automaatilla)?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Polar
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2045
                    • Espoo

                    #10
                    Mulla 04 mallinen 530da ja keskikulutus on nyt talvella ollu 8.2 litraa. Ei sisällä oikeastaan ollenkaan matka-ajoa vaan pelkkää nurkissa pyörittelyä.
                    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                    - You gotta pay to play -

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Enkä paperilla, mutta käytännössä ero on ainakin litran,
                      vai pääseekö joku 160 kw versiolla talvikelillä alle 7 keskikulutuksen
                      (automaatilla)?
                      Uskoisin että pääsee jos keskinopeus on yli 45kmh.

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #12
                        ......................
                        Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:58.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1638

                          #13
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          525DA voisi olla jopa järkevämpi, lastulla lisää hönkää sekä valmiiksi läpätön ja kuluttaa vähemmän (oma 530DAT E61 talvella lyhyessä ajossa webaston kanssa 12.7l/100km..) Ja ostohinta selkeästi pienempi.
                          E60:sta en tiedä, mutta E61:n 530d -04 ja E39 525d:N välillä ei ole eroa kulutuksesaa.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Tänään ajelin Lahti-Jkl-Laukaa, keskinopeus ~85 (tienpäällä rajoitus +17 mittarissa kokoajan, eli todellinen n. + 13). Keskikulutus 6.0 ja
                            kulutusmittari on kalibroitu siten että heitto on max. 1 desi...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • takahiki
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 203
                              • home

                              #15
                              Itsekin ihmetellyt noita suuri kulutus juttuja, jos tosiaan kulutus on yli 10l sadalla niin varmaan täytyy jotain hämminkiä olla, itsellä myös keskikulutus normia ajolla n. 7,5.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎