Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D 160kW 2005, 170kw 2006-> ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    E60 530D 160kW 2005, 170kw 2006-> ?

    E60 530D kiikarissa saksan maalta kun lumet sulaa. Tietääkö joku mitä oleellista on konepuolella ja muutenkin tapahtunut, kun about 2005/11 ajankohdasta tehot on noussut 10kW:lla? (tämä siis ihan mobile.de:tä selaillessa osui silmään)

    Onko toi 170kW (2006) pata jotenkin oleellisesti parempi kuin 160kW?
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #2
    Originally posted by jengstro View Post
    Onko toi 170kW (2006) pata jotenkin oleellisesti parempi kuin 160kW?
    Mikä nyt on oleellista mutta vahvemmassa on pietsosuuttimet: Parempi tehollinen kierrosalue, enemmän potentiaalia ja pienempi kulutus.
    ---

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      Ja muutos tapahtui 9/05, siitä lähtien ovat uudemmalla tekniikalla.
      Samalla myös lohko taisi vaihtua alumiiniseen,
      ja auton sähköpuoli uusiintui muutekin,
      ja tuli tuo start/stop nappula jne...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Hintaeroa on myös melkoisesti mitä nyt nopeasti katselin. Sakut arvostavat mallimuutoksia näköjään..
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          #5
          Ei niissä mitään hintahyppäystä ole tossa 9/2005 rajalla.

          Anyways, tota vielä tosta E60 530D:stä.. mites isommat huollot? onko 100tkm kieppeillä tai aikaisemmin jotain hintavia toimenpiteitä, josta olis hyvä tietää onko ne tehty. esim. Jakopään hihna (vai onko se ketju?), vaihdelaatikon öljyt, perän öljyt ?

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #6
            Jakopää on ketjulla, Itse vaihtaisin laatikkko ja peräöljyt tuossa 100tkm kieppeillä ja sen jälkeen 80-100tkm välein...
            Ei kait mitään ihmeempiä, omalla ajettu nyt 235tkm eikä suurempia ongelmia. Laatikko on kuulopuheiden mukaan kerran vaihdettu ja kylmänä se kiukuttelee vähän vieläkin, mutta ei siitä sen enempää....
            Edit: ei hintava toimenpide, mutta imusarjan läpät heti poistoon jos tuollaisen hommaat.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • jengstro
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 380
              • 02-alue

              #7
              vielä tuosta 530da:n hausta deutchlandista.... ilmeisesti E60 mittarin ruuvaus ei ole mikään temppu http://www.dashfixer.com/products.html ?

              Yllättävää kun useilla autoilla (E60) jotka on myynnissä on ajettu vähän alle 100tkm. Tollasella isoilla/hiljasilla diesel-autoilla ajellaan helposti 200tkm tauluun 3 vuodessa (eipä oo noilla kilsoilla paljoa myynnissä mobile.de:ssä)

              Comment

              • paavo62
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 103

                #8
                auto saksasta..

                Originally posted by jengstro View Post
                vielä tuosta 530da:n hausta deutchlandista.... ilmeisesti E60 mittarin ruuvaus ei ole mikään temppu http://www.dashfixer.com/products.html ?

                Yllättävää kun useilla autoilla (E60) jotka on myynnissä on ajettu vähän alle 100tkm. Tollasella isoilla/hiljasilla diesel-autoilla ajellaan helposti 200tkm tauluun 3 vuodessa (eipä oo noilla kilsoilla paljoa myynnissä mobile.de:ssä)
                Täällä on lukijoiden ja kirjoittajien joukossa varmasti henkilöitä, jotka tietävät asiasta pirusti paljon enemmän kuin minä ja tästä aiheesta on varmasti ollut enemmän kuin riittävästi polemiikkia, mutta jos lausun jotakin omalla vaatimattomalla kokemuksella.
                Kokemusta on siis yhden tuodun auton verran - intterwebbiä on sitten selattu sitäkin enemmän.

                Oikeassa olet, kun tuossa toteat, ettei se mittarinruuvaaminen ole mitenkään vaikeaa, eikä siitä siis sen enempää.

                Minä etsin autoni bmw.de -sivujen kautta, eli BMW-liikkeiden omien vaihdokkien joukosta. Samoja autoja oli toki mobilessa ja autoscoutissa, mutta pidin ensimmäisenä valintakriteerinä sitä, että autolla saisi olla vain yksi aiempi omistaja. Ei se mitenkään poista tuota mittarimanipulaatiota, mutta yksi aiempi omistaja + merkkiliike - yhdistelmä vähentää sitä kuitenkin jonkinverran. Varsinkin jos autossa on huoltokirja ja samat merkinnät löytyvät BMW:n järjestelmästä.
                Tosin tuolla hakuperusteella hintataso on jonkun verran korkeampi.... miksiköhän....?

                Olet oikeassa, ettei niitä 530d:tä ole vain kauppakassiksi hankittu, vaan ihan (kovaakin) ajoa varten, joten ajosuorite on helposti useita kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa.
                Kolmessa vuodessa siitä kertyy enemmän kuin 50tkm... :-))

                Mutta tähän saat varmasti myös kommentteja niiltä, jotka asioista jotakin oikeasti tietävät.
                Toivottavasti löydät mieleisesi!

                -Mika-

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1637

                  #9
                  Originally posted by jengstro View Post
                  vielä tuosta 530da:n hausta deutchlandista.... ilmeisesti E60 mittarin ruuvaus ei ole mikään temppu http://www.dashfixer.com/products.html ?

                  Yllättävää kun useilla autoilla (E60) jotka on myynnissä on ajettu vähän alle 100tkm. Tollasella isoilla/hiljasilla diesel-autoilla ajellaan helposti 200tkm tauluun 3 vuodessa (eipä oo noilla kilsoilla paljoa myynnissä mobile.de:ssä)

                  Eihän siinä ole mitään yllättävää, jos ajattelee esim. keskimääräistä ajosuoritetta Saksassa. Suomessa vastaava luku on suurempi.

                  Keskimääräinen ajosuorite Saksassa vuonna 2008
                  Luokka: edustusautot

                  1-3 -vuotiaat: 70 000 km
                  4-5 -vuotiaat 90 000 km
                  6-7 -vuotiaat 130 000 km

                  Comment

                  • Biimer320
                    Newbiemmer
                    • Jan 2004
                    • 25

                    #10
                    Originally posted by MarttiKK View Post
                    Eihän siinä ole mitään yllättävää, jos ajattelee esim. keskimääräistä ajosuoritetta Saksassa. Suomessa vastaava luku on suurempi.

                    Keskimääräinen ajosuorite Saksassa vuonna 2008
                    Luokka: edustusautot

                    1-3 -vuotiaat: 70 000 km
                    4-5 -vuotiaat 90 000 km
                    6-7 -vuotiaat 130 000 km
                    Voitko vielä laittaa jonkinlaista lähdettä tuohon em. listaan?

                    Mielestäni myös ei ole mikään ihme jos kolme vuotta vanhassa autossa kilometrit on reilusti alle 100tkm. Harva saksalainenkaan kuitenkaan ostaa ja omistaa uutta (isoa/kallista) autoa itse. Leasing, työsuhde ym. rahoitussoppareissa on yleisesti käytössä esim. vuosi/15tkm tai 2v/30tkm jne. -tyylinen ehto, jossa jommankumman täyttyessä auto menee vaihtoon.

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #11
                      Oma auto saksasta oli ajettu 55300 km, ostin merkkiliikkeestä. Uskoisin että kilsat kohdillaan, vikoja silti..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • jms1601
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 338
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Omani Saksasta 9/04 ja mittarissa oli 116tkm. Eli tuo määrä vajaassa neljässä vuodessa tekee 33-38tkm vuodessa ja oli ollut yrittäjän käytössä ja merkkiliikkestä ostin. Saksalaiset itse ilmeisesti pitävät tuota 100tkm jonkinlaisena rajana kun se ylitetään niin auto on jo paljon ajettu. Omassani ei suurempia vikoja ole ollut, mitä nyt tyyppivikana vaihdettu pakosarja.
                        530e G30 M-Sport -21
                        ***********************
                        Ex Audi A6 allroad -17
                        Ex X5 xd30 M-Sport -14
                        Ex 530dA F11 M-Sport -11
                        Ex E61 530xD M-Sport -08
                        Ex 530DAT E61
                        Ex E39 M-Sport

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1637

                          #13
                          Originally posted by Biimer320 View Post
                          Voitko vielä laittaa jonkinlaista lähdettä tuohon em. listaan?

                          Mielestäni myös ei ole mikään ihme jos kolme vuotta vanhassa autossa kilometrit on reilusti alle 100tkm. Harva saksalainenkaan kuitenkaan ostaa ja omistaa uutta (isoa/kallista) autoa itse. Leasing, työsuhde ym. rahoitussoppareissa on yleisesti käytössä esim. vuosi/15tkm tai 2v/30tkm jne. -tyylinen ehto, jossa jommankumman täyttyessä auto menee vaihtoon.
                          Lähde: Auto Zeitung 20/2008, ilmestynyt Saksassa 17.9.2008

                          Comment

                          • jengstro
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 380
                            • 02-alue

                            #14
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Oma auto saksasta oli ajettu 55300 km, ostin merkkiliikkeestä. Uskoisin että kilsat kohdillaan, vikoja silti..
                            Avaudu, kerroppa mitä vikoja.

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1399
                              • Kuopio

                              #15
                              Oston jälkeen heti hajos (55k km)
                              -tasonsäädön pumppu
                              -3 hehkua
                              -molemmat termarit vaihdettu
                              -kaukosäätö , johtonippu oli poikki..
                              -ikkunan kytkin

                              Ei sillai mitenkään järkkykalliita paitsi toi tasonsäädön pumppu. 1000€ paukku, onneksi oli takuu. Mutta jatkuva pajavierailu vatutti.
                              Itse lisätöinä teetätetty:
                              -läpät veks
                              -progman uudeksi versioksi+ kielipaketti englanniksi. Eli varustelistan muutos.
                              -mp3 ohjelmointi tehtiin uudestaan, eivät saaneet kerralla valmista.
                              -huolto-ohjelmaa vähän aikaistettiin, uusittiin kaikki suodattimet ja ölkät.
                              -Dension 500 gateway on uusin hankinta. Kannattava kapistus.
                              -talvirenkaat vanteineen.
                              -defan 10A ylläpitolaturi, akku vetelee viimeisiään, jätti taksimieheksi kerran pari..
                              -webastoa muokattu pelaamaan myös moottorilämppärinä. 1€ kuluerä, jos olisi tiennyt piuhajärjestyksen etukäteen..

                              Eli auton hankinnan jälkeen on menny vielä reilu pari tonnia hupirahaa ihan muuten vaan. Talvirenkaat on nyt pakolliset mutta muut..

                              Vikoja nyt ei tällä hetkellä ole käsittääkseni ollenkaan paitsi korkea pa kulutus , joka taitaa olla ihan ominaisuus.. nyt matka-ajossa talvella pysyttelee alle 8l/100km, mutta ei mene kyllä alle seiskan millään. Tai ei saisi kiihdyttää missään kohti. Normityöajossa 11l/100km.. kylmänä laatikko luistaa aivan helvetisti-->kulutus iso.

                              Pientä tyhjäkäyntitärräystä on havaittavissa, joten pidän silmällä tuota tärinänvaimenninta, josko tuo antautuisi tai sitten olen vain luulotautinen

                              Samoin joku jarruista vinkuu, voi olla tuo pa kulutus jostain jumissa olevasta jarrustakin. Pitää katsoa jahka keli lämpiää. Samoin laatikkoölkät pitää uusia.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎