Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 M57TU värinänvaimennin TAI turbiini , suutin, huono kosketus jne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    E60 M57TU värinänvaimennin TAI turbiini , suutin, huono kosketus jne

    Eli autossa on selkeä värinä ratissa tyhjäkäynnillä, sekä vielä sellainen jumputtava tunne persiissä/selässä... dum dum dum , tuntuu heikolta pulssilta
    Kierroksia nostamalla n. 700 -800 saa tuon jumputuksen taajuuden sellaiseksi että sen huomaa paremmin, eli auton ratistakin tuntee jo tuon selvänä tärräyksenä. Enemmän kierroksia niin sitten häviää. Epäkeskon massan kuvittelisi tekevän tuollaista.

    Suuttimien korjausarvot yms muu toiminta on testattu ja ei sieltä ainankaan mitään erikoista löytynyt , eli arvot ihan kohdillaan, eipähän tuolla ole ajettukaan kuin 66tkm.

    Voisiko syypää olla värinänvaimennin, eli se kumi/metallilimppu siellä alapäässä? Ne , joilta tämä on jo vaihdettu, voisivat turinoida kokemuksia ja havaintoja käytöksestä.

    Ei sinänsä että tuota tärräystä huomaisi muualla kuin liikennevaloissa yms. ja silloinkin vain jos tarkkailee auton toimintaa, kuten allekirjoittanut valitettavasti alituiseen tekee... totuin liian värinättömään käyntiin bensakutosen kanssa.

    Jos "vika" ei ole värinänvaimentimessa niin sitten kyllä alkaa pelottamaan enemmän...
    Last edited by Ceeray; 17-04-2009, 11:00.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • KATKU
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 230
    • Vaasa

    #2
    Originally posted by Ceeray View Post
    Eli autossa on selkeä värinä ratissa tyhjäkäynnillä, sekä vielä sellainen jumputtava tunne persiissä/selässä... dum dum dum , tuntuu heikolta pulssilta
    Kierroksia nostamalla n. 700 -800 saa tuon jumputuksen taajuuden sellaiseksi että sen huomaa paremmin, eli auton ratistakin tuntee jo tuon selvänä tärräyksenä. Enemmän kierroksia niin sitten häviää. Epäkeskon massan kuvittelisi tekevän tuollaista.

    Suuttimien korjausarvot yms muu toiminta on testattu ja ei sieltä ainankaan mitään erikoista löytynyt , eli arvot ihan kohdillaan, eipähän tuolla ole ajettukaan kuin 66tkm.

    Voisiko syypää olla värinänvaimennin, eli se kumi/metallilimppu siellä alapäässä? Ne , joilta tämä on jo vaihdettu, voisivat turinoida kokemuksia ja havaintoja käytöksestä.

    Ei sinänsä että tuota tärräystä huomaisi muualla kuin liikennevaloissa yms. ja silloinkin vain jos tarkkailee auton toimintaa, kuten allekirjoittanut valitettavasti alituiseen tekee... totuin liian värinättömään käyntiin bensakutosen kanssa.

    Jos "vika" ei ole värinänvaimentimessa niin sitten kyllä alkaa pelottamaan enemmän...

    Toinen potentiaalinen värinän aiheuttaja voisi olla moottorin tukikumit.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #3
      Itellä oli se värinävaimennin ihan loppu, lähti keskiosa ulkokehästään irti. Ei kyllä mitään värinöitä kuulunut siltikään.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        #4
        Tässä männäpäivinä tutkittiin ja istuttiin autossa tätä tutkimassa..

        Kuinkas käyttäytyy turbiini epätasapainossa?

        Vaihteen kun kytkee päälle niin värinä muuttuu erilaiseksi ja joskus katoaa kokonaan. Eli ettei vain olisi laatikossa tämä "vika"?
        Suuri kulutus kylmänä ja laatikon luistaminen myös paljon kylmänä voisi olla oire?


        Edittiä:
        Tänään taas testailtiin..
        EI ole suuttimet, otettiin taas arvot ulos tietokoneella.
        Tänään sitten kun hiljaisessa paikassa asiaa tutkittiin niin auton sisään kuuluu vieno klonks klonks...
        Last edited by Ceeray; 17-04-2009, 21:48.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #5
          Ratkeskos tämä koskaan?
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • Reiska56
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 185
            • Kerava

            #6
            Originally posted by joko View Post
            Itellä oli se värinävaimennin ihan loppu, lähti keskiosa ulkokehästään irti. Ei kyllä mitään värinöitä kuulunut siltikään.
            Miten huomasit ko. vian? Onko näillä jokin käyntiaika? :think

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #7
              Eipä ratkennu, mutta väheni oleellisesti kun putsattiin EGR ja muutettiin sitä ilma-arvoa. Ilmeisesti joku sylinteri käy vähän huonosti.


              Tiiäpä túota, mutta toimii silti. Ei vaikuta mihinkään ja hajotkoon sitten kun hajoaa...
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Reiska56 View Post
                Miten huomasit ko. vian? Onko näillä jokin käyntiaika? :think

                Siitä kun se hihnapyörä oli kahdessa osassa, eikä luonnollisestikkaan pyörittäny enää laturia,vesipumppua jne. Eli sen totaalista hajoamista ei voi olla huomaamatta, kun esim. ohjaustehostin tippuu pelistä pois ja samaten syttyy kasa merkkivaloja mittaristoon.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • KKBimmer
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 52
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by joko View Post
                  Siitä kun se hihnapyörä oli kahdessa osassa, eikä luonnollisestikkaan pyörittäny enää laturia,vesipumppua jne. Eli sen totaalista hajoamista ei voi olla huomaamatta, kun esim. ohjaustehostin tippuu pelistä pois ja samaten syttyy kasa merkkivaloja mittaristoon.
                  Lainataanpa tätä. Itsellä kävi toissapäivänä vastaavasti E61 530DA touringin kanssa ja heitti hihnat pois paikoiltaan. Värinänvaimentimen vaihto ilmeisesti onnistuu parhaiten alakautta? Vaihdoitko muuta kuin itse dampperin vai hihnat ja kiristinrullat myös? Täytyy viikonloppuna alkaa tuota ehjäämään. Kilometrejä on reilut 165 tuhatta ja vuosimalli -04. Eihän ne muutkaan osat siellä enää uusia ole..:think
                  Last edited by KKBimmer; 19-05-2010, 13:49.

                  Comment

                  • Metalgod
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 201
                    • Helsinki

                    #10
                    Ääni moottorin ja laatikon tukikumeille!

                    On muuten vittumainen homma vaihtaa. (alipaineletkutkin saattaa vuotaa)
                    -530dA 600 Nm
                    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎