Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d rääkäisee kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    E61 535d rääkäisee kylmänä

    Otsikon mukainen peli rääkäisee kylmänä
    kun alakierroksilla kiihdyttää.

    Epäilyn kohteena on apulaitehihna.
    Onko ohjeita sen kireyden ja kunnon tarkistamiseen?
    Siis lähinnä mikä on sopiva kireys (kääntyy 90 astetta sormivoimin tjms.)?
    Voiko hinaa kiristää vai onko tuossa jokin sortin automaagikiristäjä?
    Mittarissa 156 tkm ja hihnan vaihdosta ei ole tietoa.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #2
    Luulisin että sama kun e60 530d:ssä, eli automaattinen kiristin. Jossain lähellä laturia on kaksi ohjainrullaa joista toinen on se kiristin rulla, sinä päässä on ~21mm kannalla(ei varmaa muistikuvaa) pultin kanta josta kääntämällä saa hihnan löyhdytettyä asennusta varten.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Täytynee tutkailla asiaa.

      Tosin nyt kun autolla on tullut ajettua vähän enemmän,
      taitaakin ääni kuulua pienemmästä turbosta tai sen ahtoletkuista,
      hivenen kuulostaa pienehköltä ahtovuodolta...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Kävimpä penkomassa autolla...

        Edestä katsottuna koneen vasenta laitaa turbojen yllä menevistää 4:stä alipaineletkusta kaksi oli irtipoikki, ja kaksi muutakin (joista toinen punainen) oli huonossa kunnossa. Letkut oli kovettunu ja hauraita.

        Onko tässä -05 535d:ssä normiturbot vaiko muuttuvasiipiset?
        Kulkupuoli ei hirveästi poikkea edellisestä 170Kw 530d:stä,
        tosin kiertää tuolla yläpäässä pidempään...
        Jos tuo alipaineohjaus ei ole toiminut, paraneeko kulku letkut uusimalla?
        Ne kerkeän uusimaan vasta loppuviikosta,
        autolal ei ajella juurikaan tässä välin.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          #5
          No saattaa varmasti menopuoli parantua jos noin paskana on alipaineletkut.

          Onkos E60 530DA:ssa sähköisesti säädettävä ahdin vai onko sekin alipaineella?
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Vaihtelin letkut tänään. Kaikki oli huonossa hapessa,
            kumma kun 4 vuodessa menevät tuollaiseen kuntoon...
            Kaksi siis oli irtipoikki.

            Väännöt parani alhalla, ilmeisesti pienemmän turbo oli osittain poissa pelistä
            kun letkut oli poikki.

            Testailin kiihtyvyyttä 80-120 racechronolla ennen ja jälkeen
            letkujen korjuun, ennen n. 4.4 sekkaa ja jälkeen pikkuisen vähämmän (3.9-4.2),
            joten ainakin yläpäässä tehot on tallessa,
            netin kätköissä kerrottin 4.3 sekkaa tuolle välille.
            Last edited by MajorDrake; 28-05-2009, 22:59.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #7
              Voisko olla pakosarjassa/tiivisteissä vikaa? Eli puhaltais kylmänä läpi ja lämmettyään laajenee sen verran että rako on ummessa? Ainakin 530d:n pakosarjoja on joitakin halkeillut/katkennut tuosta noin vaan...
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                #8
                katso myös kampiakselin päässä oleva limppu...onko väljää??
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by joko View Post
                  Voisko olla pakosarjassa/tiivisteissä vikaa? Eli puhaltais kylmänä läpi ja lämmettyään laajenee sen verran että rako on ummessa? Ainakin 530d:n pakosarjoja on joitakin halkeillut/katkennut tuosta noin vaan...
                  Tämä tuli tuolloin kuntoon noiden alipaineletkujen ja pakoputken/pakosarjan klemmarin kiristyksellä, oli sieltä välistä vuotanut vähän...
                  Last edited by MajorDrake; 31-07-2009, 12:54.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎