Voihan ne levyt kellottaa renkaanvaihdon yhteydessä, niin saa varmuuden. Itse olen myös puslien kannalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d -04 Jarruremonttia?
Collapse
X
-
Originally posted by Olsberg View PostVoihan ne levyt kellottaa renkaanvaihdon yhteydessä, niin saa varmuuden. Itse olen myös puslien kannalla.
Itse olen E39:stä korjannut jarrutärinät kerrasta pelkästään vaihtamalla jarrusatulan tiivisteet ja männän, joka oli syöpynyt pölysuojan irrottua. Itse pölysuoja oli ihan ehjä, syytä irtoamiseen en tiedä. Mitään muuta ei tarvinnut vaihtaa, vanhoilla paloilla ja levyillä jatkettiin ajoa täysin tärinävapaasti.
Luultavasti siellä on muuten samanlaiset öljytäytteiset puslat kuin E39:ssä, murtuvat ja vuotavat tyhjäksi -> vatkaa jarrutuksessa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostMulla oli ex. e36 325issä sitten se 5% vika kun satuloissa oli männät ja liu'ut niin jumissa kun olla ja voi. Siitä tuli ihan kauheat tärinät mutta noin vähän ajetussa autossa ei voi siitä olla kyse.
edit. levyt oli silti ihan suorat
Levyn ne sitten lopulta saa kieroon, jolloin niiden herkistely ei enään poista tärinöitä, mutta tämä on utraharvinaista.
Eli käytännössä mikäli etupää on välyksetön ja "kova", ei jarrutärinöitä juuri synny edes jumittavista ohjureista tai kieroista levyistä, vaan tämä tuntuu ainoastaan hitaissa nopeuksissa kevyesti jarrua painaen pienenä ratin "vispauksena".
Tärinät vaatii käytännössä lähes aina, myös akseliston ylimääräisiä välyksiä/pehmeyttä, jolloin jarrutärinöiden ilmaannuttua on ihan turha lähteä levy+palakaupoille kun eteen tulee joka tapauksessa vielä toinen osien hakureissu.
Tärinät toki hetkeksi uusilla levyillä+paloilla katoaa, mutta vain siihen asti kunnes levyn ja palojen pinta uudelleen lasittuu(...ja sitten taas syytellään niitä kuuluisia "motonetin" paskoja jarrulevyjä).
Comment
-
-
Originally posted by marcus83 View PostMulla viime syksynä vaihdettu kaikki tukivarret eteen ja silti jarrut rupes täristämään tässä kuukausi takaperin. Välyksiä ei tuntunut olevan missään, eikä kolinoita. Levyt ja palat vaihdettiin ja kas kummaa tärinät hävisi. Ei se aina vika ole tukivarsissa.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment