Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA E61 automaattilaatikon huoltoapua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teme8
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 11
    • Uusimaa

    530DA E61 automaattilaatikon huoltoapua

    Hei,

    Perheeseen tuli viime viikolla uusi jäsen ja sittemmin olen ahkerasti lueskellut foorumia ohjeiden ja kokemuksien perässä E61 korisesta 530DA vm.2005.

    Kiitos kaikille hyviä ohjeita kirjoittaneille, mm. imusarjan läppien poisto-ohje oli loistava. Viime vloppunahan nuo läpät lähti heti ensimmäisenä pois autosta. En ole löytänyt vastaavaa ohjetta vielä autom.laatikon huollosta? Moni on kirjoitellut tehneensä sen, joten voisitteko auttaa?

    Löytyy jo uusi suodatin eli koko öljypohja sekä laatikkoon kuuluvat öljyt. Suodattimen vaihto yms. helppoa, mutta miten uudet öljyt lisätään ja kuinka varmistetaan oikea öljymäärä? Laatikon sivussa on proppu, mutta kun avasin sen varovasti, niin sieltä heti alkoi tulemaan öljyä?

    Auttakaa kokematonta BMW huollossa!!

    PS. olen omistanut aiemmin neljä BMWtä ja sitten kaksi MBtä. Nyt taas BMW + vanha harraste BMW, joka ollut mulla jo noin 8 vuotta. Eli back in business!
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #2
    Originally posted by Teme8 View Post
    Laatikon sivussa on proppu, mutta kun avasin sen varovasti, niin sieltä heti alkoi tulemaan öljyä?
    Tervetuloa joukkoon harmaaseen

    Tuosta laatikkoöljyn vaihdon tarpeellisuudesta ja hyödyistä/haitoista löytyy foorumia selatessa runsaasti juttua. Tuohon öljyn tuloon propusta, sitä ei pidä mennä aukomaan jos auto EI ole käynnissä. Öljymäärän tarkistus (kuten lisäyskin) tapahtuu moottorin käydessä.
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • Teme8
      Newbiemmer
      • Apr 2009
      • 11
      • Uusimaa

      #3
      Kiitos, kiitos. Ostos vaikuttaa edelleen erittäin hyvälle ja olen tyytyväinen. Lueskelin aiemmin tuota keskustelua, mutta vastoin osan mielipiteitä olen päättänyt vaihtaa öljyt laatikkoon, toivoen että laatikon kesto siten paranee. :think

      Eli lyhyt kertaus: Öljyjen + suod.(öljypohjan) vaihto = > laatikkoon öljyt propusta sen verran kuin menee = > auto käyntiin ja laatikon käyttö P-D ja takaisin P. => ja sitten lopuksi auton käydessä lisätään öljyä, kunnes ei enempää mene. Menikö oikein tai edes sinne päin?

      Tuon jälkeen jää enää moottorin kumityynyjen uusinta, kun toisesta liimaus pettänyt ja nyt välillä kone resonoi koriin. Eilen muuten takaovista korjattiin parkkipaikoilla ilmestyneet kolhut x 4. Tuli viimeisen päälle hyvä ja nyt kaikki pienetkin korjattu pois. Eli uusia huolimattomia oven aukojia odotellessa . Ja kai autoon voisi lisätä säteilylämmittimen sekä sisäpistokkeen ensi talvea silmällä pitäen...

      Ostoslistalle jää vielä talvirengassarja kitka ja aluilla 17" tai 18", uusi/uudempi DVD navikartasto ja huoltovälin nollaaja ja/tai testeri. Eli jos sattuu porukalla löytymään tuollaisia tallin perältä, niin tarjoamaan.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        #4
        Huoltovälin nollaajat et tarvitse koska huollot pystyy nollaamaan trippimittarin nappulalla...
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Ja minulta saattaa vapautua talven ajettu nokian R 245\40-18 (pintaa 7-8 mm)kitkarengassarja bemarin omilla aluvanteilla.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Minkä hintainen tuo öljypohja/suodation on?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Minkä hintainen tuo öljypohja/suodation on?
              jos käy sama kuin 530da E60:iin niin n.200egua, riippuen mistä ostaa ja millaisen alennuksen saa. Lähtöhinta hieman yli 200 ja alennettu hieman alle 200 omassa tapauksessani alkuviikosta.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Teme8
                Newbiemmer
                • Apr 2009
                • 11
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by joko View Post
                Huoltovälin nollaajat et tarvitse koska huollot pystyy nollaamaan trippimittarin nappulalla...
                Totta, olikin helppo juttu. Ja salavalikotkin tuli selattua samalla foorumilta löytyneiden ohjeiden perusteella.

                Comment

                • Teme8
                  Newbiemmer
                  • Apr 2009
                  • 11
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Ja minulta saattaa vapautua talven ajettu nokian R 245\40-18 (pintaa 7-8 mm)kitkarengassarja bemarin omilla aluvanteilla.

                  Ok, laita vaikka sarjan malli ja kuva privana, niin voin harkita, jos pyyntisi on kohtuullinen.

                  Comment

                  • Teme8
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 11
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by poke View Post
                    jos käy sama kuin 530da E60:iin niin n.200egua, riippuen mistä ostaa ja millaisen alennuksen saa. Lähtöhinta hieman yli 200 ja alennettu hieman alle 200 omassa tapauksessani alkuviikosta.
                    Metroautosta lähtöhinta 230€ alkuperäiselle ja 130€ tarvikkeena.

                    Jokainen tietty tietää kuinka huonoa laatua tarvikeosat on ja jouduin sen viimein itsekin karvaasti oppimaan. Vloppuna vaihdoin laatikon öljyjä ja suod.vaihdon jälkeen ja laatikon täytön aikana huomasin, että poistopropun vieressä muovi oli sellainen huokoisen näköinen ja siitä tihkui tippa öljyä silloin tällöin. Muovissa tasapinnalla halkeama!! Eli ei muuta kuin öljyt ulos ja auto jäi nosturille. Nyt taas odottamaan viikko uutta osaa. Tarkemman tutkinnan jälkeen propun viereisestä päädystä löytyi useita hiusmurtumia. Ensiksi mietin että tapahtuiko asennusvirhe, mutta tasaista pintaa vasten kiinnitetään toinen kappale, niin ei ole mahdollista. Muovi näytti täysin huokoiselta ja heikkolaatuiselta. Suodattimen tekijä Viaco. Toivotaan että oli huono erä vain ja että saan uuden suodattimen goodwillinä. Tuli siis maksamaan öljyjen vaihto ennakoitua enemmän, pahimmassa tapauksessa suod. x 2 plus ylim.öljyä sekä pitää etsiä auto viikon töissäkäyntiin. Pikkasen v....taa. Ellen saa uutta reklamaation perusteella, niin otan alkuperäisenä!! Ja muutenkin tämän jälkeen harkitsen tarkemmin tarvikeosien käyttöä, vaikka alkuperäisosien hinnat onkin ihan ryöstöä.

                    Eli ei kannata pilata hyvää autoa tarvikeosilla! (tässä tapauksessa uuden ja tarvikeosan välillä hintaeroa 100€, jolloin oli iso houkutus).

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3102

                      #11
                      Originally posted by Teme8 View Post
                      Metroautosta lähtöhinta 230€ alkuperäiselle ja 130€ tarvikkeena.

                      Jokainen tietty tietää kuinka huonoa laatua tarvikeosat on ja jouduin sen viimein itsekin karvaasti oppimaan. Vloppuna vaihdoin laatikon öljyjä ja suod.vaihdon jälkeen ja laatikon täytön aikana huomasin, että poistopropun vieressä muovi oli sellainen huokoisen näköinen ja siitä tihkui tippa öljyä silloin tällöin. Muovissa tasapinnalla halkeama!! Eli ei muuta kuin öljyt ulos ja auto jäi nosturille. Nyt taas odottamaan viikko uutta osaa. Tarkemman tutkinnan jälkeen propun viereisestä päädystä löytyi useita hiusmurtumia. Ensiksi mietin että tapahtuiko asennusvirhe, mutta tasaista pintaa vasten kiinnitetään toinen kappale, niin ei ole mahdollista. Muovi näytti täysin huokoiselta ja heikkolaatuiselta. Suodattimen tekijä Viaco. Toivotaan että oli huono erä vain ja että saan uuden suodattimen goodwillinä. Tuli siis maksamaan öljyjen vaihto ennakoitua enemmän, pahimmassa tapauksessa suod. x 2 plus ylim.öljyä sekä pitää etsiä auto viikon töissäkäyntiin. Pikkasen v....taa. Ellen saa uutta reklamaation perusteella, niin otan alkuperäisenä!! Ja muutenkin tämän jälkeen harkitsen tarkemmin tarvikeosien käyttöä, vaikka alkuperäisosien hinnat onkin ihan ryöstöä.

                      Eli ei kannata pilata hyvää autoa tarvikeosilla! (tässä tapauksessa uuden ja tarvikeosan välillä hintaeroa 100€, jolloin oli iso houkutus).
                      Toi mun hintatieto on Kuopion Hartikaiselta ja alennus "pappa"-klubin kortilla.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Minkälaisia oireita nuo rikkinäiset moottorin tukikumit sulla aiheuttaa? Kun omaani on pikkuhiljaa alkanut tulla sellainen resonoiva ääni kiihdytettäessä, sen vois paikallistaa johonkin rattiakselin tienoille... Aattelin vain josko olis kans kumit jo ehtoo puolella, ajettu 240tkm
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • Teme8
                          Newbiemmer
                          • Apr 2009
                          • 11
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by joko View Post
                          Minkälaisia oireita nuo rikkinäiset moottorin tukikumit sulla aiheuttaa? Kun omaani on pikkuhiljaa alkanut tulla sellainen resonoiva ääni kiihdytettäessä, sen vois paikallistaa johonkin rattiakselin tienoille... Aattelin vain josko olis kans kumit jo ehtoo puolella, ajettu 240tkm
                          Mulla oli ongelmana, että esim. vauhdin hidastuessa saattoi kuulua sellaista "korinaa" tms. ääntä konehuoneesta. Kuin jokin osa olisi irti. Noh, nyt alunperin laittamastani tiedosta poiketen huomasin mm. että koneen alla olevan tuen etummainen pultti puuttui, konehuoneen tukivarren kiinnityksen kierre oli vedetty yli... Olen niitä nyt kiristellyt, äänet poistuivat suurimmaksi osaksi. Omistan nyt valmiiksi moottorin kumityynyt sltä varalta jos innostuu ja tarvitsee vaihtaa ne. Tässä kohtaa en taida vaihdoa suorittaa.

                          Luulisin, että jos kumityynyt loppu, niin ääni tulisi kun auto ei käy kovin tasaisesti. Kuten esim. auton ollessa paikallaan kun pakki on päällä. Mut voisi tietty ilmaantua kiihdyttäessä. Ilmoittele privana jos haluat ostaa multa edullisesti ylimääräiset kumityynyt. Alkuperäiset ja maksoi 66€ per kpl.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎