Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Parkkitutkan sensorit heikossa hapessa.. ja sos system failure.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    E61 Parkkitutkan sensorit heikossa hapessa.. ja sos system failure.

    Eli kaksi sensoria keulalta on aika heikkoja näyttämään mitään. Käytännössä kolari on jo tapahtunut kun sensorit alkavat huutamaan, eli grafiikkanäytöllä ollaan punaisella alueella.

    Tikutusta kuuluu kaikista mutta nämä kaksi oikean etukulman veijaria ovat vähän vaimeampia. Tuuppasin WD40:stä vähän päälle josko kosteus poistuisi mutta toistaiseksi ei vaikutusta.

    Onko näihin mitään poppaskonsteja vai pitääkö hankkia taas jotain kallista uutta osaa tähän halpahuoltoiseen kansanautoon.. ?

    edittiä: vittu...

    Nyt se heitti vielä ton sos system failuren. Perkele. Viime kesänä selvisi kikkailulla tuosta mutta ei hyvältä näyttänyt taas äsken.

    Ja ajoin vanteen rotvalliin. vittu.

    Onneksi yksi PDC anturi alkoi toimimaan kunnolla.

    Jos ei olisi työpäivä huomenna niin voisi jo alkaa vetämään känniä päälle näin töistä tullessa.
    Last edited by Ceeray; 27-04-2009, 02:15.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • eemeli308
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 2
    • Kotka

    #2
    juu sama ongelma 2004 530 touringissa. Huollossa ei antanut mitään vikakoodia mutta pdc failure on näytössä ja tutkat huutaa.....
    Lisäksi kerran päivässä lyhyen pysäköinnin jälkeen virheilmoitus:
    "akun lataustila heikentynyt". On vaihdettu uusi akku ja osa laturia ja akkua on yritetty "opettaa" vaikka kuinka monta kertaa. ei vaan onnistu.
    Latautila ei ilmeisesti kuitenkaan ole muuttunut ? Samoin IDrive näyttö on alkanut hidastella. Kaikkea harmia !!

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      #3
      sos failure kuittautui yöunilla pois. On vissiin se aika kuusta taas tuolla autolla.

      PDC anturit ei ole ihan vielä kuolleet, vaimeaa tikutusta tulee, mutta saattohoidossa ovat kuitenkin. Pitänee ensin kokeilla onko johdoissa/liittimissä vikaa ennenkuin alkaa uusia osia etsimään.

      Kun vain joskus saisi päivän aikaa ettei eukko tai mukula härräisi persuksissa viemässä huomiota niin sais paljon aikaan, kuten siivottua auton, vahattua sen, jarrujen putsauksen ja herkistelyn, Dension 500 piuhojen vedon loppuun, värinänvaimentimen tarkistuksen , oven säädön , tiivisteiden huollon jne...

      huoh..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • APA530
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 108

        #4
        mulla tuli tänään PDC failure, antaa näyttöön sellaisen keltaisen P-tutka merkin, ei ole kolaroitu eikä myöskään likainen auto. Mikäköhän lie tullut parkkitutkiin?

        Onko muilla ollut samaista vikaa ja mistä tuota lähtisi purkamaan?

        Vikakoodien luku? ja kukahan ilmoittautuu koodien lukiaksi varsinais-suomesta?

        Auto siis E61 2005
        nyt: E61 535dAt
        EX Carbon Schwarz
        M-Sport 530d

        sigpic

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Täällä on 11/06-X3:ssa menossa jo toinen kierros antureita. Vahtuivat vielä takuuaikana mutta nyt jo yksi niistäkin hajosi. Maali irtoaa pinnasta ja alkaa hälyttelemään epäloogisesti. Laatu on tippunut huolella 2000-luvun alusta näiden osalta.
          ---

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by APA530 View Post
            mulla tuli tänään PDC failure, antaa näyttöön sellaisen keltaisen P-tutka merkin, ei ole kolaroitu eikä myöskään likainen auto. Mikäköhän lie tullut parkkitutkiin?

            Onko muilla ollut samaista vikaa ja mistä tuota lähtisi purkamaan?

            Vikakoodien luku? ja kukahan ilmoittautuu koodien lukiaksi varsinais-suomesta?

            Auto siis E61 2005



            Kokeile sormella anturit läpi ja jollei jonkun naputusta tunne, niin on anturi menossa/mennyt.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Siis nuo anturit ovat kulutustavaraa. Näyttäisi 100 tkm olevan joku raja. Itsellä mennyt nyt 1 kpl keulasta. Toisaalta., mikä on ongelmana, saahan Laakkoselta uusia. Tosin toimitusaika on järjetön, maalaavat ne tehtaalla valmiiksi. Ilmeisesti odottelevat, että ensin tule 100 kpl samanvärisiä tilaukseen...
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #8
                069 tai 068 anturi ja vetää maalit päälle.
                Samat maalattuna tilatut 540 ja 567 anturit löytyvät myös E39:stä.


                66206989069, 66206989068
                66200309540, 66200306567


                E39 Sedan




                E61

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎