Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA, huoltonollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    E60 530dA, huoltonollaus

    Hii-o-hoi.
    Jarruhuollon onnistuneesti kotikonstein nollattuani ruutuun läsähti palojen vaihtoa vaativa ilmoitus; sitä en saa nollattua. Sen lisäksi mittaristossa palaa käsijarrun merkkivalo; luultavasti kuvaamassa tilanteen vakavuutta.

    Jarruhuollon nollasin seuraavasti : 5-10 sek trippinappi pohjassa ja ruutuun jarruhuollon kuvatus, nappi ylös ja uudestaan pohjaan. Sitten germaani kysyi RESET?, jonka jälkeen nappi taas pohjaan 5-10 sek ja nollaus onnistui. Sitten läsähti jarrupalojen vaihtoilmoitus. Eipä toiminu em. tekniikka enää.
    Virrat käytin välillä pois ja virtaavain aina kakkos asennossa nollauksien ajan. Yön yli nukkuminenkaan ei auttanut, saati tappio jenkeille jäkiksessä.

    -mitä tein väärin?

    Läheisyydestä löytyy kylläkin diagnostiikkaa, eli siellähän vaiva häviäisi, mutta nyt siis kiinnostaa mitä tein väärin?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    No onko palat ja niiden kulutusanturit/johdot vaihdettu?

    Pelkkä nollaus ei auta kun auto haistelee niiden palojen kuluneisuutta,
    ja jos menet liian myöhään nollaamaan etkä uusi kulutusjohtoja,
    ilmestyy huoltomatkaksi -25000 km ja mainitsemasi hälytykset...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      No onko palat ja niiden kulutusanturit/johdot vaihdettu?

      Pelkkä nollaus ei auta kun auto haistelee niiden palojen kuluneisuutta,
      ja jos menet liian myöhään nollaamaan etkä uusi kulutusjohtoja,
      ilmestyy huoltomatkaksi -25000 km ja mainitsemasi hälytykset...
      hmm, tuossa vois olla vinha perä.
      Levyt olivat kuluneet 1,5-2,0mm uudesta (eli ei paljo paskaakaan ) ja palat oli puolessa välissä; silti halusi germaani huoltoon. Aattelin, että syksyllä sitte aikaisintaan uusiksi. Tympeennyin vaan tuohon plingailuun ja siksi aloin nollailemaan...
      Huoltomatkaksi tosiaan ilmoittaa kylläkin meitsillä -15 000 km, mutta miksi se herjaa paloista vasta nyt? Napsahtiko kulutusanturit juuri tuossa parkkipaikalla pyöritellessä "puhki"?

      Outoa, voisha tuoho viskata peräkontista uuden anturin, tutkitaan...
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by WarHead View Post
        hmm, tuossa vois olla vinha perä.
        Levyt olivat kuluneet 1,5-2,0mm uudesta (eli ei paljo paskaakaan ) ja palat oli puolessa välissä; silti halusi germaani huoltoon. Aattelin, että syksyllä sitte aikaisintaan uusiksi. Tympeennyin vaan tuohon plingailuun ja siksi aloin nollailemaan...
        Huoltomatkaksi tosiaan ilmoittaa kylläkin meitsillä -15 000 km, mutta miksi se herjaa paloista vasta nyt? Napsahtiko kulutusanturit juuri tuossa parkkipaikalla pyöritellessä "puhki"?

        Outoa, voisha tuoho viskata peräkontista uuden anturin, tutkitaan...
        Johtimet menee helposti ihan itsestäänkin.
        Vedä johto poikki ja liitä karvat yhteen niin loppuu.
        Jos ei niin nollataan koneella. Tosin kotona vasta lauantaina illalla ja sunnuntaina voi olla muuten vaikeeta. Ens viikko olis sitten parempi.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          No onko palat ja niiden kulutusanturit/johdot vaihdettu?
          Jep jep, anturan irtikäyttö ja uusinta nollaus toimi. Taas opittiin jotain uutta!
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Mulle kans vaihdettiin palat joka nurkkaan.
            Etupaloille näytti jotain 2000 km vaihtoon,
            ja ne oli todellakin loppu, pintaa jotain millin, puolentoista verran
            joten ei kyllä turhan aikaisin niistä huudellut.

            Takapaloja en päässyt näkemään mutta yritin nollata niitä
            kun rupesi startissa herjaamaan että huolto edessä,
            en siis vaihtanut paloja, ja silloin pomppasi se -25000 mittariin.
            Palojen vaihtokaan ei auttanut ennenkuin uusi sen kulutusjohdon.

            Etupaloille näytti -15000 nollauksen jälkeen, piti nollata heti toiseen kertaan
            että toimi OK. Palat ja piuha vaihdettu...

            Anturit sijaitsee vasemmalla edessä ja oikealla takana...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎