Eli ensin se vihelsi, sitten tehot alkoivat kadota, kunnes kuului sirkkeli ja lopulta auto alkoi savuttaa todella pahasti. 
No siinä pikaiset diagnoosit ja turboltahan se vaikuttaisi.
Tyhjäkäynnillä kävi ihan hyvin, mutta jos vaihdetta laittoi silmään ei ahtoja löytynyt.
Eihän siinä muu auttanut kuin hinausautolla pajalle.
Tietysti siinä hässäkässä oli unohtunut vielä valot päälle 2 tunniksi, niin eihän se enää 8 tunnin seisonnan jälkeen edes käynnistynyt, vaikka antoi apuvirtaa. Olihan akku ollut huonona jo vähän aikaa.
Vähän ehti jo säikähtää, että eikö kone edes pyöri.
Perjaitai illaksi auton sai sitten pajalle. :think
No saivat työn alle sen nopeasti, eli maanantaina ja odotettu diagnoosihan sieltä tuli, turbo oli ihan hajalla ja eikun vaihtoon.
Samalla tuli sitten vaihdettua siihen uusi akku, jarrulevyt ja palat eteen, öljyt, öljyn-,ilman- ja raitisilmansuodattimet, sekä poistettua kuuluisat läpät, jotka olivat siis paikoillaan kiltisti.
Auto saatiin jopa läjään tiistaina ja kaikki hyvin. Laskuahan kertyi mukavat noin 2500e. Eihän tuossa vielä mitään...
...ainoa ongelma oli, että moottorihan ei todella pyöri mihinkään.
Seuraavaksi saakin spekuloida oikein huolella mikä mättää?
Tuomiota odotellessa...
Mitään vikavaloa eikä muuta muuten syttynyt missään vaiheessa, luulisi että ajotietokone nykypäivänä mittaillessa vähän kaikkea tajuaisi, että ahtopainetta ei ole. Hassua...
Tähän vielä lisäksi: autohan on 5,5kk sitten ostettu, mutta myyjä ei halua juuri mitään tuosta korvata ja uudesta viasta ei ole vielä edes ollut puhetta. Tuskinpa sen lämpimämmin suhtautuu. "Autoliike" ei myöskään harjoita enää autokauppa, joten senkin suhteen näyttää aika heikolta...
Kysymyksinähän ovat:
Onko tavanomaista ja voiko odottaa, että turbo saattaa hajota BMW 530dA -04 135tkm ajetusta autosta.
Saati mistä sitten koneen jumi johtuu.
Vaikka virhevastuulaki yms. olisivat lopulta puolellani, saattaa vielä "autoliike" olla jo lopettanut toimintansa, kun päätöksen siihen riitatapauksessa saisi ja silloinhan se menee omaan piikkiin myöskin

No siinä pikaiset diagnoosit ja turboltahan se vaikuttaisi.
Tyhjäkäynnillä kävi ihan hyvin, mutta jos vaihdetta laittoi silmään ei ahtoja löytynyt.
Eihän siinä muu auttanut kuin hinausautolla pajalle.
Tietysti siinä hässäkässä oli unohtunut vielä valot päälle 2 tunniksi, niin eihän se enää 8 tunnin seisonnan jälkeen edes käynnistynyt, vaikka antoi apuvirtaa. Olihan akku ollut huonona jo vähän aikaa.
Vähän ehti jo säikähtää, että eikö kone edes pyöri.
Perjaitai illaksi auton sai sitten pajalle. :think
No saivat työn alle sen nopeasti, eli maanantaina ja odotettu diagnoosihan sieltä tuli, turbo oli ihan hajalla ja eikun vaihtoon.
Samalla tuli sitten vaihdettua siihen uusi akku, jarrulevyt ja palat eteen, öljyt, öljyn-,ilman- ja raitisilmansuodattimet, sekä poistettua kuuluisat läpät, jotka olivat siis paikoillaan kiltisti.

Auto saatiin jopa läjään tiistaina ja kaikki hyvin. Laskuahan kertyi mukavat noin 2500e. Eihän tuossa vielä mitään...
...ainoa ongelma oli, että moottorihan ei todella pyöri mihinkään.
Seuraavaksi saakin spekuloida oikein huolella mikä mättää?
Tuomiota odotellessa...

Mitään vikavaloa eikä muuta muuten syttynyt missään vaiheessa, luulisi että ajotietokone nykypäivänä mittaillessa vähän kaikkea tajuaisi, että ahtopainetta ei ole. Hassua...

Tähän vielä lisäksi: autohan on 5,5kk sitten ostettu, mutta myyjä ei halua juuri mitään tuosta korvata ja uudesta viasta ei ole vielä edes ollut puhetta. Tuskinpa sen lämpimämmin suhtautuu. "Autoliike" ei myöskään harjoita enää autokauppa, joten senkin suhteen näyttää aika heikolta...

Kysymyksinähän ovat:
Onko tavanomaista ja voiko odottaa, että turbo saattaa hajota BMW 530dA -04 135tkm ajetusta autosta.
Saati mistä sitten koneen jumi johtuu.
Vaikka virhevastuulaki yms. olisivat lopulta puolellani, saattaa vielä "autoliike" olla jo lopettanut toimintansa, kun päätöksen siihen riitatapauksessa saisi ja silloinhan se menee omaan piikkiin myöskin

Comment