kaipaisin käyttäjien mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä autoista.Miten on pelittänyt? Eniten kiinnostaa moottorien luotettavuus,valvetronic?Entä neliveto ja automaattilootat,jollakin ongelmia?Onko niin,että runflatit pitää todella vaihtaa heti pois?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 525i 217hv vs. e60 530i 258hv
Collapse
X
-
Ei taida näissä bensoissa olla juuri ongelmia moottoreiden tai vaihteistojen kanssa. Ilman muuta tuo 3 litrainen on kiinnostavampi vaihtoehto, koska tehoa ja vääntöä tarvitaan raskaaseen autoon, eikä käytännön kulutuksessa taida isoa eroa olla. Suomesta ei vaan tahdo noita löytää, ei edes 525:ta hyvin varusteltuna.
Nelivetohan näissä on x-drive ja ei siitäkään ole ehtinyt vielä paljon huonoa kuulemaan.
Runflatteja en ainakaan enää uusia ostaisi.
-
-
530 XiA
Tuollaisella on nyt 3kk tullut pian ajeltua. Tuossa ajassa en muusta oikein psyty kommentoimaan kuin tästä:
Run Flatteja on puhjennut tossa ajassa kaksi. Onko huonoa tuuria vai ei, paha sanoa. Mutta kyllä ne aika jyrinää pitää. Tuli vaihdettua aina ouhjenneen tilalle kuitenkin uusi, joten niitten koukussa ollaan jatkossakin. Elleivät sitten taas posahda.
Comment
-
-
Kone, vaihteisto ja neliveto ovat kaikki luotettavia. Harvassa bensakoneisessa tulee todella paljon kilometrejä, joten ongelmia ei ole ehtinyt tulemaan tavallisilla kilometrimäärillä. Olen lukenut aika paljon e60.netiä eikä sieltäkään muistu ongelmatarinoita näistä osista. Kyllä näiden autojen ongelmat ovat ihan perusvikoja kuten pyöränlaakerit ja ennenkaikkia sähkölaiteongelmia. Mitä enemmän laitteita, sen enemmän vikoja... Ottaen huominoon sähköisesti ohjattujen vimpaimien määrän, luottavuus on silläkin rintamalla hyvä.
Jos kilometrit ei edellytä dieseliä, niin näillä bensakoneilla on todella mukava ajalla. Perinteistä BMW:n 6-sylinteristen koneiden sarjaa parhammillaan. Itsellä on eniten kokemusta tuosta 3-litran koneesta ja täytyy sanoa että siinä voimaa jää mukavasti reserviinkin eikä kulutus ole yhtään isompi. Paitsi kun sitä tehoa käyttää
Run Flatit ovatkin sitten oma tarinansa. Ei ne nyt ihan mahdottomia ole ajaa, mutta ei tullut mieleenkään hankkia toisia.
Comment
-
-
kiitoksia vastanneille
onko suksipussi vakiona molemmissa,entä kääntyvät selkänojat takana?Miten olette huomioineet rengasrikon,olettaen,että ensin ajetaan runflatit loppuun ja seuraava sarja on "tavalliset" renkaat?Joku paikkapullo vai?
Käykö samat vanteet edelleen?
Mitä ovat olleet käytännön kulutuslukemat(kysytään nyt,vaikka tällä ei ole ratkaisevaa merkitystä..)?
Comment
-
-
Originally posted by konejotti View Postonko suksipussi vakiona molemmissa,entä kääntyvät selkänojat takana?Miten olette huomioineet rengasrikon,olettaen,että ensin ajetaan runflatit loppuun ja seuraava sarja on "tavalliset" renkaat?Joku paikkapullo vai?
Käykö samat vanteet edelleen?
Mitä ovat olleet käytännön kulutuslukemat(kysytään nyt,vaikka tällä ei ole ratkaisevaa merkitystä..)?
Samat vanteet käy normaali ja runflat kumeille. Paikka-aine pullon hankin, koska rengasrikot ovat niin harvinaisia.
Kulutus 530iXA touringilla on koko tankeilla vaihdellut välillä 9,3 -14.4l/100. Keskikulutus on asettunut 11.3l tuntumaan. Suurin osa on taajama- ja moottoritieajoa ja se näky lukemissa. Yhtään tankillista en ole ajanut pelkkää maantieajoa.
Comment
-
-
Välillä jotain negatiivistakin, tuttavien vm. 07 facelift 523i:stä laukesi kaksi kertaa korkeapainepumppu ja toisen kerran yhteydessä meni kolme suutinta vaihtoon. Tuon lisäksi oli pientä murhetta keskuslukon kaukosäädön toimimattomuuden ja takakontin pumppujen kanittamisen muodossa.
Kalliiksi olisi tullut jos ei olisi mennyt takuuseen. Liukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.
Comment
-
-
Originally posted by Oratow View PostLiukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.Edellinen autoni oli 2 vuotias W211 E220CDi hieman yli 100tkm ajettuna, ja yhden talven aikana lävähti auto vikatilaan jotakuinkin 15 kertaa. Sen vuoksi hommasin jopa Autocomin testerin, koska alkoi käydä kukkaron päälle ne vikatilojen resetoinnit. Nyt Bemun kanssa on testeri jäänyt aika lailla toimettomaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Oratow View PostVälillä jotain negatiivistakin, tuttavien vm. 07 facelift 523i:stä laukesi kaksi kertaa korkeapainepumppu ja toisen kerran yhteydessä meni kolme suutinta vaihtoon. Tuon lisäksi oli pientä murhetta keskuslukon kaukosäädön toimimattomuuden ja takakontin pumppujen kanittamisen muodossa.
Kalliiksi olisi tullut jos ei olisi mennyt takuuseen. Liukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post...Toivottavasti ei kuvittele että Mersun kanssa koittaa huolettomat ajatEdellinen autoni oli 2 vuotias W211 E220CDi hieman yli 100tkm ajettuna, ja yhden talven aikana lävähti auto vikatilaan jotakuinkin 15 kertaa. Sen vuoksi hommasin jopa Autocomin testerin, koska alkoi käydä kukkaron päälle ne vikatilojen resetoinnit. Nyt Bemun kanssa on testeri jäänyt aika lailla toimettomaksi.
Comment
-
-
Samat vanteet käy Radial vs. Run Flat?
Eihän sovi? Run Flatille tarvitsee olla isommat "humpit", jotka pitää seinät pystyssä puhkeamistilanteessa. Näin olen käsittänyt.
Vai oliko puhe siitä, että käykö Run Flat-vanteelle normaali klemmi. Tämä varmasti käy.
Kulutuslukemat ovat olleet 8.8-14.4/100 km.
Ja vikalistalla on lähes toimimaton radio ja TV. Jossain on vika, muttei huolto ole vielä saanut päähänsä, että mistä aletaan vikaa etsiä.
Comment
-
-
Originally posted by -TM- View Postitellä vuoden verran ollu runflatit ja vielä täytenä pysyny.
ja niihin puhkeamisongelmiin ratkaisu autotarvikeliikkestä semmoinen paikka aine ja pieni kompura, näitä on joissain uusissa autoissa joissa ei vararengasta ole.
Eräs runflat renkaiden maahantuojan edustaja sanoi minulle että heidän run on flat renkaitaan ei saa korjata vaan vaurioitunut on aina uusittava.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTämän tulisi olla hyvinkin väliaikainen ratkaisu?
Eräs runflat renkaiden maahantuojan edustaja sanoi minulle että heidän run on flat renkaitaan ei saa korjata vaan vaurioitunut on aina uusittava.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment