Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 525i 217hv vs. e60 530i 258hv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konejotti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 45

    e60 525i 217hv vs. e60 530i 258hv

    kaipaisin käyttäjien mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä autoista.Miten on pelittänyt? Eniten kiinnostaa moottorien luotettavuus,valvetronic?Entä neliveto ja automaattilootat,jollakin ongelmia?Onko niin,että runflatit pitää todella vaihtaa heti pois?
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Ei taida näissä bensoissa olla juuri ongelmia moottoreiden tai vaihteistojen kanssa. Ilman muuta tuo 3 litrainen on kiinnostavampi vaihtoehto, koska tehoa ja vääntöä tarvitaan raskaaseen autoon, eikä käytännön kulutuksessa taida isoa eroa olla. Suomesta ei vaan tahdo noita löytää, ei edes 525:ta hyvin varusteltuna.

    Nelivetohan näissä on x-drive ja ei siitäkään ole ehtinyt vielä paljon huonoa kuulemaan.

    Runflatteja en ainakaan enää uusia ostaisi.

    Comment

    • Midleton
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 63
      • West Coast Finland

      #3
      530 XiA

      Tuollaisella on nyt 3kk tullut pian ajeltua. Tuossa ajassa en muusta oikein psyty kommentoimaan kuin tästä:

      Run Flatteja on puhjennut tossa ajassa kaksi. Onko huonoa tuuria vai ei, paha sanoa. Mutta kyllä ne aika jyrinää pitää. Tuli vaihdettua aina ouhjenneen tilalle kuitenkin uusi, joten niitten koukussa ollaan jatkossakin. Elleivät sitten taas posahda.

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #4
        Kone, vaihteisto ja neliveto ovat kaikki luotettavia. Harvassa bensakoneisessa tulee todella paljon kilometrejä, joten ongelmia ei ole ehtinyt tulemaan tavallisilla kilometrimäärillä. Olen lukenut aika paljon e60.netiä eikä sieltäkään muistu ongelmatarinoita näistä osista. Kyllä näiden autojen ongelmat ovat ihan perusvikoja kuten pyöränlaakerit ja ennenkaikkia sähkölaiteongelmia. Mitä enemmän laitteita, sen enemmän vikoja... Ottaen huominoon sähköisesti ohjattujen vimpaimien määrän, luottavuus on silläkin rintamalla hyvä.

        Jos kilometrit ei edellytä dieseliä, niin näillä bensakoneilla on todella mukava ajalla. Perinteistä BMW:n 6-sylinteristen koneiden sarjaa parhammillaan. Itsellä on eniten kokemusta tuosta 3-litran koneesta ja täytyy sanoa että siinä voimaa jää mukavasti reserviinkin eikä kulutus ole yhtään isompi. Paitsi kun sitä tehoa käyttää

        Run Flatit ovatkin sitten oma tarinansa. Ei ne nyt ihan mahdottomia ole ajaa, mutta ei tullut mieleenkään hankkia toisia.

        Comment

        • konejotti
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 45

          #5
          kiitoksia vastanneille

          onko suksipussi vakiona molemmissa,entä kääntyvät selkänojat takana?Miten olette huomioineet rengasrikon,olettaen,että ensin ajetaan runflatit loppuun ja seuraava sarja on "tavalliset" renkaat?Joku paikkapullo vai?
          Käykö samat vanteet edelleen?
          Mitä ovat olleet käytännön kulutuslukemat(kysytään nyt,vaikka tällä ei ole ratkaisevaa merkitystä..)?

          Comment

          • -TM-
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 208
            • Nurmes

            #6
            itellä vuoden verran ollu runflatit ja vielä täytenä pysyny.
            ja niihin puhkeamisongelmiin ratkaisu autotarvikeliikkestä semmoinen paikka aine ja pieni kompura, näitä on joissain uusissa autoissa joissa ei vararengasta ole.

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #7
              Tire Mobility Set 71100415035


              Comment

              • VESiX
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 407
                • Kehä 1

                #8
                Originally posted by konejotti View Post
                onko suksipussi vakiona molemmissa,entä kääntyvät selkänojat takana?Miten olette huomioineet rengasrikon,olettaen,että ensin ajetaan runflatit loppuun ja seuraava sarja on "tavalliset" renkaat?Joku paikkapullo vai?
                Käykö samat vanteet edelleen?
                Mitä ovat olleet käytännön kulutuslukemat(kysytään nyt,vaikka tällä ei ole ratkaisevaa merkitystä..)?
                Sedanissa kääntyvät selkänojat ovat lisävarustelistalta ja suksipussi on lisävaruste farmarissakin.

                Samat vanteet käy normaali ja runflat kumeille. Paikka-aine pullon hankin, koska rengasrikot ovat niin harvinaisia.

                Kulutus 530iXA touringilla on koko tankeilla vaihdellut välillä 9,3 -14.4l/100. Keskikulutus on asettunut 11.3l tuntumaan. Suurin osa on taajama- ja moottoritieajoa ja se näky lukemissa. Yhtään tankillista en ole ajanut pelkkää maantieajoa.

                Comment

                • Oratow
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 117

                  #9
                  Välillä jotain negatiivistakin, tuttavien vm. 07 facelift 523i:stä laukesi kaksi kertaa korkeapainepumppu ja toisen kerran yhteydessä meni kolme suutinta vaihtoon. Tuon lisäksi oli pientä murhetta keskuslukon kaukosäädön toimimattomuuden ja takakontin pumppujen kanittamisen muodossa.

                  Kalliiksi olisi tullut jos ei olisi mennyt takuuseen. Liukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2325
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Oratow View Post
                    Liukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.
                    ...Toivottavasti ei kuvittele että Mersun kanssa koittaa huolettomat ajat Edellinen autoni oli 2 vuotias W211 E220CDi hieman yli 100tkm ajettuna, ja yhden talven aikana lävähti auto vikatilaan jotakuinkin 15 kertaa. Sen vuoksi hommasin jopa Autocomin testerin, koska alkoi käydä kukkaron päälle ne vikatilojen resetoinnit. Nyt Bemun kanssa on testeri jäänyt aika lailla toimettomaksi.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • jms1601
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 338
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Oratow View Post
                      Välillä jotain negatiivistakin, tuttavien vm. 07 facelift 523i:stä laukesi kaksi kertaa korkeapainepumppu ja toisen kerran yhteydessä meni kolme suutinta vaihtoon. Tuon lisäksi oli pientä murhetta keskuslukon kaukosäädön toimimattomuuden ja takakontin pumppujen kanittamisen muodossa.

                      Kalliiksi olisi tullut jos ei olisi mennyt takuuseen. Liukkaasti vaihtuikin auto Meseen, kun takuuaika loppui.
                      Joo, ei todellakaan huolettomampi toi mese mitä bemu. Väärä liikku ja vielä väärään suuntaan...
                      530e G30 M-Sport -21
                      ***********************
                      Ex Audi A6 allroad -17
                      Ex X5 xd30 M-Sport -14
                      Ex 530dA F11 M-Sport -11
                      Ex E61 530xD M-Sport -08
                      Ex 530DAT E61
                      Ex E39 M-Sport

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        ...Toivottavasti ei kuvittele että Mersun kanssa koittaa huolettomat ajat Edellinen autoni oli 2 vuotias W211 E220CDi hieman yli 100tkm ajettuna, ja yhden talven aikana lävähti auto vikatilaan jotakuinkin 15 kertaa. Sen vuoksi hommasin jopa Autocomin testerin, koska alkoi käydä kukkaron päälle ne vikatilojen resetoinnit. Nyt Bemun kanssa on testeri jäänyt aika lailla toimettomaksi.
                        sama juttu yhden tutun CDi:ssä... lähes kaikki mahdolliset sähköviat oli ja nyt on tyypillä rellu alla, kun mese oli pelkästään korjaamolla, eikä sitä saatu edes kuntoon
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Midleton
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 63
                          • West Coast Finland

                          #13
                          Samat vanteet käy Radial vs. Run Flat?

                          Eihän sovi? Run Flatille tarvitsee olla isommat "humpit", jotka pitää seinät pystyssä puhkeamistilanteessa. Näin olen käsittänyt.

                          Vai oliko puhe siitä, että käykö Run Flat-vanteelle normaali klemmi. Tämä varmasti käy.

                          Kulutuslukemat ovat olleet 8.8-14.4/100 km.

                          Ja vikalistalla on lähes toimimaton radio ja TV. Jossain on vika, muttei huolto ole vielä saanut päähänsä, että mistä aletaan vikaa etsiä.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by -TM- View Post
                            itellä vuoden verran ollu runflatit ja vielä täytenä pysyny.
                            ja niihin puhkeamisongelmiin ratkaisu autotarvikeliikkestä semmoinen paikka aine ja pieni kompura, näitä on joissain uusissa autoissa joissa ei vararengasta ole.
                            Tämän tulisi olla hyvinkin väliaikainen ratkaisu?

                            Eräs runflat renkaiden maahantuojan edustaja sanoi minulle että heidän run on flat renkaitaan ei saa korjata vaan vaurioitunut on aina uusittava.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Tämän tulisi olla hyvinkin väliaikainen ratkaisu?

                              Eräs runflat renkaiden maahantuojan edustaja sanoi minulle että heidän run on flat renkaitaan ei saa korjata vaan vaurioitunut on aina uusittava.
                              Myös yhtyen mese vs bmw, niin C 270 CDI oli heti Passatin jälkeen huonoin auto mitä koskaan mulla on ollut, nykyisessä bemukassa ei ole ollut mitään vikaa ja kilsojakin eniten noista!!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎