Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530 da imusarjan läppien poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    #16
    Ennen kuin aloitan homman, niin muutama ehkä tyhmä kysymys varmuuden vuoksi läppien poistosta:

    1. Kun olen ottanut läpät pois, niin ilmeisesti asennan silti tuon ohjaintangon takaisin vai?

    2. Voiko imusarjan laittaa takaisin vanhoilla tiivisteillä vai hajoavatko ne yleensä. Tekisin homman huomenna, mutta tiivisteitä en nyt tietenkään enää mistään saa?

    3. Onko imusarjan puhdistukseen polttoöljy hyvää, vai pitääkö puhdistus hoitaa joillain vahvemmalla aineella?
    -12 F11 530Da

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #17
      Originally posted by kvt View Post
      Ennen kuin aloitan homman, niin muutama ehkä tyhmä kysymys varmuuden vuoksi läppien poistosta:

      1. Kun olen ottanut läpät pois, niin ilmeisesti asennan silti tuon ohjaintangon takaisin vai?

      2. Voiko imusarjan laittaa takaisin vanhoilla tiivisteillä vai hajoavatko ne yleensä. Tekisin homman huomenna, mutta tiivisteitä en nyt tietenkään enää mistään saa?

      3. Onko imusarjan puhdistukseen polttoöljy hyvää, vai pitääkö puhdistus hoitaa joillain vahvemmalla aineella?
      1.Voihan sen sinne jättä vetää tyhjää..itse E39-stä poistin sen tangon..(e39 ja e60..aikalailla samanlaiset moottorilta)

      2.itse pistin ainakin vanhoilla takaisin tiiviste "tahnan" kera...kasassa kun oli niin kokeilin ettei ole vuotoja.

      3. Riippuu paskan määrästä mitä ainetta tarvii..kokeile perus aineita ensin jos ei ole mikään hirveä paskakasa.

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        #18
        Millä sen kokeilit ettei vuoda, aerostartillako? Onko noille imusarjan pulttien kireydelle olemassa oikein momentit, vai vedänkö vaan näppituntumalta sopivan piukkaan?
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Simpel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 405

          #19
          Originally posted by kvt View Post
          Millä sen kokeilit ettei vuoda, aerostartillako? Onko noille imusarjan pulttien kireydelle olemassa oikein momentit, vai vedänkö vaan näppituntumalta sopivan piukkaan?
          joku spay pullo se oli..ihan tavallisesta varaosliikkeestä sitä saa..en muista nyt nimeä...
          on niille kait joku momentti mutta vedin itse sormituntumalla kiinni...

          E60-ssä itsellä tuo rojekti tulossa kun takuu menee umpeen..silloin lähtee myös läpät...

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #20
            Originally posted by kvt View Post
            Millä sen kokeilit ettei vuoda, aerostartillako? Onko noille imusarjan pulttien kireydelle olemassa oikein momentit, vai vedänkö vaan näppituntumalta sopivan piukkaan?
            On olemassa, en nyt varmaksi muista mutta olisko ollut M6 10Nm, M7 15Nm ja M8 22Nm.

            Comment

            • kvt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 236
              • Satakunta

              #21
              Niin ja ilmeisesti voi huoletta ottaa konehuoneesta virtakaapelit auki, niin kuin tuossa jossain ohjeessa, eikä mene mikään ajonesto päälle tai muuta vastaavaa.
              -12 F11 530Da

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by kvt View Post
                Niin ja ilmeisesti voi huoletta ottaa konehuoneesta virtakaapelit auki, niin kuin tuossa jossain ohjeessa, eikä mene mikään ajonesto päälle tai muuta vastaavaa.
                Se virtakaapeli minkä joutuu irrottamaan on apuvirran antamista/ottamista varten, eli ei aiheuta mitään ongelmia kun sen nappaa siitä paikoiltaan pois. Eikä tuosta muutenkaan mitään ongelmia tule ajoneston yms. kanssa, itse en ole ikinä edes akunkenkiä irrottanut toimenpiteen ajaksi. Oliskohan neljään 530d:hen tullut tehtyä tuo ks. operaatio.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • kvt
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 236
                  • Satakunta

                  #23
                  Huomasinkin että tuo virtakaapeli on E39:ssä ja mulla on E60, eli ei mun tarvitse mitään virtakaapelia edes irroittaa. Akun Kengätkin taidan jättää sitten paikalleen, kun ei kai siitä nyt mitään hajoa jos pari liitintä joutuu irroittamaan.
                  -12 F11 530Da

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by kvt View Post
                    Huomasinkin että tuo virtakaapeli on E39:ssä ja mulla on E60, eli ei mun tarvitse mitään virtakaapelia edes irroittaa. Akun Kengätkin taidan jättää sitten paikalleen, kun ei kai siitä nyt mitään hajoa jos pari liitintä joutuu irroittamaan.
                    Ei hajoa ei...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎