Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 rangaspaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cor_Major
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 73
    • Finland

    E60 rangaspaineet

    Hei,

    Tuli vaihdettua "uuteen" E60:eeni vanteet joilla miltei uudet Pirelli P7:t, kokoa 225/55 R16. Tuntuu uraherkkyys lisääntyneen verrattuna kuluneisiin misukoihin. Ei jaksais sahata ees taas huoltamon ja motarin väliä, olisiko siksi bemaristeilla kokemuksia millä paineilla ko. auto on kaikkein vähiten uraherkkä (nyt paineet 2,2/2,4)? Kiitos.
  • DKPowers
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 28
    • Lahti

    #2
    Pakko kyllä sanoa että E60/61 ei ole mikään maailman suuntavakain auto maantiellä ja motarilla. Hieman hermostuneen oloinen varsinkin jos vertaa esim. Mersun C- tai uuteen E-sarjaan.

    Kokemusteni perusteella Michelinit ovat aina olleet renkaista yleensä vähiten uraherkkiä mutta se ei nyt tilanteessasi auta. Eikös normipaineet ole 2.0/2.4? Jos pitäisi hieman korkeampia paineita (2.2/2.6 tai 2.3/2.7) niin ehkä se näin mutulla ajatellen auttaisi hieman asiaa kun renkaan leveys pikkuisen pienenee.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      E61 -08:ssa normipaineet on 2.5/3.0.

      -05:ssa taisi olla 2.4/2.8.

      Rengaskokona 225/50-17

      Kuskin ovet "karmeista" löytyy lappu jossa ne paineet kerrotaan...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by DKPowers View Post
        Pakko kyllä sanoa että E60/61 ei ole mikään maailman suuntavakain auto maantiellä ja motarilla. Hieman hermostuneen oloinen varsinkin jos vertaa esim. Mersun C- tai uuteen E-sarjaan.
        Tätä en kyllä voi mitenkään täysin allekirjoittaa. Oikealla rengastuksella+alustakulmilla+korkeudella e60/61 hakkaa kyllä suuntavakavuudessa vakioalustaiset mersut.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Tätä en kyllä voi mitenkään täysin allekirjoittaa. Oikealla rengastuksella+alustakulmilla+korkeudella e60/61 hakkaa kyllä suuntavakavuudessa vakioalustaiset mersut.
          Samaa mieltä, kokemusta on E280T CDI classicista (-06)
          ja 3 kpl E61 joista 1 sportti, 1 dynamic drive ja 1 vakioalustalla,
          ja kaikki on paljon jämäkämpiä ja vakaampia kuin Mb.

          Tosin runflätit on pitäny nakat veks, niillä ei tee suomessa mitään...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Cor_Major
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 73
            • Finland

            #6
            Olin kyllä varautunut junamaisesti kulkevan A6 4B:n jälkeen lieviin suuntavakavuusongelmiin, mutta kuluneillakin Michelin Premacy renkailla BMW kulki suorastaan yllättävän hyvin suoraan. Pitää nyt kokeilla nostaa noita paineita vähän, josko auttaisi. Muuten nuo renkaat tuntuvat olevan ihan ok.

            Mitenkäs jos ostaisi eteen uudet misukat, auttaisiko se uraherkkyyteen vai vaikuttaako takapää bemarissa samalla lailla?

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              Originally posted by DKPowers View Post
              Pakko kyllä sanoa että E60/61 ei ole mikään maailman suuntavakain auto maantiellä ja motarilla.
              Tämä on kyllä totta ja sama koski E39:iä. Omassa E61:ssä on uudet alustan osat ja kulmat säädetty nimenomaan vetelemättömyyttä ja suuntavakautta silmällä pitäen.

              Silti saa ohjata jonnin verran. Esim. uusi Mondeo ja itseasiassa sitä edeltävä Mondeo hakkaa sen mennen tullen suuntavakaudessa.

              Lienee takatuupparin ominaisuus tuo hakeminen. Ja jos sen poistaminen vaatii yliluonnollisista tietämystä alustan rakenteista ja suuntauksesta, niin metsään on saksalainen insinööri mennyt.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by MarttiKK View Post
                Lienee takatuupparin ominaisuus tuo hakeminen.
                :think

                Comment

                • Cor_Major
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 73
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  Tämä on kyllä totta ja sama koski E39:iä. Omassa E61:ssä on uudet alustan osat ja kulmat säädetty nimenomaan vetelemättömyyttä ja suuntavakautta silmällä pitäen.

                  Lienee takatuupparin ominaisuus tuo hakeminen. Ja jos sen poistaminen vaatii yliluonnollisista tietämystä alustan rakenteista ja suuntauksesta, niin metsään on saksalainen insinööri mennyt.
                  Olisiko kellään antaa vinkkiä, kuka säätää Oulussa ammattitaidolla E60:n kulmat siten, että auto on mahdollisimman suuntavakaa ajettava?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Cor_Major View Post
                    Olisiko kellään antaa vinkkiä, kuka säätää Oulussa ammattitaidolla E60:n kulmat siten, että auto on mahdollisimman suuntavakaa ajettava?
                    Ikävä kyllä, rengaskokosi yhdistettynä ko.rengasmalliin on käytännössä lähes mahdoton lähtökohta tavoiteltaessa huippu suuntavakavuutta e60:iin.
                    Etupään casteria reilusti lisäämällä ongelmaa voitaisiin vähentää, mutta tässä kohtaa on helpompi vaihtaa rengasmerkkiä+kokoa.
                    Jos alusta on Suomihorokki korkeudella, niin myös pieni madallus+kulmien uudelleen säätö auttaa asiaan.

                    Comment

                    • Cor_Major
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 73
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Ikävä kyllä, rengaskokosi yhdistettynä ko.rengasmalliin on käytännössä lähes mahdoton lähtökohta tavoiteltaessa huippu suuntavakavuutta e60:iin.
                      Etupään casteria reilusti lisäämällä ongelmaa voitaisiin vähentää, mutta tässä kohtaa on helpompi vaihtaa rengasmerkkiä+kokoa.
                      Jos alusta on Suomihorokki korkeudella, niin myös pieni madallus+kulmien uudelleen säätö auttaa asiaan.
                      Jees, yhtään tiukempaa ja matalampaa alustaa kun en tuohon halua, niin pitänee jossain vaiheessa laittaa tuohon alle vaikka misukan pyöreäreunaisinta versiota. Mutta ei voi muuta sanoa kuin että kovin on herkkä tämä Munchenin tuote verrattuna Ingolstadin vastaavaan :think

                      Minkähän talvirenkaan tähän uusimpaan Baijerilaiseen sitten uskaltaa ostaa, jotta tiellä pysyttäisiin mahdollisimman suorassa linjassa?

                      Comment

                      • Cor_Major
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 73
                        • Finland

                        #12
                        Edit: tuplapostaus poistettu
                        Last edited by Cor_Major; 03-09-2009, 17:49.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎