Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525 Saksasta - vaatiiko "talvimuutoksia"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • handelsbank
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 18

E61 525 Saksasta - vaatiiko "talvimuutoksia"?

Hei,

Olen ostamassa E61 525dA:ta (vm. 05). Autossa ei ole lohkolämmitintä, joten tuli mieleen, että kannattaisiko sellainen autoon asennuttaa, vai onko siitä mitään hyötyä, kun tämänkin foorumin viesteissä tuntuu olevan kahdenlaista mielipidettä? Onko ns. säteilijä ainoa mahdollinen moottorinlämmitin tuohon (webastoa autossa ei ole)?

Jotkut ovat ilmeisesti vaihtaneet myös jotain paremmin Suomen oloihin sopivia huohotusletkusarjoja? Mikäs noiden funktio, hyöty ja tarpeellisuus on (lyhykäisesti tai pidemmin selitettynä)?

Suurkiitos vastauksista ja kommenteista jo etukäteen!
  • T.K.
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 112
    • Kajaani

Oma mielipide nuista säteily lämmittimistä. Eli alun alkaen kun lohkolämmittimiä autoihin alettiin laittamaan oli niiden tarkoitus (varsinkin kaasari vehkeissä) mahdollistaa se että kovalla pakkasella auto edes lähtee käyntiin. No myöhemmin kun ruisku autoissa ei sitä ongelmaa ole ja varsinkin nyky autot kyllä lähtee käyntiin ja lohkolämmittimen tarkotus on suojella moottoria. Tarkemmin sanottuna lämmittää moottoria että voitelu toimisi mahdollisimman nopeasti. Siitä päästäänkin itse pointtiin että mielestäni se öljyä lämmittävä säteily lämmitin nopeuttaa sitä voitelun alkamista paremmin kuin lohkossa oleva nesteen lämmitin, joka kuitenkin jättää sen öljypohjassa olevan öljyn kylmemmäksi ja jäykemmäksi kuis itse öljyä lämmittävä lämmitin. :think
    e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

Comment

• jpmikkol
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 38
      • Oulu

Originally posted by handelsbank View Post
      Hei,

Olen ostamassa E61 525dA:ta (vm. 05). Autossa ei ole lohkolämmitintä, joten tuli mieleen, että kannattaisiko sellainen autoon asennuttaa, vai onko siitä mitään hyötyä, kun tämänkin foorumin viesteissä tuntuu olevan kahdenlaista mielipidettä? Onko ns. säteilijä ainoa mahdollinen moottorinlämmitin tuohon (webastoa autossa ei ole)?

Suurkiitos vastauksista ja kommenteista jo etukäteen!
      Itselläni täysin vastaava auto, johon hain Motonetistä Calixin moottorinlämmittimen, joka oli suureksi yllätykseksi letkulämppäri. En ole vielä asentanut.

Paljonko muuten olet autosta maksamassa?

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎