Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamic Drive ja madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bayern
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1109
    • Tuusula

    Dynamic Drive ja madallus

    Ei meinaa löytyä mistään tietoa hakemalla, joten kysellään sitten

    Auto on e60 ja oon katellu vanteita hiukan isompina kuin nykyiset 18" ja rupesin miettimään et 19-20" rupee varmaan jo näyttämään aika traktorilta madaltamatta, mutta kun autosta löytyy tuo DD, en ole varma mitä se tykkää.
    En tosiaan löytäny mitään tietoa asiasta, ja tohon DD:n toimintaankin yrittänyt perehtyä, mutten ole edelleenkään tietoinen voiko autoa madaltaa (tarvittaessa) ilman ongelmia ton DD:n kanssa?
    Last edited by bayern; 17-09-2009, 13:59.
    EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Eikös LCI-malleissa ole saanut DD:n myös M-sport alustan kanssa? Liekö tuossa sitten tullut järjestelmään merkittäviä muutoksia, vai onko ollut aiemmin vain markkinapolitiikkaa. Järjestelmän nollakohta pitää varmaan kouluttaa uudelleen testerillä.

    DD by WDS
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tukep
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 75
      • Oulu

      #3
      Mulla oli -04 e60 Dynamic drivellä ja madalsin sitä h&r:n -30mm jousisetillä. Hyvin toimi eikä mitään varoitusvaloja ilmaantunut näkyviin. Se oli kyllä NIIN mahtava ajaa, että oikeen ikävä on

      Comment

      • bayern
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1109
        • Tuusula

        #4
        Eikös LCI-malleissa ole saanut DD:n myös M-sport alustan kanssa? Liekö tuossa sitten tullut järjestelmään merkittäviä muutoksia, vai onko ollut aiemmin vain markkinapolitiikkaa. Järjestelmän nollakohta pitää varmaan kouluttaa uudelleen testerillä.

        DD by WDS
        Thanks, Clavu! Mulla oli jo tunne että kyllä sulta varmaan jotain dataa tulee, mikä olis hyödyks

        Originally posted by Tukep View Post
        Mulla oli -04 e60 Dynamic drivellä ja madalsin sitä h&r:n -30mm jousisetillä. Hyvin toimi eikä mitään varoitusvaloja ilmaantunut näkyviin. Se oli kyllä NIIN mahtava ajaa, että oikeen ikävä on
        Kiitos tästä tiedosta, yks murhe vähemmän mietittävänä
        Siis madalsit ilman mitään muita toimenpiteitä (kulmat tietysti)?
        On toi kyllä semmonen nautinto et voi elämä, tänään taas tulin koulusta pidempää ja mutkasempaa pätkää kotiin ja nautin joka hetkestä. Nyt kun on voimaa sopivasti mikä koria liikuttaa, niin kyllä näitä herkkuja osaa arvostaa
        Last edited by bayern; 17-09-2009, 21:38.
        EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          #5
          On kyllä mahtava keksintö, autolla ei vakioalustallaankaan mutkiin oikein ole päätä ajaa niin lujaa että huomais auton kallistavan... Sportti penkkejä vain huutais kovasti kaverikseen. Miksikähän moista autoa edes valmistetaan ilman dynamic driveä ja aktiivi-oshjausta? (no tietysti suomen markkinoille)
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Ja minkä kiesuksen takia tuota ei saa E60 x-drive malleihin. Tämän ja muutaman muun mystisyyden takia polte 530xdA:n suhteen pysyy hyvin kurissa. No ehkä ne sitten rakentaa täydellisen F10:n.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tukep
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 75
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bayern View Post
              Kiitos tästä tiedosta, yks murhe vähemmän mietittävänä
              Siis madalsit ilman mitään muita toimenpiteitä (kulmat tietysti)?
              On toi kyllä semmonen nautinto et voi elämä, tänään taas tulin koulusta pidempää ja mutkasempaa pätkää kotiin ja nautin joka hetkestä. Nyt kun on voimaa sopivasti mikä koria liikuttaa, niin kyllä näitä herkkuja osaa arvostaa
              Kyllä madalsin ilman mitään muita toimenpiteitä. Kulmat tietenkin säädätin uusiksi. Tuohon "nolla-kohdan uudelleen määrittämiseen" en osaa sanoa mitään. Ei ainakaan mikään paikka borsinu vaikka vuoden päivät madalluksen kanssa kerkesin ajella. Oiskohan muistaakseni e60forumilla joku hemmo madaltanut aikanaan dd-vehkeen ilman seuraamuksia niin siitä rohkaistuneena sitten itekkin madalsin.


              Originally posted by joko View Post
              On kyllä mahtava keksintö, autolla ei vakioalustallaankaan mutkiin oikein ole päätä ajaa niin lujaa että huomais auton kallistavan... Sportti penkkejä vain huutais kovasti kaverikseen. Miksikähän moista autoa edes valmistetaan ilman dynamic driveä ja aktiivi-oshjausta? (no tietysti suomen markkinoille)
              Pari kertaa aikasemminkin kehunut noita varusteita mutta ei niitä voi liikaa mainostaa. Tekevät kyllä autosta luokkaa paremman ajettavan versus perusversio.

              Comment

              • vekkuli
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1328
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Tukep View Post
                Kyllä madalsin ilman mitään muita toimenpiteitä. Kulmat tietenkin säädätin uusiksi. Tuohon "nolla-kohdan uudelleen määrittämiseen" en osaa sanoa mitään. Ei ainakaan mikään paikka borsinu vaikka vuoden päivät madalluksen kanssa kerkesin ajella. Oiskohan muistaakseni e60forumilla joku hemmo madaltanut aikanaan dd-vehkeen ilman seuraamuksia niin siitä rohkaistuneena sitten itekkin madalsin.
                OT: Kunnes porsi koko auto Liminkaan!
                E93 ///M3
                E60 530dA aka M5
                F11 525dA Xdrive
                Tesla model 3 LR MY22

                Comment

                • Tukep
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 75
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by vekkuli View Post
                  OT: Kunnes porsi koko auto Liminkaan!
                  Joo näinhän siinä kävi Satuitko paikalle vai mistä tietonen?:think

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by bayern View Post
                    Ei meinaa löytyä mistään tietoa hakemalla, joten kysellään sitten

                    Auto on e60 ja oon katellu vanteita hiukan isompina kuin nykyiset 18" ja rupesin miettimään et 19-20" rupee varmaan jo näyttämään aika traktorilta madaltamatta, mutta kun autosta löytyy tuo DD, en ole varma mitä se tykkää.
                    En tosiaan löytäny mitään tietoa asiasta, ja tohon DD:n toimintaankin yrittänyt perehtyä, mutten ole edelleenkään tietoinen voiko autoa madaltaa (tarvittaessa) ilman ongelmia ton DD:n kanssa?
                    Kysyisin merkkihuollosta että sopeutetaanko Dynamic Drivea jotenkin kun alustan korkeutta muutetaan. Luulis olevan olemassa korjausohjeet josta tuon voi tarkastaa kun orkkiksenakin on erilaisia alustasettejä olemassa..
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • vekkuli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1328
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by Tukep View Post
                      Joo näinhän siinä kävi Satuitko paikalle vai mistä tietonen?:think
                      Ajelen juuri tapahtuman jälkeen siitä portin ohi.
                      E93 ///M3
                      E60 530dA aka M5
                      F11 525dA Xdrive
                      Tesla model 3 LR MY22

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by vekkuli View Post
                        Ajelen juuri tapahtuman jälkeen siitä portin ohi.
                        Menee jo OT:ksi, mutta mitä sille autolle sitten kävi?
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Tukep
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 75
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Menee jo OT:ksi, mutta mitä sille autolle sitten kävi?
                          Lunastukseen.

                          Comment

                          • kiljubuu
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 385
                            • turku

                            #14
                            Kuinkas on säädettävien alustasarjojen kanssa dynamic drivelle? Elikkä voiko madaltaa reilusti vai tuleekohan ongelmia ?:think
                            Last edited by kiljubuu; 07-01-2010, 19:55.

                            Comment

                            • Nobody
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 224
                              • KOTKA

                              #15
                              Itseäkin kiinnostaisi tämä juttu kun madallus olisi ajankohtainen ... -35mm joka kulmaan ...
                              - Nobody is perfect -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎