Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / 61 535 hankintalistalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K70
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 503
    • Vantaa

    E60 / 61 535 hankintalistalla

    Ensimmäisenä postauksena tälle foorumille kyselen otsikon automallista, kun en haulla kaikkea löytänyt.

    Siis nykyinen w211-koppanen E Mersu olisi menossa vaihtoon ja yksi vaihtoehto olisi 535 Bemari vm.05->.

    Ja oikeastaan ainoa syy auton vaihtoon on, että Mersussa (sedan) ei kaadu takaselkänojat, eikä ole edes suksiluukkua.
    Eli se on vaatimus, ettei tarvitse koko talvea ajella suksiboksi katolla, vaikka sellaisenkin omistan, mutta en viitsi hiitolenkille mennessä laittaa aina boksia katolle. Ja sen verran on matkaa ladulle, ettei jaksa kävelläkään.

    Noh...on tietty autokuumettakin ilmassa leijunut

    Mutta asiaan...

    mitä eroja on tuon ikäisessä 530 ja 535 (dieseleitä siis) malleissa vakiovarustelussa ja miten erottaa vakiosta, esim. jotkin erikoispenkit, yms.?
    M-sport olisi hakusessa, mutta käytettyä valitessa se ei välttämättä osu budjetin ja muiden vaatimusten suhteen haarukkaan. M-sportinsta jo löysinkin jotain pätkiä tuolta. Mites alusta on 535:ssa ja esim. M-sportissa, onko iso ero, vai onko eroa lainkaan?

    Niin ja onko tuon ikäisessä sedanissa ne kaatuvat selkänojat vakiona, vai yhtä typeränä optiona, kuten tähdessä? Farkussa ne kai on molemmilla malleilla vakiona.

    Navikin näyttäisi olevan lähes jokaisessa, vai onko peräti kaikissa, mutta onko niissäkin eroja?

    Eli lähinnä kiinnostaa eri tasoisten varusteiden erot.

    Samanlaista erottelua ei kai ole kuten tähden Classic, Elegance ja Avantgarde, joista viimeinen on ainoa, joka itselle on vaihtoehto.

    Tulipas taas tekstiä ilman päätä ja häntää, mutta jos noista joku osaisi avata pikkasen, niin kyselen sitten lisää, koska täällä varmasti tietämystä majailee.

    Ja vaihtoehtona tuolle 535:lle on Mersun facelift 280 tai 320cdi:t.
    Olen yrittänyt itseltä kysyä, miksei 530 Bemu olisi hyvä vaihtoehto, mutta vastausta en ole saanut ja olen silmäillyt ainoastaan 535:ia.
    S212, E350CDI, -11
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7538
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by K70 View Post
    mitä eroja on tuon ikäisessä 530 ja 535 (dieseleitä siis) malleissa vakiovarustelussa ja miten erottaa vakiosta, esim. jotkin erikoispenkit, yms.?
    535dT vakiovarusteet:

    534 auto-ilma
    540 cruise
    785 valkoset vilkut
    205 automaatti
    459 sähköpenkit+ratti muistilla
    438 Puulistat
    473 Keskikyynärnoja
    435 Harjatut alumiinilistat

    Erona muuten autossa on koneessa, 2-turboa, eri putki ja paljon muutakin.
    Itse alustassa ei liene eroa.

    Helpoimmin tuon erottaa:
    Ilmansuodatin (530d:ssä sitä koteloa ei ole näkyvissä),
    pakoputkesta (535d:ssä isommat röörit, tosin kuvasta vaikea katsoa),
    ajaessa kiekkamittarista (530d max. kierrokset joku 4500-4700,
    535d:ssä lähemmäs 5 tonnia). Tosin jos termarit on vähänkään vinksallaan niin voin näyttää paljon vähempääkin vaikka on lämmin kone...

    Ja kyllä sen ajossa erottaa jos molempia on testannut...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225 lukaiseppa myös tuo läpi niin osaat kiinnittää huomiota vaihteiston käyttäytymiseen ja samalla ehkä syytä pohtia vielä kerran tuollaisen hankintaa...

      Kaadettava takapenkit niinkin suksiluukkukin on lisävarusteita, samaten navi. Eipä noissa ihan karvalakeissa juuri mitään varusteita ole, mutta alkaa suomestakin löytyä jo nuota hyvin varusteltuja tuontiautoja jo ihan edullisestikkin.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #4
        Tosiaan kaikki muu on lisävarusteita.
        Jos autossa on Dynamic Drive, ei mitään M-sport-kivirekeä kaipaa.
        Suksiluukku:
        E60:een ei enää saa suksiluukkua erikseen vain ainoastaan tuon Durchladesystem:n = kaatuvat takaselkänojat kera suksiluukun. Tämä varuste on siis LISÄVARUSTE!

        Ja uni seis: sen jälkiasentaminen on käytännössä mahdotonta = helkutin kallista. Tutkin asiaa joskus, ei kannata. Eli etsi auto, jossa tuo on valmiina.
        E39:ssähän suksiluukun asentaminen on vartin homma...
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          #5
          [QUOTE=joko;1781795]http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225 lukaiseppa myös tuo läpi niin osaat kiinnittää huomiota vaihteiston käyttäytymiseen ja samalla ehkä syytä pohtia vielä kerran tuollaisen hankintaa.../QUOTE]

          Eipä mun 3 E61 mallissa oo ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa...
          kaikki n. 140-170 tkm ajettuja.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            535dT vakiovarusteet:

            459 sähköpenkit+ratti muistilla
            Huippuvarustellussa suomiautossa ei kyllä ole täyssähköisiä muistipenkkejä.

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              Originally posted by MakeH View Post
              Huippuvarustellussa suomiautossa ei kyllä ole täyssähköisiä muistipenkkejä.

              http://www.nettiauto.com/bmw/535/1944287
              Eikö navia, mikä jo oikeasti on puute

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7538
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Huippuvarustellussa suomiautossa ei kyllä ole täyssähköisiä muistipenkkejä.

                http://www.nettiauto.com/bmw/535/1944287
                Voipi olla, katselin varusteet 2005 mallin saksalaisesta hinnastosta...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  off topic..mites tuollainen audi a6 3.0 tdi quattro..eikös toikin olisi aika kähee peli
                  Itse kyllä tykännyt E61 vaikkakin on 530D mutta lisää paukkua otettu (272\580)
                  Hyvä ajaa ja vikojaan tuossa ei oikeastaan ole pahemmin ollut vaikka 200 tkm meni vähän aikaa sitten rikki.
                  Laatikkokin pelaa (kop kop) ainoastaaan tasonsäätö ilmoittelee nyt silloin tällöin touhutonnin menoerästä..

                  Näillä näkymin vaihdan tuon 535 dat LCI malliin jossain vaiheessa,mutta autossa kun ei ole pahemmin vikaa niin eipä ole kuumetta edes vaihtaa.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7538
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by veku View Post
                    off topic..mites tuollainen audi a6 3.0 tdi quattro..eikös toikin olisi aika kähee peli
                    Kyllä mulla oli tuollainenkin vaihtoehtona,
                    mutta kun noiden automaatit on aika huonossa maineessa,
                    ja kulutus ei ole kohtuullinen kuin vasta aivan uusissa malleissa,
                    vei sigun auto voiton...

                    Manuaalia ei jaksa enää ostaa kun myyminen on sitten joskus vähän vaikeampaa...

                    Lisäksi noiden arvo näyttää tippuvan selvästi nopeammin kuin bemujen...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • K70
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 503
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by veku View Post
                      off topic..mites tuollainen audi a6 3.0 tdi quattro..eikös toikin olisi aika kähee peli
                      Heh...ajatustenlukua! Tuo on tosiaan ollut kolmas vaihtoehto Bimmerin ja tähden lisäksi ja juuri tuo kolmelitranen quattro.

                      Ei oo helppoo :think

                      Ja nyt meni sitten vielä paketti sekasin, kun olin tosiaan itsekin siinä luulossa että 535:ssa on muistipaketti vakiona. Hallituksen kanssa ajetaan molemmat paljon ja ollaan reilusti eri mittaisia, niin tuo on varustelistalla suhteellisen korkealla.
                      Ja tosiaan suksien mahtuminen autoon sisälle on edellytys, niin sekin tiputtaa useita vaihtoehtoja listalta.
                      Audissa tämäkin ongelma nykyisin jo historiaa, eli kaatuvat nojat löytyy vakiona, kai.

                      Mutta foorumin merkkiin...
                      mitäs eri vaihtoehtoja sitten alustaksi on, kun tuolla mainittaiin M- ja Dynamic Drive, muita ja niiden erot??

                      Ja jakkaravaihtoehdot, mitäs kaikkee niitä on tarjolla?
                      Niissä vaihtoehtojen lähtökohtana on siis se muistipaketti ja mielellään nahkat.

                      Ja sitten vielä navigaattori-vaihtoehdot, mitäs eroja sillä saralla on?
                      Navissa kiinnostaa mahdollisuus lisätä taakse yksi/kaksi näyttöä, joista pitäisi voida katsoa Prinsessa-Ruususta, kun edessä katsotaan navigaattoria ja kuunnellaan Metallicaa (OK... no oikeesti Yölintua). Onko mahdollista tehdaslaitteilla, vai joutuuko siirtymään esim. Kenwoodin, Alpinen, yms. puoleen?
                      Ja audiopuolesta vielä, onko bluetooth kaikissa ja toimiiko kunnolla kaikkien Nokian s60-puhelilmien kanssa?

                      Jatketaan taas, kun näiden osalta on tullut hengellistä kasvua
                      S212, E350CDI, -11

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by K70 View Post
                        Ja nyt meni sitten vielä paketti sekasin, kun olin tosiaan itsekin siinä luulossa että 535:ssa on muistipaketti vakiona.
                        Ja tosiaan suksien mahtuminen autoon sisälle on edellytys, niin sekin tiputtaa useita vaihtoehtoja listalta.

                        mitäs eri vaihtoehtoja sitten alustaksi on, kun tuolla mainittaiin M- ja Dynamic Drive, muita ja niiden erot??

                        Ja jakkaravaihtoehdot, mitäs kaikkee niitä on tarjolla?
                        Niissä vaihtoehtojen lähtökohtana on siis se muistipaketti ja mielellään nahkat.

                        Ja sitten vielä navigaattori-vaihtoehdot, mitäs eroja sillä saralla on?
                        Ja audiopuolesta vielä, onko bluetooth kaikissa ja toimiiko kunnolla kaikkien Nokian s60-puhelilmien kanssa?
                        Kuten mainitsin, muistit on vakiona ainakin Saksassa
                        ja valtaosasta autoista ne löytyy...
                        Homma farkku (jostain syystä bemarin sedanit on kalliimpia käytettynä?!?)
                        ja suksiongelma on sillä ratkaistu...


                        M-sportti on jäykempi ja matalampi,
                        Dynamic drive=säätyvät kallistuksenvakaajat, vakioalustalla,
                        vasta joskus 2006 malliin saa molemmat.

                        Paras vaihtoehto ajettavuuden suhteen lienee vakio + dd, ellei sitten ole pakko saada autoa tonttiin...

                        Pekkejä on 3 erilaista: Vakio, Sport ja Comfort.

                        Vakiot on *askat, Sportit menettelee jo (mm. M-sportissa nämä)
                        ja Comfortit on parhaat. Comfortit on aina muistilla,
                        ja taitaa olla myös aina täysnahkoina?

                        Erona Sport vs. Comfort: Comfortissa enemmän säätöjä
                        (ristiselkä, penkin leveys (sivutuet) selkänojassa, niskatuen läpät jne.)
                        Ja comfortit on pehmeämmät. Sportit on jämäkämmät
                        ja ristiseläntuen säätö on lisävaruste.
                        Comfortteihin on saanut tuuletusta, hierontaa, aktiivisia sivutukia jne.

                        Täysnahkathan on parhaimman näköiset, nahkoja on varmana kymmentä eri sorttia, Dakotat yleisimmät. Tuppaa vaan tuulettamattomat hieman hiostamaan/jäätämään... Kangaspenkit on käytännöllisemmät muuten paitsi lasten kanssa ja eihän ne niin hyvännäköiset olekkaan.

                        Naveja on 2, pro ja business. Business on tekstinavi,
                        pro kartallinen. Erottaa jo heti näytön koosta, prossa on wide-näyttö.
                        Ehdottomasti pro...

                        Bluetoothi on lisävaruste, tosin aika monesta se löytyy.
                        Mulla on toiminut moitteetta E71:n ja 6230in kanssa...
                        Osassa on puhelin valmiina jolloin voi käyttää multisimmiä,
                        tai sovite puhelimelle keskikonsolissa johon voi hommata jonkin
                        halvan luurin ja siihen multisimmin niin ei tarvitse oman puhelimen
                        akun keston kanssa taistella...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • K70
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 503
                          • Vantaa

                          #13
                          Kiitoksia tyhjentävistä vastauksista!!!

                          Jatkan tenttailua, kun jotain tulee mieleen.
                          Varmasti lisäkysymyksiä ilmaantuu, kun ehtii käydä koeajolla jossain välissä.
                          S212, E350CDI, -11

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post

                            Pekkejä on 3 erilaista: Vakio, Sport ja Comfort.

                            Vakiot on *askat,

                            Täysnahkathan on parhaimman näköiset, nahkoja on varmana kymmentä eri sorttia, Dakotat yleisimmät. Tuppaa vaan tuulettamattomat hieman
                            Ja perustuu mihin?
                            Vastaan itse: perustuu ruumiinrakenteeseen. Jos on ns normaalimittainen vakipenkit on ihan ok, comfortit paremmat. Jos pitkät jalat tai läski, ehkä comfortit/sportit on ainoat käyvät

                            t:nimim vakiopenkeillä viime kesänä kahden stopin ja lisälenkin taktiikalla Espanjaan, ilman mitään ongelmia

                            Nahoista perusdakota menee ihan älyttömään ryppyyn Comfort-penkeisssä jo alle 100 tkm. Nasca on paljon parempi, mutta lienee aika harvinainen, kuten exlusive tms.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Joo ei ne vakiopenkitkään munmielestä huonot ole jos on normaali kuntoinen kuski kyseessä. Riippuu tietysti mitenpitkään pitää yhdeltä istumalta ajaa mutta useamman kerran olen ajanut 300km matkan omallani ja eipä ole juuri tarvinnut istuma-asentoa muutella eikä paikat kipeeksi tulleet=)
                              Mutka-ajossa nuo vakiot ei ole mitenkään kummoiset, kaipaisin lisää sivuttaistukea, vakiossa voi sanoa ettei sitä oikeastaan ole. Eli valitse ilmanmuuta sellainen auto josta löytyy sport/comfort penkit jos mahdollista, mutta vakiollakin pärjää oikein hyvin. Käytettynä kun noista ei juurikaan tarvi lisähintaa maksaa. Ja muutenkin etsi hyvillä varusteilla oleva, dd ja aktiivi-ohjaus tuon hintaisessa autossa pitäis olla itsestäänselvyys.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎