Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Mittariston purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinke76
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 285
    • Lempäälä

    E60/61 Mittariston purku

    Onko mitään erityistä huomioitavaa e61:n mittaria irroitettaessa ja purettaessa?
    Syy operaatioon on se että ajoittain mielestäni mittariston sisältä kuuluu ärsyttävä vaimea sirinä mikä hiljaisessa autossa ottaa ns aivoon.



    F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6462
    • Tuusula

    #2
    Ei sitä kannata lähteä tuon takia purkamaan, ääni tulee tod.näk. jostain viisarin moottorista ja sen korjaaminen ilman varaosia saa korkeintaan enemmän vahinkoa aikaan.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3746
      • Kajaani

      #3
      Tarkistapa että sirinä ei tulisi vilkkuviiksen päässä olevista kahdesta pienestä painikkeesta!

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1950
        • Seinäjoki

        #4
        Omassa autossani ainakin rämisee ne ratissa olevat nappulat ja niiden lisäksi tietyllä kierrosalueella tuntuis kuuluvan kohtuu kova värinä jostain kojelaudan sisältä, eli sillä suunnilla on varmaan jotain irti...
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7492
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Anzafin View Post
          Tarkistapa että sirinä ei tulisi vilkkuviiksen päässä olevista kahdesta pienestä painikkeesta!
          Alemmasta mulla ainakin eräässä yksilössä tuli ärsyttävää ääntä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • tinke76
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 285
            • Lempäälä

            #6
            No juu täytyykin yrittää paikantaa sirinää hieman tarkemmin vaikkakin mittaristoon olen sen jo mielestäni paikallistanut. Niitä viiksen nappuloita en ole tullut edes ajatelleeksi mutta vasemmalta puoliskolta ääni kuitenkin tulee. Mittaristoa lienee sitten turha itse lähteä sorkkimaan=hajottamaan.

            EDIT: Sirinä hävisi ja on myös pysynyt poissa kun säädin rattia hieman ylemmäs, ei siis kuulunut mittaristosta.
            Last edited by tinke76; 01-10-2009, 09:28.



            F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3746
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by tinke76 View Post
              No juu täytyykin yrittää paikantaa sirinää hieman tarkemmin vaikkakin mittaristoon olen sen jo mielestäni paikallistanut. Niitä viiksen nappuloita en ole tullut edes ajatelleeksi mutta vasemmalta puoliskolta ääni kuitenkin tulee. Mittaristoa lienee sitten turha itse lähteä sorkkimaan=hajottamaan.
              Jep.
              Ja tsekkaa samalla mittariston lasin (muovin) tilanne myös. Minulla lähti siitä jotain rapinaa kunnes laitoin lasin alareunan alle taitetun pahvipalan joka ikään kuin "kiristää" lasin paikoilleen paremmin. Pahvi sujahtaa sinne reunan alle näkymättömiin.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2170
                • Kuopio

                #8
                Minusta tuntuu, että peilien säätönapit alkaa joskus sirittää aika voimakkaasti. Ne onkin laatuvaikutelmaltaan aika kehnosti tehdyt muihin saksalaisiin verrattuna (kovaa muovia, eikä istu kireästi).
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎