memebuy23buy

E60 i-Drive ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stombe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 170
    • Keski-Suomi

    E60 i-Drive ongelma

    Kyseessä E60 -06 sedan, ja jos merkitystä (tuskin) kulkee dieselillä.

    Viikolla torstaina i-drive sammu, navigointi oli päällä kuten radiokin.
    Näyttö sammui ja sitten melkein heti käynnisty uudelleen tuoden tyypillisen BMW-logon näyttöön soittaen radioo kuitenkin. Navigointi jatkui hetken päästä.
    Teki tämän parin tunnin sisällä kahdesti.

    Loppupäivän toimi moitteettomasti kuten perjantainkin.
    Lauantaina eli kirjoituspäivänä vaihdoin uuden MP3-levyn (poltetun luonnollisesti) sisään, kuuntelin tietenkin musiikkia hieman lujalla, uutta musiikkia kun sisään sai niin innostuuhan sitä!
    Toimi noin tunnin hyvin mutta sitten se alkoi pätkimään niin sanotusti. Käytin levyä ulkona ja totesin että levy on edelleen kuin uusi kuten tunti sittenkin kun sen sisään laitoin.
    Nooh, siitä sen kummemmin ottamatta enempää vaihdoin radiolle ja pistin hiljaisemmalle.
    Ajelin pienen hetken ja kävin tunnin muualla.
    Tulin takaisin autoon ja kotia kohti suuntaamaan niin ei lähtenyt enää koko i-Drive käyntiin. Autossa pidin virtoja tässä vaiheessa päällä noin 10 minuuttia.
    Näyttö on pimeä eikä mikään varoitusäänikään kuulu kaiuttimista.
    Mistään näppäimestä tai ohjaimesta tapahtu mitään.
    Sammuttilen ja käynnistelin sekä virtoja että autoa pariinkin otteeseen, turhaan...

    Kysymys kuuluukin että onko kellään tietoa missä sijaitsee sulake tälle laitteistolle jos sieltä päin lähtisi tätä ongelmaa purkamaan..?
    Sulakkeethan sijaitsee sekä hansikaslokeron takana että oikealla poskella peräkontissa, se ei ole ongelma vaan se että onko kellään tietoa taikka jotain ns. karttaa että mikä sulake suojaa mitäkin?

    Tai sitten vieläkin parempaa perehtyneisyyttä vastaavan ongelman ratkomiseen että mikähän tässä mahtaa olla nyt jujuna...(?)

    Mielelläni ottaisin vastaan tietoutta! Kiitos ja kumarrus.


    -Tero-
    Last edited by Stombe; 03-10-2009, 16:24.
    F11 535d M-sport VOLL
    MB A180 -16
    Cagiva Xtra Raptor 1000
    Kupla Cab ATM -69
    *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
  • Stombe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 170
    • Keski-Suomi

    #2
    Onse ihime peli, nii omituisesti kun tuo vika tuli niin yhtä ihmeellisesti se sitten katosikin, eli kone pelaa jotensakki!
    Mutta jotaki tässä nyt täyty olla, levy ns. pomppii edelleenkin.
    Jotenki hiukan tuntuu vielä epävakaalta tuo i-Drive.
    F11 535d M-sport VOLL
    MB A180 -16
    Cagiva Xtra Raptor 1000
    Kupla Cab ATM -69
    *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      #3
      Akunkenkä irti 16 minuutiksi niin autosi nukahtaa. Sinulla on can väylässä bugi / vanha softa. Ongelma korjautuu pysyvästi käymällä päivityksessä merkkiliikkeesä jossa laittavat uuden softan autoosi. Tämä ei ole akusta johtuva ongelma ollenkaan koska moni väittää että akku heikko niin tekee tälläisiä juttuja.
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #4
        Originally posted by Yltti View Post
        Akunkenkä irti 16 minuutiksi niin autosi nukahtaa

        kun akunkengän ottaa irti niin taitaapi tulla nukkumatti välittömästi nuija-nukutuksen muodossa . jos odottaa ovet ja muut räppänät kiinni eikä koske autoon 16 min. aikana se menee nukkumaan.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by bmw e34 View Post
          kun akunkengän ottaa irti niin taitaapi tulla nukkumatti välittömästi nuija-nukutuksen muodossa . jos odottaa ovet ja muut räppänät kiinni eikä koske autoon 16 min. aikana se menee nukkumaan.

          Epäilen että toiminnot loppuisivat samantien. Kyllä tuo hieman virtaa varastoi pakostakin johonkin, koska esim. airbag järjestelmän on toimittava vaikka akku lähtisi pelistä pois ennen bagien räjähtämistä.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Stombe
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 170
            • Keski-Suomi

            #6
            Ei kylläkään oo ainakaan minun aikaan päivitetty laitetta, tuskin ainakaan itekseen päivittäävät huollossa sitä(?). Vasta käytin öljyhuollossa avain-vaunussa Kuopiossa.

            Mitähän tuo tuollainen päivitys mahtanee kustantaa, auto ei ole suomesta alunperin -06 ostettua vaan raahattu ruotsista.
            Liekkö tykkäävät "laskutuslisän" tähän hupiin laittaa kaveriks...
            F11 535d M-sport VOLL
            MB A180 -16
            Cagiva Xtra Raptor 1000
            Kupla Cab ATM -69
            *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Stombe View Post
              Ei kylläkään oo ainakaan minun aikaan päivitetty laitetta, tuskin ainakaan itekseen päivittäävät huollossa sitä(?). Vasta käytin öljyhuollossa avain-vaunussa Kuopiossa.

              Mitähän tuo tuollainen päivitys mahtanee kustantaa, auto ei ole suomesta alunperin -06 ostettua vaan raahattu ruotsista.
              Liekkö tykkäävät "laskutuslisän" tähän hupiin laittaa kaveriks...
              Laakkosella ~300 (jkl),
              autokeskus / konala ~89-90 Euroa...

              Päivitys kestää sitten koko päivän,
              ja sekään ei riitä jos autossa on paljon "hilppeitä",
              mun ex. 535D -05:ssa päivitys kesti toistakymmentä tuntia
              ja lopenlopen oli yön yli... Autossa tosin oli varusteita n.
              35 tonnin edestä ;-)
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Stombe
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 170
                • Keski-Suomi

                #8
                Tähänkin jakkaraan on käytetty mustekynää raksittaessa ruutuja ihan huolella ostovaiheessa..

                Konalan auto, melkein enskerralla ku oon etelässä, täytynee melkein tilata päivitys autoon, jos ne ruppeis vaikka illalla laittamaan ajo päälle ja hakisin seuraavana päivä pois... Varsinkin tuohon hintaan verrattuna kotikulman puljuun niin houkuttaa sopivasti!
                F11 535d M-sport VOLL
                MB A180 -16
                Cagiva Xtra Raptor 1000
                Kupla Cab ATM -69
                *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                Comment

                • docjones
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 127

                  #9
                  Originally posted by Stombe View Post
                  Tähänkin jakkaraan on käytetty mustekynää raksittaessa ruutuja ihan huolella ostovaiheessa..

                  Konalan auto, melkein enskerralla ku oon etelässä, täytynee melkein tilata päivitys autoon, jos ne ruppeis vaikka illalla laittamaan ajo päälle ja hakisin seuraavana päivä pois... Varsinkin tuohon hintaan verrattuna kotikulman puljuun niin houkuttaa sopivasti!
                  Tätä tehtäessa täytyy sitten muistaa että jos päivityksessä menee jotain vikaan tai autossa on muuten päivityskelvoton moduuli, ei huolto ota asiasta vastuuta mikäli päivitystä tehdään asiakkaan omasta toiveesta eikä valmistajan toimesta takuuhuoltona. Tällöin hintaa saattaa huonolla tuurilla kertyä neljä numeroa kun moduleita ruvetaan vaihtamaan.

                  Lisäksi täytyy huomauttaa että mikäli musiikit olivat MP3 muodossa on täysin normaalia ettei iDrive jaksa soittaa esim. tiettyja high bitrate kappaleita tai muuten hauskasti koodattua VBR kamaa. Hommaan auttaa se että MP3:set on levylle poltettu 128/192k CBR:nä.

                  -
                  JN
                  Last edited by docjones; 03-10-2009, 21:13.

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3749
                    • Kajaani

                    #10
                    Tarkista ihan varmuuden vuoksi tavaratilassa pohjan ja mahdollisen vararenkaan alla oleva moduli, ettei ole ottanut kosteutta mistään. En muista mikä on moduulin nimi, mutta olennaisesti se liittyy käsittääkseni iDriven toimintaan.:think

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #11
                      Originally posted by bmw e34 View Post
                      kun akunkengän ottaa irti niin taitaapi tulla nukkumatti välittömästi nuija-nukutuksen muodossa . jos odottaa ovet ja muut räppänät kiinni eikä koske autoon 16 min. aikana se menee nukkumaan.
                      Ei tule, vaan varastoi virtaa ohjainlaitteisiin ja vaatii 16 minuuttia että uinahtaa täysin. Ja auton ovi kannattaa pitä auki muuten voi tulla pikkunen probleema...
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Stombe
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 170
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Näyttäis yhä enenevässä määrin renttuilevan tuo iDrive.
                        Sammuilee yhtenään, eikä auta mikään sitä käynnistämään.
                        Täytynee huomenna käydä tuossa paikallisLaakkosella ihmettelemässä mille ne alkais tuon kanssa.
                        F11 535d M-sport VOLL
                        MB A180 -16
                        Cagiva Xtra Raptor 1000
                        Kupla Cab ATM -69
                        *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                        Comment

                        • VESiX
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 407
                          • Kehä 1

                          #13
                          Minä uskon vahvasti että tuo on laitevika eikä mikään vanhan version ongelma. Onhan se toiminut vuosia kunnolla! Vika voi johtua monesta syystä ja tässäkin ketjussa on ihan hyviä arvauksia. Hyvin kysymys voi olla myös jostain CCC:n komponentistä. Siinä hommassa BMW-huolto on kädetön. Heidän ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko laite, mutta onneksi tehdaskunnostettuja vaihto-osiakin pitäisi olla saatavissa. Toivottavasti diagnostiikasta löytyy jotain vinkkiä!

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by docjones View Post
                            Tätä tehtäessa täytyy sitten muistaa että jos päivityksessä menee jotain vikaan tai autossa on muuten päivityskelvoton moduuli, ei huolto ota asiasta vastuuta mikäli päivitystä tehdään asiakkaan omasta toiveesta eikä valmistajan toimesta takuuhuoltona. Tällöin hintaa saattaa huonolla tuurilla kertyä neljä numeroa kun moduleita ruvetaan vaihtamaan.
                            Eipä ne mulle tuolla konalassa mitään etukäteen varoitelleet,
                            ja jos olisi tullut ongelmaa niin en olisi niitä suostunut maksaan,
                            jos kerta ei etukäteen varoiteltu...

                            Kyllähän se on liikeen vika jos ehjä rikotaan, oli sitten syynä
                            mikä tahansa. Tehtaan piikkiinhän noiden pitäisi mennä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Kai kokeilit jo sitä i-Driven boottausta?
                              Eli muistaakseni eject nappi/napit ja äänenvoimakkuusnapåi
                              pohjana yhtäaikaa....
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X