Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #61
    Originally posted by nupaha View Post
    Tuossa toisaalla näytti olevan juttua noista parkeista enemmänkin...
    Tuo H8:han noiden päivävalojen tyyppi, jotka jo vaihdoin, mutta nuo parkit on sitten eri tyyppiset.
    H8 35W ne päiväajovalot on. Samat polttimot toimivat kahdella eri jännitteellä. DRL:inä, kun xenonit ei oo päällä, syötetään täydet virrat. Sitten kun sytytät xenonit, virta tippuu ja rinkulat himmenee.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • nupaha
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 274
      • Pohojanmaa

      #62
      Originally posted by touring39 View Post
      H8 35W ne päiväajovalot on. Samat polttimot toimivat kahdella eri jännitteellä. DRL:inä, kun xenonit ei oo päällä, syötetään täydet virrat. Sitten kun sytytät xenonit, virta tippuu ja rinkulat himmenee.
      Ok, kiitos tiedosta. Näköjään tuo sävykin sitten vähän vaihtuu meikäläisellä jännitteen alentuessa, sen takia luulin, että siellä palaa eri polttimot drl-valojen ja xsenonien kanssa.
      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
      kauppakassina Audi A3 sedan
      kesäkissana Jaguar XKR

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #63
        Xenonien valoteho

        Mikähän noissa xenoneissa on kun tuntuu valoteho aika onnettomalta..Uudet polttimot on vaihdettu (ei kylläkään alkuperäiset vaan vastaavat). Voiko umpion pinnan kuluminen vaikuttaa noin paljon valotehoon sillä kiveniskuja on jonkin verran. Xenonit on tavallaan haalistuneet,normaalistihan linssiumpio näyttää terävän kuvion mutta mulla se kuvion rajaus on melko suttuinen.
        Onko noissa umpioissa mahdollisuus/ kannattaako puhdistaa linssin heijastinta kuten esim. E39 taitaa olla?

        Edellisessä autossa oli ero kuin yöllä ja päivällä kun vaihtoi uudet polttimot..Tässä eroa ei huomaa. Uudet polttimot on 6000k mutta silti melko "keltaiset" eli voisiko vika olla polttimoissa?
        Last edited by LasseE; 29-12-2011, 16:23.
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          #64
          Kellään tietoa edelliseen postaukseen?
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • stimbe
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 34
            • Hyvinkää

            #65
            Originally posted by LasseE View Post
            Mikähän noissa xenoneissa on kun tuntuu valoteho aika onnettomalta..Uudet polttimot on vaihdettu (ei kylläkään alkuperäiset vaan vastaavat). Voiko umpion pinnan kuluminen vaikuttaa noin paljon valotehoon sillä kiveniskuja on jonkin verran. Xenonit on tavallaan haalistuneet,normaalistihan linssiumpio näyttää terävän kuvion mutta mulla se kuvion rajaus on melko suttuinen.
            Onko noissa umpioissa mahdollisuus/ kannattaako puhdistaa linssin heijastinta kuten esim. E39 taitaa olla?

            Edellisessä autossa oli ero kuin yöllä ja päivällä kun vaihtoi uudet polttimot..Tässä eroa ei huomaa. Uudet polttimot on 6000k mutta silti melko "keltaiset" eli voisiko vika olla polttimoissa?
            Kerran olen itse aikoinaan ostanut noita halpis polttimoita 2kpl, jotain merkittömiä kiinaxenoneita, d2s kanta. Pidin päivän ja kävin ostaas sitten kunnolliset philipsit ja rupes valotki olee taas niinku pitiki.

            Eli eroa on noissa, niin hinnassa kuin laadussakin. Kiina 20e vs Philips 69e.
            730d E65 LCI

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              #66
              Originally posted by stimbe View Post
              Kerran olen itse aikoinaan ostanut noita halpis polttimoita 2kpl, jotain merkittömiä kiinaxenoneita, d2s kanta. Pidin päivän ja kävin ostaas sitten kunnolliset philipsit ja rupes valotki olee taas niinku pitiki.

              Eli eroa on noissa, niin hinnassa kuin laadussakin. Kiina 20e vs Philips 69e.
              Edelliseen autoon ostin myös samasta paikasta(jatekimport)polttimot ja ne pelas hyvin.
              Siinä tosin oli heijastinumpio..Onko nuo e60/e61 lähivalot porukan miten tehokkaat noin yleisesti ottaen?
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • LasseE
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 416
                • Kontiolahti/Joensuu

                #67
                Edelliseen jatkaen niin nyt sammui apukuskin puolen valo ja kun purin polttimon esille niin huomasin, että sytytinyksikön kanta, johon poltin tulee kiinni, oli palanut mustaksi ja käryää myös palaneelle.
                Mikähän tuon on voinut aiheuttaa? Vaihdoin myös toiselle puolelle alkuperäisen polttimon takaisin varmuuden vuoksi.
                Poltin teki muutaman kerran sitä, että syttyi myöhemmin kuin kuskin puoli ja sitten sammui kokonaan..
                Joka tapauksessa tuon sytytysyksikön saa varmaan vaihtaa uuteen, mutta voiko se vikaantua ja aiheuttaa moista?
                Ex. E46 330d -05
                Ex. e61 530da -05
                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                Member of Team EastAudio
                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  #68
                  Originally posted by LasseE View Post
                  Edelliseen jatkaen niin nyt sammui apukuskin puolen valo ja kun purin polttimon esille niin huomasin, että sytytinyksikön kanta, johon poltin tulee kiinni, oli palanut mustaksi ja käryää myös palaneelle.
                  Mikähän tuon on voinut aiheuttaa? Vaihdoin myös toiselle puolelle alkuperäisen polttimon takaisin varmuuden vuoksi.
                  Poltin teki muutaman kerran sitä, että syttyi myöhemmin kuin kuskin puoli ja sitten sammui kokonaan..
                  Joka tapauksessa tuon sytytysyksikön saa varmaan vaihtaa uuteen, mutta voiko se vikaantua ja aiheuttaa moista?
                  Eli se lienee ballasti, joka on kärähtänyt..Se sytytysyksikkö lienee umpion alla ja on se kalliimpi. Voiko tuon nyt jotenkin testata kummassa vika on ettei uusi osa kärähdä toisen viallisen vuoksi.

                  Tässä linkissä kärähtänyt osa
                  http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...5DD00831950%22
                  Last edited by LasseE; 19-01-2012, 22:35. Reason: Linkin lisäys
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    En kyllä suosittele noita halpispolttimoita kellekkään,
                    Volvoihin on tullut ballasteja myytyä vuosien saatossa,
                    niissä hyvin usein ballastin rikkoontuminen johtuu siitä kun
                    vaihdetaan polttimoksi jokin muu kuin alkuperäinen...
                    Tosin vielä enempi niissä menee kosteuden takia ;-(
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • sasu
                      BTCF Member
                      • Feb 2003
                      • 135
                      • Tuusula

                      #70
                      Tänään räntäsateessa vaihdoin tuohon Lci:hin Osramin uudet polttimot, kun apukuskin puoli pimeni. Ero on todella huomattava. Vanhoilla polttimoilla oli menty 3v/232tkm miinus mitä päiväaikaan ovat sammuneina.

                      Fixus liikkeessä muuten Osram D1S 94€ ja Philips D1S 65€ sekä kiinalamppu 55€.

                      Tuosta vielä ohjeet mukaan, ensikertalaisella meni 40min molempiin valoihin.
                      http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/63/85
                      Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎