Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 jarrutehostin rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinerpe
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 12

    E60 jarrutehostin rikki?

    Hain tänään Hertsikan Laakkoselta auton huollosta ja ilmoittivat, että jarrutehostin pitää vaihtaa!! Autolla (530 DA -04) ajettu 108000! Syyksi ilmoittivat, että tehostin on "uinut vedessä", koska jokin poistoputki/-aukko oli ollut tukossa ja nyt on kuulema vaara, että pakkasilla tehostimeen mennyt vesi jäätyy??? ja jarrut eivät toimi. Tämän takia on syytä vaihtaa tuo tehostin, jonka hinnaksi ilmoittivat töineen noin 750€!!:think, joka lennätti miehen perseelleen.
    Auttakaa, onko mahdollista, että suljettuun jarrujärjestelmään tai tehostimeen, joka sekin lienee umpinainen, menee vettä??? Eli onko kukaan kuullut vastaavasta vai yritetäänkö meikäläistä sahata linssiin?
    Jos sitten tuo tehostin pitää vaihtaa, missä tuon vaihdon saisi hieman järkevämpään hintaan?
    Niin ja lopuksi, jarrut siis toimivat moitteettomasti.

    Auttakaa hieman
    Last edited by Sinerpe; 25-11-2009, 20:16.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Se tehostin majailee sellaisessa altaassa johon voi kertyä vettä jos altaan poistoaukot ovat jääneet huollossa puhdistamatta. Tehostimen "kellon" sauma vuotaa hieman ja imu sitten vetää vettä sinne "kelloon" vähitellen. Itse en lähtisi ensimmäisenä tehostinta vaihtamaan vaan jollain imulaitteella koitaisin poistaa sen veden sieltä pois. Imulaitteena voisi olla vaikkapa jarrujen ilmaamiseen tarkoitettu paineilmalla toimiva imuri.
    Omassa e39:ssä on juurikin samanlainen ongelma että jarrut jähmettyvät pakkasella. Omaan on sama projekti tulossa ennen pakkasia ja kokeilen sitä jarrujen ilmaus vehjettä.
    Last edited by Jürgen_; 25-11-2009, 20:34.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Ainakin E39:ssä tunnettu ongelma. En nyt yhtäkkiä muista vastaavia tarinoita E60:stä, mutta lienee hyvinkin mahdollinen.

      Muutaman E39:n tehostimen olen saanut elvytettyä vastaavan tapauksen jälkeen. Tehostimelta alipaineletku irti. Siitä aukosta imetään tehostin tyhjäksi vesi-imurilla (+ ohut letku). Reilustin isopropanolia tai etanolia (esim. PA jäänesto) sisään sitomaan kosteus ja taas imetään tyhjäksi. Sitten tehostimelle lämpöä, jotta loputkin mehut kuivuvat. Lopuksi kevyt suihkaus monitoimiöljyä, mitä siitä reiästä nyt onnistuu.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ainakin E39:ssä tunnettu ongelma. En nyt yhtäkkiä muista vastaavia tarinoita E60:stä, mutta lienee hyvinkin mahdollinen.
        Juuri tuossa eilenä e61:stä katsoin ja siinäkin on melko vaatimattomat vedenpoistoaukot siinä altaassa. Oli jo kerennyt roinaa sinne aukkoihin/aukkojen päälle kertyä ja altaan pohja oli märkänä.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ...ja minulta löytynee tarvittaessa ko.tehostin.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Näyttääpä olevan näköjään tuota samaa ogelmaa vielä e60:kin
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • ekaBMW
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 441
              • Oulu

              #7
              Tammikuussa vaihdettiin E60 tehostin. Tänään taas sama ongelma. Jarrupoljin kuin jumissa mutta hieman taitaa jarruttaa kun tarpeeksi painaa (automaatti pysyy paikoillaan). Pari minuuttia tyhjäkäyntiä ja alkoi pelaamaan.
              Last edited by ekaBMW; 21-02-2010, 19:39.
              F11 530d xDrive 09/16
              Ex E60 530d xDrive A 10/08
              Ex E60 520dA 09/08 liisari
              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
              Ex Opel Kadett 1.6 -89

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Näyttääpä olevan näköjään tuota samaa ogelmaa vielä e60:kin
                Olen itse päätellyt suurimman syypään näihin veden kertymisongelmiin olevan sen raitisilmakotelon ja lokasuojan välisen vedenpoistoreiän tukkeutuminen varsinkin syksyisin puiden lehdistä ja muusta moskasta.

                Olen pitänyt tapana puhdistella noita silloin tällöin esim. ohuella muoviletkulla tms. joustavalla tangolla rassaamalla. Kun vesi ei kerry raitisilmakoteloon ei se myöskään löydä tietään jarrutehostimen päälle.

                Kyseessä siis E39:ssä kuvassa osa #10 ja E60 osa #5
                Last edited by Havis; 05-07-2011, 22:22.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • terhakka
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 22
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Jarrutehostimen irroitus polkimen päästä?

                  Originally posted by Hemi View Post
                  ...ja minulta löytynee tarvittaessa ko.tehostin.
                  Kuinka onnistuu (helposti/vaikeasti) polkimen päästä tehostimen vaihto?
                  Miten paljon pitää verhouksia purkaa kuskin jalkotilasta?
                  Vinkeistä kiitollinen..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎