Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 prefacelift xenonien teho

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjvirta
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 93
    • Espoo

    E60/E61 prefacelift xenonien teho

    Moi,

    En löytänyt lyhyellä selaamisella vastausta...

    Tuossa muutamia pitkiä taipaleita pimeässä ja vesisateessa tehneenä tuntuu, että kovasti olisi noissa bemarin xenoneissa tehontarvetta. Ymmärtääkseni autossani on ihan tavalliset xenonit (ei siis mitää kaarreajo/bi-xenon valoja). Oletteko vaihtaneet polttimoita ja saaneet huomattavaa valotehon paranemista? Minkä merkkisiä polttimoita suosittelette - vai onko näissä xenoneissa vaan merkkiliikkeen tiskiltä ostettava (en oo koskaa xenonia vaihtanut ennen).

    Tuntuu, että esim pimeällä motarilla rinnakkain mentäessä ohituksen yhteydessä esim octavia/A4/CRV/mersu xenoneillaan valaisee moninverroin paremmin tienreunat ja metsänlaidat...vai onko vaan todettava että huonot ne on ja koitettava sommata eteenpäin.

    auto sigun mukainen ja ajettu noin 125tkm (valoilla luultavasti vähemmän Saksan ajoista johtuen, eivät polttele päivisin?)
    ________________________________________
    G31 520dA Business SportLine 2017
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Polttimo on mallia D2S. Itsellä hyviä kokemuksia Philips 85122+. E60/61:ssä polttimon vaihto ei olekaan sitten plug&play osastoa. Virallinen ohje kehoittaa irrottamaan puskurin, mutta onnistuu hieman pienemmällä puljauksella. Konehuoneen etureunasta tiiviste irti ja sieltä alta torxit. Näin maskia saa sen verran taivutettua, että umpion saa ulos. Myös pitkien sulkutulppa pitää ottaa irti, koska muuten sen takaosa pistää hieman hanttiin. Ei haittaa laittaa vaikka maalarinteippiä hieman suojaksi maskiosan reunaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5416
      • S:t Karins

      #3
      Viikon päästä vaihtuu itselläkin nuo polttimot plussa malliin. Sitten nähdään parantuuko valoteho. Nyt nuo ei ole kyllä maailman parhaimmat... Niin ja on adaptive ja kaksois xenonit (pre facelift)
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • icemii
        Newbiemmer
        • Mar 2004
        • 9
        • Lahti

        #4
        Ja, se että tuntuu kun ajaisi noiden muutamien mainittujen automallien valokeilan sisällä johtuu niiden antaman valon leveydestä, eikä niinkään pitkälle näyttävyydestä.

        E61 hellan umpioiden xenon teho on ollut uutena pituudeltaan hyvä, mutta leveys normaali halogeeniluokkaa

        Comment

        • VESiX
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 407
          • Kehä 1

          #5
          Hiljan juuri vaihdoin 90tkm kohdalla uudet vakio Xenon polttimot ja täytyy todeta että valoteho parani selvästi.

          TM tämänkin joskus testasi muistaaksi Saab 9-3:lla. 100tkm kohdalla valoteho oli noin puolet uudesta. Ei siis kannata polttaa xenonia loppuun vaan vaihtaa ajoissa.

          Vakio xenonitkin on muuten Bi-Xenon eli xenon on mukana sekä lyhyissä että pitkissä valoissa. Tämän voi kokeilla helposti: kaukovalovilkussa sytetetään vain halogeenit ja kun kytket pitkät päälle, xenonin päältä käännetään varjostin pois. Kokeilepa joskus eroa!

          Prefaceliftissä olevat kaukojen halogeenit on valitettavasti LCI:stä riisuttu pois tehokkaampien päivävalorinkuloiden tieltä. Kääntyvät valot eivät vaikuta valotehoon juuta eikä jaata.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by kt0510 View Post
            Viikon päästä vaihtuu itselläkin nuo polttimot plussa malliin. Sitten nähdään parantuuko valoteho. Nyt nuo ei ole kyllä maailman parhaimmat... Niin ja on adaptive ja kaksois xenonit (pre facelift)
            Sullahan on siellä kohtuu tuoreet polttimot ennestään...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎