Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vettä repsikan puolen jalkatiloissa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jylle
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 5
    • Kotka

E60 vettä repsikan puolen jalkatiloissa

Hei,

Huomasin tänään, että E60:n repsikan puolen jalkatilan matto oli märkä. Aloin selvittämään asiaa ja purin autoa jokin matkaa niin, että sain näkyviin kokonaan pohjapellin. Selvisi, että repsikan puolen jalkatiloissa kulkee kotelot ja ovat yhteydessä saman puolen eteen ja taakse. Eli vettä löytyi nyt sitten edestä ja takanta. Lattia verhoitu oli imennut ihan mukavasti vettä, mutta onneksi materiaali on sellaista, että vaurioita ei synny. Vesi oli pelkkää vettä, ei yhtään glykolia. Eli täytyy olla sadevettä tai ilmastoinin kondenssi vettä.?

Onko kellään ollut ko. ongelmaa aikaisemmin? Tarkastelin myös kone tilasta kotelot ja listat joista sadevesi kulkee ja niiden pitäs olla ok tai ainakin ne näyttävät siltä. Ilmastoinin ylivuodosta ja kelties sen letkusta ei ole mitään aavistusta mistä sellainen löytyy.

Tuli vaan toi kondessivesi mieleen kun aikasemmassani mersun pakussa sain jalkani märäksi kun ilmatointi kotelon hukkaputki oli mennut umpeen. Voisko tässä olla samaa ongelmaa?

Jotenkin vaan tuntuu kun vettä oli niinkin paljon niin sen tätyy olla sadevettä...

Autossa on myös kattoikkuna, mutta siihen en ihan heti usko...?
    Tai en tiedä mihin sen vesi valuu...

kiitos jo etukäteen neuvoista
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

Kannattaa ihan ensimmäisenä katsoa kattoluukun vedenpoistoreiät,
    jos ovat tukkeentuneet niin vesi saattaa valua vaikka minne...

Eli luukku auki ja niitä uria tutkimaan että onko siellä lehtiä tms. *askaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Kompakti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 232
      • Tuusula

Olen onnistunut kastelemaan kaikkien (3kpl) mulla olleiden bemujen oikean puolen jalkatilat

Vesi on valunut oviverhoilun välistä suoraan kynnyslistalle ja siitä lattialle. Oven välissä oleva sulkumuovi on päästänyt vedet läpi joko johtoreikien kautta tai itse sulku on repsottanut jostain kohtaa.
      E46 330Ci Cab M-Sport -03
      I01 i3s 120Ah "Voll" -19
      Ex:
      E87 120dA M-Sport -08
      E90 318i -06
      E46 320i M-Sport -02

Comment

• Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

Originally posted by Kompakti View Post
        Olen onnistunut kastelemaan kaikkien (3kpl) mulla olleiden bemujen oikean puolen jalkatilat

Vesi on valunut oviverhoilun välistä suoraan kynnyslistalle ja siitä lattialle. Oven välissä oleva sulkumuovi on päästänyt vedet läpi joko johtoreikien kautta tai itse sulku on repsottanut jostain kohtaa.
        Aivan sama ongelma täällä tällä hetkellä sigun autossa. Eli osa nro 5 tiiviste repsottaa ylä kulmasta niin että vettä pääsee kynnyslistan päälle ja valuu sitä myöden repsikan etujalkatilaan. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...chanism_front/
        MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

E-boxi kannattanee tarkistaa ettei vesi ole päässyt sieltä sisälle.

Boxin pohjalla on kuminen vuotoreikä missä on muovinen kuula niin se kuula kannattaa ottaa pois.Ei ahdista turhaan jos se siellä vielä on.

Ilmastoinnin ylivuotoputki on kardaanitunnelin päällä suurinpiirtein radion alla.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎