Tai tietääkö joku mitä iDrive:n ilmoittamaan 'Vehicle Check' tarkastukseen kuuluu?
Siihe ei kuulu oikeen mittään, tai noh tsekataaan virhemuisti, tarkistetaan jarrut ja muut nesteet ja tyrkytetään seuraavaa huoltoaikaa. Tämä seuraavan huoltoajan varaaaminen taitaakin juuri olla se koko tsekkauksen pointti.
Niin, ja laskutetaan luonnollisesti aika kova hinta. Itellä muistaakseni oli se lasku reipas 9 kymppiä. Kuitti taskussa autolle lompsiessani päätin, että oli eka ja viimeinen kerta. Sen lisäksi ennen ku kuitin kouraani sain täytyi minun itse huomauttaa lisätystä lasinpesunesteestä, jonka itse kirjallisesti tsekkauksen alussa kielsin kun kysyivät. Uusi lasku tehtiin ja päälle hymyiltiin. Oli muute eka hymy sillä reissulla minkä osakseni sain.
Itse huollan konetta IDriven ilmoitusten mukaan, öljyt kuitenkin tiuhemmin kuin vaatimus.
Siihe ei kuulu oikeen mittään, tai noh tsekataaan virhemuisti, tarkistetaan jarrut ja muut nesteet ja tyrkytetään seuraavaa huoltoaikaa. Tämä seuraavan huoltoajan varaaaminen taitaakin juuri olla se koko tsekkauksen pointti.
Niin, ja laskutetaan luonnollisesti aika kova hinta. Itellä muistaakseni oli se lasku reipas 9 kymppiä. Kuitti taskussa autolle lompsiessani päätin, että oli eka ja viimeinen kerta. Sen lisäksi ennen ku kuitin kouraani sain täytyi minun itse huomauttaa lisätystä lasinpesunesteestä, jonka itse kirjallisesti tsekkauksen alussa kielsin kun kysyivät. Uusi lasku tehtiin ja päälle hymyiltiin. Oli muute eka hymy sillä reissulla minkä osakseni sain.
Itse huollan konetta IDriven ilmoitusten mukaan, öljyt kuitenkin tiuhemmin kuin vaatimus.
Tämä oli hyvä tietää. Eli tuo 'Vehicle Check' ei ole öljynvaihto huolto vaan
pelkkä tarkastus yleisille turvallisuuteen liittyville asioille?
Miksi muuten tyrkyttävät E60/61 uutta huoltoaikaa kun sen ajan
pitäisi perustua tuohon tarpeen mukaiseen huoltoon jonka iDrive ilmoittaa?
Eikö nuo sanota huoltokirjassa? Muistelisin niin...
Mielestäni ei sanota vaan siellä on listattu eri kohtia mitä huoltoliike voi sitten ruksittaa onko tehty vai jätetty tekemättä, mutta en ole 100% varma joten
täytynee vielä tarkistaa...
Juuri näin. Nyt tuli mieleen seki, että jarruhuoltoakin ehdottivat; renkaitten vaihdon aikaan tsekkasin ite jo uudet levyt ostettuani ja totesin levyjen kuluneen huimat 2mm. Palat oli kyllä jo puolessa välissä.
Veikkaisin, että tämä palvelee huollon työrupeamaa, ku voivat sopia aikoja valmiiksi kuukausien päähän. Toisaalta tämänhän palvelee myös autoilijaa, niin ei tule huollot ns. yllätyksenä.
Kaikki huoltotoimenpiteethän pystyy nollaamaan trippimittarin nappeja painelemalla. Ja tämähän palvelee itsehuoltelijaa.
Huoltokirjasta löytyi lisäselvitykset mitä noissa tarpeen mukaisissa huoltoilmaisimen huolloissa tehdään mutta ei mielestäni tuota 'Vehicle Check' listausta.
Mutta mutta kun tuo saksan kieli ei oikein taivu niin löytyisköhän jostain tuota kyseistä listaa esim. englanniksi tai sitten koko huolto-ohjelmaa minkä mukaan BMW huolto toimii?
Sama täällä.Vaimoke ajellut tolla E92:lla ja on huolissaan kun "Vehicle Check" on n.3000 km miinuksella.Ajettelin tässä työmatkalta päästyäni,tarkistaa nesteet,auto nosturille,katsoa alustaa visuaalisesti,jouset ym. ja jarrupalat/levyt läpi -> huollon resetointi ja kovaa ajoa
Topicci on jo vanha, mutta löytyisikö joltakin tuo huolto-ohjelma suomen/englannin kielisenä?
Lähinnä olisin kiinnostunut apulaitehihnojen ja kaikkien suodattimien vaihto välistä..
Apulaitehihnoille ei ole määritelty vaihtoväliä. Kannattaa huomioida, että nykymoniurahihnat on niin hyvää materiaalia, että ne eivät enää välttämättä ala ensinmäiseksi murtumaan profiilistaan vaan ne kuluvat. Tähän on olemassa tulkki jolla voi mitata niin hihnan kuin uritetun pyörän.
ilma- ja polttoainesuodatin 2/09 saakka valmistetuissa joka kolmas öljynvaihto, raitisilma joka öljynvaihdossa. No ehkä kannattaa miettiä jotain järkevää ajallistakin vaihtoväliä noiden ilma ja polttoainesuodattimien vaihdolla.
Comment