Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 (Neliveto) talvirengasvanteet

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    E60 (Neliveto) talvirengasvanteet

    Suunnatonta ihmetystä, kun E60selle tarkoitetut vanteet tulee pyörankaarista pikkasen ulos.

    Jännää, E60 X (ainakin 530xd:ssä) versioissa on ET huikeat 43. Ei X:ssä et 20!
    Mikäs mukavampaa kuin vanneostojen jälkeen huomata tälläinen asia.

    Rapa/kivet roiskuu tällä hetkellä sen verran kylkiin, että on pakko vaihtaa vanteet. On vaan tarjonta pikkasen heikkoa 17" (225/45)... orkkikset on aika suolasen hintasia.
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #2
    Täh!... elikkä ostat vaan jotkut 3-sarjalaiseen tarkoitetut vanteet. Kyllä varmasti löytyy. Ei ne rengasliikkeessä välttämättä tajua, että e60 x-mallissa et-luku 43 vrt. normi et 20. Ei se oo jännää vaan x:ssä tulee navat varmaan ulommas kuin normimallissa

    By the way, jos ne liikkeestä myyny sulla "oikeat" vanteet, eikä ne passaakaan, niin periaatteessa ovat velvollisia vaihtamaan ne oikean et:n omaaviin vanteisiin. Tiedä sitten käytönnöstä.
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • jengstro
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 380
      • 02-alue

      #3
      Originally posted by Jopi View Post
      Täh!... elikkä ostat vaan jotkut 3-sarjalaiseen tarkoitetut vanteet. Kyllä varmasti löytyy. Ei ne rengasliikkeessä välttämättä tajua, että e60 x-mallissa et-luku 43 vrt. normi et 20. Ei se oo jännää vaan x:ssä tulee navat varmaan ulommas kuin normimallissa

      By the way, jos ne liikkeestä myyny sulla "oikeat" vanteet, eikä ne passaakaan, niin periaatteessa ovat velvollisia vaihtamaan ne oikean et:n omaaviin vanteisiin. Tiedä sitten käytönnöstä.
      Juu, etupäässä on tietty vetarit.. ehkä sen takia ne työntyy ulommas, aika hassu designi jälleen kerran. Joo, siis hokasin että 3xx sarjalaisessahan on juuri tuo ET. Tosiaan, takana vanteet menee sisään nätisti, edestä ei.

      Ja löyty kauppakin ja vanteet pienen searchin jälkeen... mistä löyty ET45,17" 72.5 keskiöllä. http://www.rengaskauppa.net/rk/vanteet/hae/0/0/17/5x120
      DEZENT TYPE K BMW

      Luulen että moni vannekauppa ei tiedä tätä X neliveto ET eroavaisuutta. Tosin kyllä ne vanteet menee paikoilleen, mutta on siinä ja siinä meneekö katsastuksesta läpi.

      Olkaapa E6x nelivetomiehet tarkkana kun ostetaan vanteita, ET20 tulee ulos edestä (8" leveellä vanteella)

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #4
        3-sarjan vanteet käy hyvin, muuten olisikin tarjonta heikkoa. Mutta eipä sen ET:n ihan millileen tarvitse olla. Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että 8,5 tuumaa leveä vanne +245 leveät renkaat menee vielä ET35:lla, ainakin kesäpyörinä. Tälläinen setti tulee siis 18mm ulommaksi kuin originaali 225 rengas 7,5 tuuman, ET43 vanteella. Rengas tulee siis reipaasti ulospäin ja kasvaa vain pari milliä sisään päin. Näyttää muuten myös paremmalta. Tätä leveämmissä vanteissa pitää ehdottomasti olla isompi ET.

        Rengaskoko on muuten 225/50/17, ei 225/45. No, eipä tuo niin iso ero ole, etteikö niillä voisi ajaa.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by VESiX View Post
          3-sarjan vanteet käy hyvin, muuten olisikin tarjonta heikkoa. Mutta eipä sen ET:n ihan millileen tarvitse olla. Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että 8,5 tuumaa leveä vanne +245 leveät renkaat menee vielä ET35:lla, ainakin kesäpyörinä. Tälläinen setti tulee siis 18mm ulommaksi kuin originaali 225 rengas 7,5 tuuman, ET43 vanteella. Rengas tulee siis reipaasti ulospäin ja kasvaa vain pari milliä sisään päin. Näyttää muuten myös paremmalta. Tätä leveämmissä vanteissa pitää ehdottomasti olla isompi ET.

          Rengaskoko on muuten 225/50/17, ei 225/45. No, eipä tuo niin iso ero ole, etteikö niillä voisi ajaa.
          Näin se nimenomaan vanteiden kanssa menee, samoja kokemuksia täällä. 225/45x17 tosin jättäisin hyllyyn...
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Originally posted by jengstro View Post
            Juu, etupäässä on tietty vetarit.. ehkä sen takia ne työntyy ulommas, aika hassu designi jälleen kerran.

            Olkaapa E6x nelivetomiehet tarkkana kun ostetaan vanteita, ET20 tulee ulos edestä (8" leveellä vanteella)
            Ei varsinaisesti hassu vaan on tuolla asialla ihan funktionsakin. Nelivedossa kun kääntyvätkin renkaat vetävät niin renkaan keskilinja on saatava mahdollisimman lähelle ohjauksen nivelpistettä. Muuten tuloksena on miehekästä vetelyä veto päällä. Em. designi löytyy muutes kaikista BMW nelivetomalleista. Eli tässä asiassa saa olla tarkkana niin e30, e34 kuin e60 miehetkin.

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Maza View Post
              Ei varsinaisesti hassu vaan on tuolla asialla ihan funktionsakin. Nelivedossa kun kääntyvätkin renkaat vetävät niin renkaan keskilinja on saatava mahdollisimman lähelle ohjauksen nivelpistettä. Muuten tuloksena on miehekästä vetelyä veto päällä. Em. designi löytyy muutes kaikista BMW nelivetomalleista. Eli tässä asiassa saa olla tarkkana niin e30, e34 kuin e60 miehetkin.
              Hjuva pointti! Etuvetoo onneksi jaellaan vaan, kun on ehdoton pakko...mylkyämistä on siis luvassa kuitenkin harvemmin, kuin takatuuparilla kahvaa
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎