bmw e60 tuotu saksasta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slapri_85
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 3
    • Ähtävä

    #1

    bmw e60 tuotu saksasta

    Hallota halloo Ostin Bmw'n 530d -04 Saksasta ja nytten haluaisin tietää mistä he puhuvat kuin kuulin että joku lämittäjästä jossain imusarjassa tai mitä se nytt oli. He kertoivat että tuonti autoissa ei aina ole sitä.
    Kertoivat että pahimmissa tapauksessa moottori voi heittää öljyt ulos miinus asteilla. Ja nytten haluaisin tietää mistä näkee että onko semmonen siinä mu ostamassa bemarissa.

    En tiedä tietääkö kukaan tämmöisestä mutta kiitoksia kumminkin etukäteen.
    sigpic

    Kahta en vaihda
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10123
    • KVLA

    #2
    Tarkoittivat ilmeisesti huohottimen lämmitystä.Noissa jotain asiasta:





    Vanhempaan:

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #3
      Joku meinas ettei dieseli tarvi, mutta itse laitatin kumminkin. Uskoen, että maksan mielummin muutaman satasen lämmitettävästä huohottimesta, kuin...
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • slapri_85
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 3
        • Ähtävä

        #4
        juu pitäisi ehkä käydä laittamassa siihen lämmittäjän. Kyllä se kumminkin on halvempi kuin moottori remppa
        sigpic

        Kahta en vaihda

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by slapri_85 View Post
          juu pitäisi ehkä käydä laittamassa siihen lämmittäjän. Kyllä se kumminkin on halvempi kuin moottori remppa
          Entä imusarjan läpät, onko ne jo poistettu? Kannattaisi olla niistä paljon huolestuneempi...
          E39 528iA

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2335
            • Uusimaa

            #6
            Niin, onkos nämä imusarjan läpät aiheuttaneet todistettavia ongelmia uudemmissa E60 ja E90 -bemuissa? Onko niiden poisto tarpeellista esim. omasta E91 320dA:sta? Sitä olen vähän tässä mietiskellyt.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Niin, onkos nämä imusarjan läpät aiheuttaneet todistettavia ongelmia uudemmissa E60 ja E90 -bemuissa? Onko niiden poisto tarpeellista esim. omasta E91 320dA:sta? Sitä olen vähän tässä mietiskellyt.
              Älä ole ensimmäinen todistettu tapaus. On niitä uudemmistakin tippuillu, mut ei lähellekkään niin paljoa kuin vanhoja.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3770
                • Raisio

                #8
                Kyllä noita läppiä on pamahdellut E60 korisista 530 dieseleistä ja reippaasti alle 100tkm lukemissa. Tälläisen omistajan kanssa juttelin parisen viikkoa sitten ja koska kyseinen bemu ei enää ollut ensimmäisellä omistajalla, selvisi kyseisen auton kohtalo kun silloinen omistaja alkoi selvittämään onko vai siinä läppiä.

                Läpäthän siinä oli, mutta ne oli jo kertaalleen keretty vaihtaa uuden koneen kanssa!!! No, nämä tuoreemman koneen läpät lähti sen jälkeen vauhdilla pois ettei toista kertaa pamahda.

                Suomiauto kyseessä ja historiassa ei ollut aukkoja, joten kilsalukemia ei tarvitse epäillä.

                helsingin Laakkosella kerrottiin kyseinen koneswappi tehdyn vaikkei sitä olisi saanut kertoa... Eihän laatumerkin imagolle tee hyvää jos läppien hajoamisen takia pamahtaa koko kone noin 70tkm kohdalla.

                Tullekin mieleen 90-luvulta naapurin isännän E39 525tds josta paukahti kone ensimmäisillä paukkupakkasilla kone noin 40tkm kohdalla. Tästä sentään oli huoltokirjassa merkintä kun naapuri osti sen vajaat 50tkm mittarissa.

                Jos elämässa ei tarpeeksi jännitystä bensabemarin kanssa, suosittelen dieselin hankintaa

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  #9
                  En ymmärrä miksi joku edes harkitsee läppien jäätämistä toimintaan jos niiden olemassa olostaan tietää. Itse ajelin kauppojen jälkeen pelko perseen alla kotiin ja läpät samantien pois, yhdestä akseli poikki mutta kaikki osat vielä tallella 220tkm oli tuolloin mittarissa. Olisi HIEMAN harmittanut jos tuo läppä olis kotimatkalla päättänyt matkustaa peremmälle... (kauppoja siis tehtiin tietysti yksityisen myyjän kanssa joka ei varmaankaan olisi tullut melkein auton hintaa vastaan konerempassa...)
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • slapri_85
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 3
                    • Ähtävä

                    #10
                    Juu kysyin bemari huollosta ja he kertoivat että kaikki e60 disselit valmistettu 8.4 -04 jälkeen niin niissä on korjattu se läppä ongelma. Kertoivat että ei tarvi pelätä sitä enään. Onko tässä mitään toyuutta en tiedä mutt niin he väittivät
                    sigpic

                    Kahta en vaihda

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by slapri_85 View Post
                      Juu kysyin bemari huollosta ja he kertoivat että kaikki e60 disselit valmistettu 8.4 -04 jälkeen niin niissä on korjattu se läppä ongelma. Kertoivat että ei tarvi pelätä sitä enään. Onko tässä mitään toyuutta en tiedä mutt niin he väittivät
                      Älä usko vaan poistata ne pahuksen läpät heti! Palstalla on homman osaavia joten merkkihuoltoa ei sillä tarvitse vaivata.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Älä usko vaan poistata ne pahuksen läpät heti! Palstalla on homman osaavia joten merkkihuoltoa ei sillä tarvitse vaivata.
                        Jos tuon "Ei tarvitse poistaa" saa kirjallisena niin ehkä sitten uskaltaa ajella läpät paikallaan. Mutta eipä taida saada mustaa valkoisella...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          #13
                          En menisi kyllä mitenkään takuuseen tuosta "vahvasta" rakneteesta, todistettavasti niitä on useita koneeseen mennyt. Se läppien pois on oikeasti niin pieni homma eikä vaikuta auton toimintaan mitenkään että ei muutakuin kysely vain että kuka ne poistaa sulta. Paikkakunnan kun kerrot niin aika nopeasti varmaan löytyy halukas tuohon hommaan. Itekkin olen noita sillointällöin nyppinyt pois mutta ei ole oikein kunnon tiloja niin näin talvisin en ole sitten tarjoutunut apuihin...
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          Working...
                          X