Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA hehkujen vaihto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    E60 530dA hehkujen vaihto??

    Onko kukaan tee se itse mies vaihtanut? Onko paha nakki vai suosiolla korjaamolle?
    Kylmäkäynnistys hieman vatkaa pakkasella ja taitaa mennä hehkujen vaihtamiseksi.
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Helppo juttu. Moottorin suojamuovit pois, imusarja irti(samalla läpät pois) ja pääset käsiksi hehkuihin. Ei kannata viedä pajalle jos vaan avaimet pysyy kädessä.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Noinhan se menee niin kuin yllä mainittu, tosin kannattaa varmistaa vikakoodien luvulla vielä että vika on niissä.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Metalgod
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 201
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Noinhan se menee niin kuin yllä mainittu, tosin kannattaa varmistaa vikakoodien luvulla vielä että vika on niissä.
        Eipä tuo vikakoodissa näkynyt. Kaikki suuttimet tuli vaihdatettua viime keväänä ja sen jälkeen "omasta mielestäni" hieman temppuillut.
        Voiko suuttimet olla viturallaan? Merkkiliikkeessä kyllä laittoivat.
        -530dA 600 Nm
        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Käytä se autosi Rahu:lla niin selviää onko hehkuissa vikaa.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #6
            Monesti myös hehkujen ohjausyksikkö on entinen (tyyppivika ilmeisesti alkupään autoissa), UUsi maksaa 120e ja hehkut 20e/kpl. Juuri vaihdoin viikonloppuna. Jos vikakoodeja tulee tasaisesti joka sylinteriltä niin silloin yleensä on ohjainlaitekin hajalla.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by joko View Post
              Monesti myös hehkujen ohjausyksikkö on entinen (tyyppivika ilmeisesti alkupään autoissa), UUsi maksaa 120e ja hehkut 20e/kpl. Juuri vaihdoin viikonloppuna. Jos vikakoodeja tulee tasaisesti joka sylinteriltä niin silloin yleensä on ohjainlaitekin hajalla.
              Jos vaihdoit tuon ohjausyksikön itse, onko operaatioon mitään kikka kolmosia? Sehän on aika hauskassa paikassa, kun lohkon kylkeen tuleva jäähdytysputki on sopivasti siinä päällä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Reiska56
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 185
                • Kerava

                #8
                Originally posted by 540iAV8 View Post
                Helppo juttu. Moottorin suojamuovit pois, imusarja irti(samalla läpät pois) ja pääset käsiksi hehkuihin. Ei kannata viedä pajalle jos vaan avaimet pysyy kädessä.
                Vaihdoin viikko sitten -05 vuosimalliin ja liikkeessä varoittivat, että ovat tiukasti kiinni. Käyttävät jarrunestettä liottamaan kierteet auki. Itse tein samoin ja seuraavana päivänä irrotin. Olivat vielä silloinkin todella tiukassa. Viallinen tulppa näkyi diagnostiikka-ohjelmalla ja oli myös käytännössä.

                Comment

                • otrim
                  Newbiemmer
                  • Apr 2009
                  • 25
                  • ruokolahti

                  #9
                  Vähän asian vierestä.
                  Miten kylmällä ilmalla 530 da/LCI) kone vaatii hehkuaikaa kun starttinapista painaa. Käsitin ohjekirjasta, että näyttöruutuun tulee teksti-ilmoitus hehkutuksesta ja menee ? joku aika ennen kuin starttaa. Nyt oli pakkasta noin 16 miinusta ja heti lähti käymään. Vaimolta kysyttyä-ei itse kokemusta. Autossa tehdas-webasto, mutta sehän ei lämmitä konetta?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Tärkeintä, että kone on kuuma, kun hommaan ryhtyy. Itse olen käyttänyt Kent Rusty penetrant. 10 min liottelun jälkeen hehkut lähtee yleensä kuin kuppa töölöstä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jos vaihdoit tuon ohjausyksikön itse, onko operaatioon mitään kikka kolmosia? Sehän on aika hauskassa paikassa, kun lohkon kylkeen tuleva jäähdytysputki on sopivasti siinä päällä.

                      Eee, otin sen vesiletkun pois. Sehän on kolmella pultilla kiinni, sieltä tuli ehkä 2 desiä nestettä pois kun sen letkun nyppäs irti ja nosti sitten hieman koholle. Ei siellä tilaa älyttömästi ole mutta enempi tuotti ongelmia saada ne tiukassa olevat johtoliittimet irti boxista kun itse boxi pois sieltä. Alkaa mennä aika rutiinilla jo tuo imusarjan irrotus kun ainakin kuus kertaa jo tehnyt kyseisen operaation. Yritin ensin ilman vesiletkun irrotusta mutta totesin miltei mahdottomaksi.

                      Myös parkkivalon vaihdoin ilman umpion irrotusta enkä nähnyt sille mitään järkeä että se pois pitäisi ottaakkaan, joten kai minulla sitten on tavallista ohuemmat ja pidemmät sormet?
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 185
                        • Kerava

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tärkeintä, että kone on kuuma, kun hommaan ryhtyy. Itse olen käyttänyt Kent Rusty penetrant. 10 min liottelun jälkeen hehkut lähtee yleensä kuin kuppa töölöstä.
                        Elikkä tärkeintä, että kone lämmin, ei niinkään liuotusaine:think

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Itellä kone oli kylmä ja mitään liottimia en käyttänyt, ei ne kovin tiukassa olleet. Tosin ehkä olis jatkossa syytä jotain esivalmisteluja tehdä. Hehku kun poikkeaa kanteen niin kiire lakkaa siihen...
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by joko View Post
                            Eee, otin sen vesiletkun pois. Sehän on kolmella pultilla kiinni, sieltä tuli ehkä 2 desiä nestettä pois kun sen letkun nyppäs irti ja nosti sitten hieman koholle. Ei siellä tilaa älyttömästi ole mutta enempi tuotti ongelmia saada ne tiukassa olevat johtoliittimet irti boxista kun itse boxi pois sieltä. Alkaa mennä aika rutiinilla jo tuo imusarjan irrotus kun ainakin kuus kertaa jo tehnyt kyseisen operaation. Yritin ensin ilman vesiletkun irrotusta mutta totesin miltei mahdottomaksi.
                            Tuo selittää jo paljon. Ei viitsitty sitä vesiletkua ottaa irti, kun ei tiennyt, tuleeko puolet nesteistä pihalle. Onnistui kyllä ilman irrotusta, mutta melkoista tähystämistä se oli varsinkin niiden liitosten osalta, kun ovat tosiaan mukavan tiukassa. No tietääpä ensi kerralla suosiolla nypätä sen vesiletkun irti.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Metalgod
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 201
                              • Helsinki

                              #15
                              Huoltoon meni

                              Sinne meni Autokeskukselle kottero. Ihmetelköön he siellä miksi ei lähde kylmänä kaikilla pytyillä. Vikakoodeja ei löytynyt... samalla tarkastavat säteilijän öljypohjasta.

                              (oli se vaan perkeleen noloa startata aamulla, kun koko lähiö oli mustassa savussa)

                              Huomenna ollaan viisaampia tai sitten ei olla...
                              -530dA 600 Nm
                              - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎