Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja lasien huurtuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E61 ja lasien huurtuminen

    Tuli tuossa eilen ajeltua ja pakkasta -15 ja porukkaa auto täynnä,3 aikusta ja pari lasta ja kas lasit meni huuruun todella pahoin.
    En tiedä johtuuko tuo tummennuskalvoista mutta en muista että viime talvena olisi ollut mitään vastavaa ongelmaa kun ei ollut kalvoja.
    Eli kaikissa muissa paitsi tuulilasissa on kalvot ja juuri nuo kalvotetut menee huuruun..onko muilla vastaavaa ongelmaa jos on kalvot ?

    Miten sen moottorin lämpötilan näkee ajon aikana salavalikosta,nyt lämmöt 4600-4700 mutta ei tuo mikään maailman nopein auto ole kyllä lämpeneen.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Rippinappia pohjassa n. 10s ja olet salavalikossa. Heti kun olet salavalikossa niin päästät irti ja heti perään painelet rippiä 19kertaa ja olet valikossa 19 ja siellä lukee lock on. Tämän saat lock off tilaan kun painelet siihen luvun jonka saat laskemalla 5 viimeistä valmistusnumeron lukua yhteen. Eli jos viim. numerot on 12345 niin lukusi on 15. Valikko muuttuu silloin lock off tilaan ja alavalikot on auki. Kohdassa 7 on moottorin lämmöt.

    Jos lämmöt ei ole sielä 88-92C niin vaihdat ensin egr ja päätermarin. Jos ei auta niin vaihteiston lämmönvaihdin vaihtoon. Kun kaikki on kunnossa niin lämpiää aika äkkiä kovillakin pakkasilla sinne 90C tienoille.
    530e G30 M-Sport -21
    ***********************
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

    Comment

    • TUv530
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 75
      • Etelä-Suomi

      #3
      Itsellä vähän samaa ongelmaa, eli automaatti-ilmastointi auto-asennossa -20c keleillä matka-ajossa tuulilasi alkaa huurtua sivuista... Jostain syystä toi auto-ohjaus pistää melkein kokonaan puhalluksen tuulilasille pois, jalkoihin ja keskelle virtaa ilmaa. No, toi on helppo manuaalisesti paikata. Taitaa mullakin olla jotain häikkää lämmöissä, salavalikko vielä tutkimatta mutta toi kierrosmittarin raja nousee max 4550 ja siinä pysyy. Ei ole koskaan ylemmäs noussutkaan. EGR-termarin vaihdatin kun viime talvena ei noussut edes tohon.
      Jatketaan harjoituksia...
      Volkswagen Passat Alltrack -13
      Ex E61 530DA -04
      Ex E39 523IA -98
      Ex E34 520IA -95

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Originally posted by TUv530 View Post
        Itsellä vähän samaa ongelmaa, eli automaatti-ilmastointi auto-asennossa -20c keleillä matka-ajossa tuulilasi alkaa huurtua sivuista... Jostain syystä toi auto-ohjaus pistää melkein kokonaan puhalluksen tuulilasille pois, jalkoihin ja keskelle virtaa ilmaa. No, toi on helppo manuaalisesti paikata. Taitaa mullakin olla jotain häikkää lämmöissä, salavalikko vielä tutkimatta mutta toi kierrosmittarin raja nousee max 4550 ja siinä pysyy. Ei ole koskaan ylemmäs noussutkaan. EGR-termarin vaihdatin kun viime talvena ei noussut edes tohon.
        Jatketaan harjoituksia...
        Juu AUTO-asento ei puhalla riittävästi/oikeeseen paikkaan.
        Sinuna en luottas hirveemmin siihen kierrosluku "lämpömittariin" vaan suosiosta salavalikkoa syynään, se on ihan huuhaata koko palkki hässäkkä.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #5
          Olen pitänyt tätä e61:n ilmastointilaitetta (laaja) ylivoimaisesti parhaana, mitä olen missään autossa tavannut. Toki aika monta laitetta on kokematta, mutta kuitenkin.

          Ainoa kerta tämän noin kahden vuoden aikana, jolloin on ollut jotain sanomista, oli nyt joulupäivänä kun ajeltiin Suomen poikki ja pakkasta oli parhaimmillaan 28,5 astetta. Silloin ei takalasit pysyneet auki, mutta tuulilasi ja etulasit olivat kyllä koko ajan auki. Eikä tarvinnut koskea säätöihin käsin, AUTOlla vaan.
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #6
            Vissiin pitää laittaa se auto-ohjelma vain sille intensive asetukselle, muuten ei oikein kyllä auto pysy sisältä huurteettomana, varsinkin jos on paljon lunta tullut sisälle.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • TUv530
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 75
              • Etelä-Suomi

              #7
              No joo, nyt kun sain ne jäähdytysnesteen lämmöt kaivettua esiin niin 75c:hän sieltä pukkas. EGR-termari on jo vaihdettu, "päätermari" vaihtoon nyt torstaina. Ja lauantaina suunta Rukalle, lämmölle taitaa olla kysyntää...
              Ehkäpä tässä sitten hitaan lämpiämisen syy. Täytyy kuitenkin vielä kattoa vikakoodit, ettei tuosta lämmitysvastuksesta tule jotain herjaa.
              Volkswagen Passat Alltrack -13
              Ex E61 530DA -04
              Ex E39 523IA -98
              Ex E34 520IA -95

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Ceeray View Post
                Vissiin pitää laittaa se auto-ohjelma vain sille intensive asetukselle, muuten ei oikein kyllä auto pysy sisältä huurteettomana, varsinkin jos on paljon lunta tullut sisälle.
                Itse asiassa olen pärjännyt vallan hyvin ilman intensiiviohjelmaa. Olen kyllä koittanut karistella mahdollisimman hyvin lumet auton ulkopuolelle. Tolla voi olla aika iso vaikutus.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1836
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by TROCK View Post
                  Itse asiassa olen pärjännyt vallan hyvin ilman intensiiviohjelmaa. Olen kyllä koittanut karistella mahdollisimman hyvin lumet auton ulkopuolelle. Tolla voi olla aika iso vaikutus.
                  Jos on käytössä REST (jäännöslämmön käyttö) toiminto, tällä saa hyvin lumet kuivumaan lattialta esim kaupassa käydessä. Itse älysin vasta tänätalvena moisen hyödyn, kun sain kiertovesipumpun toimimaan. Mielestäni vähentää alttiuitta huurtumiseen.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎