Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 automaatti-ilmastoinnin asetukset talvella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E60 automaatti-ilmastoinnin asetukset talvella

    Moro,

    Ihmettelen, kun toisinaan automaagi-asetuksella huurtuu lasit jos on 2 tai enempi ihmisiä kyytillä.

    Ainut ratkaisu on näyttänyt olevan mennä automaatti-ilmastointi valikkoon ja valita käsin ylimpään sektoriin (ikkuna) lisää palkkeja. Jos ajaa automaatti-ohjelmalla (medium tai jopa intensive), niin ikkunoihin tulee huurretta.

    Aika pyllystä mielestäni, että pitää eri säätöjä tehdä talvella. Onko tuohon jotain kikkaa, jolla saa ikkunat pysyyn aina huurrevapaina? (muuta kuin tuo käsivalinta)

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Lieneekö BMW:n inssitkin huomanneet tuon ongelman, kun LCI-malleihin tuli se huurteentunnistin kojetaululle, eli olikohan se niin, että kun kojetaulun päällä olevan ilman kosteus nousee yli 60%, nostaa auto puhaltimen nopeutta niin kauaksi aikaa, että kosteus laskee.

    Tuntuu toimivan aika OK, kun ei ole kertaakaan tarvinnut koskea lämppärin säätöihin, eikä ole ikkunat koskaan edes meinanneet ruveta huurtumaan.

    Eli summa summarum: manuaalisesti vaan puhallinta kovemmalle, jos ikkunat meinaa huurtua?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by teropa View Post
      Moro,

      Ihmettelen, kun toisinaan automaagi-asetuksella huurtuu lasit jos on 2 tai enempi ihmisiä kyytillä.

      Ainut ratkaisu on näyttänyt olevan mennä automaatti-ilmastointi valikkoon ja valita käsin ylimpään sektoriin (ikkuna) lisää palkkeja. Jos ajaa automaatti-ohjelmalla (medium tai jopa intensive), niin ikkunoihin tulee huurretta.

      Aika pyllystä mielestäni, että pitää eri säätöjä tehdä talvella. Onko tuohon jotain kikkaa, jolla saa ikkunat pysyyn aina huurrevapaina? (muuta kuin tuo käsivalinta)

      Tero
      Itse oon huomannu kans saman ongelman...ja se mikä myös ihmetyttää että kun säädät sieltä autom.ilmastoinnin asetuksista palkit kohdallaan niin myöhemmin ne on muuttuneet taas ihan miten sattuu vaikka en olisi käyttänyt auto-ohjelmaa päällä olleenkaan....?

      mistä muuten tommoset medium tai intensive löytää?
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by tuomkiti81 View Post
        Itse oon huomannu kans saman ongelman...ja se mikä myös ihmetyttää että kun säädät sieltä autom.ilmastoinnin asetuksista palkit kohdallaan niin myöhemmin ne on muuttuneet taas ihan miten sattuu vaikka en olisi käyttänyt auto-ohjelmaa päällä olleenkaan....?

        mistä muuten tommoset medium tai intensive löytää?
        Laajennetun ilmastoinnin valikosta (oliko nyt automatic programmes?) ne löytyy. Vaihtoehdot soft, medium ja intensive. Tuo intensive moodi auttoi tuohon huurreongelmaan (tosin kyseessä oli takasivulasit).
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Das_Bimmer
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 142
          • Espoo

          #5
          Itellä ei oo moista ongelmaa ollut koskaan. Edellinen oli sedan ja nyt touring, molemmat laajennetulla ilmastoinnilla.
          Tuohon voisi olla apuja ilmansuodattimen puhdistus/vaihto ja huolehtia ikkunoiden sisäpintojen puhtaudesta... Liekö tuo tai etelän leudommat talvet pitääneet omien pirssien ikkunat kirkkaina

          btw mulla säädöt samassa asennossa kesät talvet ja tuntuu toimivan
          Last edited by Das_Bimmer; 03-01-2010, 22:18. Reason: Lisäys
          ___________________
          E61 535D ja reilusti rompetta
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by touring39 View Post
            Lieneekö BMW:n inssitkin huomanneet tuon ongelman, kun LCI-malleihin tuli se huurteentunnistin kojetaululle, eli olikohan se niin, että kun kojetaulun päällä olevan ilman kosteus nousee yli 60%, nostaa auto puhaltimen nopeutta niin kauaksi aikaa, että kosteus laskee.

            Tuntuu toimivan aika OK, kun ei ole kertaakaan tarvinnut koskea lämppärin säätöihin, eikä ole ikkunat koskaan edes meinanneet ruveta huurtumaan.

            Eli summa summarum: manuaalisesti vaan puhallinta kovemmalle, jos ikkunat meinaa huurtua?
            Ai onko tuo huurteentunnistin vain faceliftissä? Mulla ei mitään faceliftiä ole, mutta tekee niin, että kun alkaa yläkulmiin tulemaan huurretta, niin (ilmeisesti) säätää puhallusta kovemmaksi, kun huurteet alkaa pian häviämään. Kyseessä on kuitenkin laaja automaatti-ilmastointi.

            Viime vuos meni lähes kokonaan ihan auto-asennolla ja mediumi puhalluksella. Takasivulasit kuitenkin huurtu ja tosiaan kovemmilla pakkasilla meinas alkaa tuulilasihuurtumaan yläkulmista. Nyt säädin itse puhalluksen voimakkuuksia enemmän laseille (ylös ja keskelle) ja vähemmän jaloille, niin ei ala missään vaiheessa huurretta keräämään minnekään edessä ja pysyy takasivulasitkin paremmin auki.

            Takasivulasit on kyllä varmaan lähes autossa kuin autossa ongelma. Joissain isommissa volvoissa tosin taitaa olla omat puhaltimen aukot takalaseillekin. Mutta jos tuuletus tulee pelkästään edestä, niin tuuletuksen voimakkuuden pitää kyllä olla kova, että takalasitkin pysyis auki...
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎