Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 etuvalot/umpiot irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tafu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 798
    • Lahti

    E60 etuvalot/umpiot irti

    Elikkäs voisikos joku hieman viisaampi valaista että miten saan e60:sen etuvalojen umpiot irti eli montako ruuvia/pulttia niissä on kiinni ja lähteekö vetämällä pois paikaltaan?
    E39 M5, E30 325iCäbi, E30 318i ex: E90 320D, E39 530dA, E30 316, E32 735iA, E60 530d, E46 318i, E46 320Ci, E46 316i, E30 320i, E30 318, E46 328Ci, E30 320i, E83 X3 3.0D, E90 330i, E30 318, F30 330e, F10 530d xDrive
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Itse umpio neljällä, ylhäällä 2xtorx ja alhaalla 2x8mm, keskeltä (puskurin päältä) pölytiiviste vetäämällä pois ja esim. kaksi valon viereistä torxia pois. Työnä umpio eteen ajosuuntaisesti ja irrota pyöreä luukun kansi umpion takaa (auttaa umpion nostamisessa) ja nosta umpio pois.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Tafu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 798
      • Lahti

      #3
      okei kiitoksia. mutta nyt sitte ilmeni uus ongelma elikkäs miten saisi umpiosta ne angel eyes ledit irti?
      E39 M5, E30 325iCäbi, E30 318i ex: E90 320D, E39 530dA, E30 316, E32 735iA, E60 530d, E46 318i, E46 320Ci, E46 316i, E30 320i, E30 318, E46 328Ci, E30 320i, E83 X3 3.0D, E90 330i, E30 318, F30 330e, F10 530d xDrive

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Itse umpio neljällä, ylhäällä 2xtorx ja alhaalla 2x8mm, keskeltä (puskurin päältä) pölytiiviste vetäämällä pois ja esim. kaksi valon viereistä torxia pois. Työnä umpio eteen ajosuuntaisesti ja irrota pyöreä luukun kansi umpion takaa (auttaa umpion nostamisessa) ja nosta umpio pois.
        Niin siis eikös ne 2 alhaalla olevaa ole ihan samanlaisia kuin nuo 2 ylhäällä olevaa? Ei ***tu palanu ku hermot tuossakin yrityksessä. A) ei ole tarpeeks isoa torx-päätä B) jos olis tarpeeks iso torxi, niin ei saatana ainakaan olis niin ohutta ja pitkää vartta sen torx-pään jatkona että sen lokarin reunassa olevan ala torxin sais auki. Onneks edes lisäpitkän halogeeni on vaihdettavissa ilman mitään erikoistyökaluja ja -operaatioita.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Tafu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2009
          • 798
          • Lahti

          #5
          Ne alemmat tosissaan saa auki myös sillä 8mm räikällä ja jatkovarrella. ylemmät oli torxeja
          E39 M5, E30 325iCäbi, E30 318i ex: E90 320D, E39 530dA, E30 316, E32 735iA, E60 530d, E46 318i, E46 320Ci, E46 316i, E30 320i, E30 318, E46 328Ci, E30 320i, E83 X3 3.0D, E90 330i, E30 318, F30 330e, F10 530d xDrive

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Tafu View Post
            okei kiitoksia. mutta nyt sitte ilmeni uus ongelma elikkäs miten saisi umpiosta ne angel eyes ledit irti?
            Pyöreässä luukussa ruskealla kannalla varustettu 10W poltin heti h7 pitkän alla.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by Veeksi View Post
              Niin siis eikös ne 2 alhaalla olevaa ole ihan samanlaisia kuin nuo 2 ylhäällä olevaa? Ei ***tu palanu ku hermot tuossakin yrityksessä. A) ei ole tarpeeks isoa torx-päätä B) jos olis tarpeeks iso torxi, niin ei saatana ainakaan olis niin ohutta ja pitkää vartta sen torx-pään jatkona että sen lokarin reunassa olevan ala torxin sais auki. Onneks edes lisäpitkän halogeeni on vaihdettavissa ilman mitään erikoistyökaluja ja -operaatioita.
              Lähtee myös ristipäällä (Ph2) ne 8mm kannalla olevat pultit sieltä, jos ovat orkkikset.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by viktor View Post
                Lähtee myös ristipäällä (Ph2) ne 8mm kannalla olevat pultit sieltä, jos ovat orkkikset.
                Ok, erittäin hyvä tieto...pitääpä katsella sitten tarkemmin tuota, jos sitä eksyy uudemman kerran kylmään talliin kiroilemaan.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #9
                  No niin. Nyt se on tehty...vänkärin puoleinen onnistuikin oikein mukavasti. Kuskin puoleista pitikin rassata useampaan kertaan irti ja kiinni, kun ei meinannut saumat sattua millään kohdalleen. Luulin jo että auto on keulasta kolaroitu ja aivan vituralleen korjattu...mutta tosiaan saa olla aika tarkkana niiden alapulttien ja prikkojen kanssa, että umpion helat tosiaan menee prikan alle. Vaati ainakin itsellä aika reilusti nitkuttelua edestakaisin - ei voimaa.

                  Tommosessa pre-faceliftissä ei ainakaan tarvinnu pölylistoja ottaa irti. Ja päällä oli tosiaan ne 2 isoa torxia ja alemmat olikin yllättäen pienemmät (löyty kuitenkin se 8mm pulttipää ja jatkovarsi). Huvikseni kokeilin niihin alempiin ristipäätä, mutta äkkiseltää ei tuottanu tulosta.

                  Pitäisikö sähköjohdot muuten irrota umpiosta ihan vetämällä vai onko niihin joku jippo? En viittiny selvitellä niiden arvoitusta, kun tuo polttimon vaihto onnistui hyvin niitä irroittamattakin, mutta hyvää tietoa sellaiselle jonka tarvitsee ne todella irroittaa.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Pitäisikö sähköjohdot muuten irrota umpiosta ihan vetämällä vai onko niihin joku jippo? En viittiny selvitellä niiden arvoitusta, kun tuo polttimon vaihto onnistui hyvin niitä irroittamattakin, mutta hyvää tietoa sellaiselle jonka tarvitsee ne todella irroittaa.
                    Kun liittimen runkoa vetää sivulle, siinä olevat kynnet samalla painavat liittimen irti. Ne on vaan usein melko juntturassa, joten alkuun saa kyllä voimaa käyttää.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • aLIBUBA
                      Newbiemmer
                      • Jun 2006
                      • 10

                      #11
                      Tuli äherrettyä noiden umpioiden kanssa iltasella. Oheisesta linkistä löytyy kuvia, jotka kenties auttavat muita irroitteluun ryhtyviä:



                      Eihän tuo kummoinen homma ole - aikaavievä ja hidas vain. Etenkin jos tuota ei ole aikaisemmin tehnyt.

                      Itselläni yksi parkkivalon pidike (osanro 63127165546) oli niin hapero, että se levisi lähestulkoon käsiin kun pidikkeen nykäisi umpiosta irti. Muut ritisivät myös uhkaavasti, mutta pysyivät ehjinä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎