Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530XD säteily- ja sisä lämmittimen asennus DEFA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    #16
    Eilinen ilta meni defaa laittaessa. Pistotulpan laitoin etupuskurin rekisterikilven alle. Puskuriin ei tarvinnut porata näköselle reikiä, vain alapintaan siihen kilven alle pari peltiruuvin reikää. Ritilän puukotin panssarijohdon läpiviemiseksi. Mutta olipahan tiukka päästä kaapelilla tuolta jäähdyttäjän etupuolelta konehuoneeseen, viimein pääsi kun irrotin lukkopellin ja sen alla olevan puskurin yläosan ruuvit löysälle. Ehkä tämän olisi voinut tehdä vikkelämminkin kun oliis tiennyt mistä läpiveto löytyy…

    No aikaahan tuossa tupertui niin, etten kerinnyt säteilylämmittäjää laittaakaan. Akkulaturin kytkin ja nostin abs yksikön viereen. Sillekin pitäis löytää nätti paikka…

    Nyt pitäis tehdä tuo webasto muutos, jotta lämmittäis mottiakin. Mutta siitä enemmän tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

    Olettako laittanu xd malliin sätelylämppäreitä, onko purkamista paljon, sudenkuoppia? Riittääkö pohjapanssarin poissa otto? Onkos se muuten terästä näissä kun on niin tukevan näköinen konehuoneesta katsottuna?
    645 ci cabriolet m-performance 2004

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #17
      Eikös tuo sähköliitos pidä tehdä suoraan E-boksiin jonkin sulakkeen taakse. Muistaakseni mitään ryöstövirityksiä ei saa tehdä.

      Comment

      • lofjussi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 183
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Eikös tuo sähköliitos pidä tehdä suoraan E-boksiin jonkin sulakkeen taakse. Muistaakseni mitään ryöstövirityksiä ei saa tehdä.
        Tuota, nyt en ihan tiedä mitä tarkoitat.
        Laturihan on defa ja verkkovirta (220V) sille syötetään samaisen panssarikaapelin kautta kuin lohko-, säteilylämmitimelle.
        Akun lataus johto (12v) taas on kytketty auton virrananto pisteeseen, johdossa on sulake välillä(defan johto, joka tulee laturisarjan mukana).
        Ja maa vedetty auton koriin.

        Mutta siitä säteilylämppärin asennuksesta, onko kokemuksia...
        -Jussi-
        645 ci cabriolet m-performance 2004

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #19
          Originally posted by lofjussi View Post
          Tuota, nyt en ihan tiedä mitä tarkoitat.
          Laturihan on defa ja verkkovirta (220V) sille syötetään samaisen panssarikaapelin kautta kuin lohko-, säteilylämmitimelle.
          Akun lataus johto (12v) taas on kytketty auton virrananto pisteeseen, johdossa on sulake välillä(defan johto, joka tulee laturisarjan mukana).
          Ja maa vedetty auton koriin.

          Mutta siitä säteilylämppärin asennuksesta, onko kokemuksia...
          -Jussi-
          Eikun ei mitään, meni itellä puurot ja vellit sekaisin.

          Comment

          • lofjussi
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 183
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by aragon View Post
            niinjuu: laitathan ilmastoinnin manuaalille ja suht pienelle teholle jos weban käyttöön innostut. automaatilla puhisee täysillä ja vie moninkertaisesti webastoa enemmän virtaa..
            Laitoin webaston kapulasta auton lämpiään. Vartin päästä muistin tään ja menin laittaan puhallusta pienemmälle, muttei se pyöritettävä puhaltimen voimakkuuden säätö vaikuta mitään kun auto ei käy ja vain weba päällä.
            Oisko niin viisas, että hönkii aina vakio nopeudella... ei se kauheasti puhissu, kuulosti aika taloudelliselta, vähävirtaselta...
            645 ci cabriolet m-performance 2004

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎