Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530DA tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumpi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 46
    • Salo

    #16
    Alle 2/2005 autoissa, se viistosti ylöspäin tuleva purkki jossa kiinni 3 kpl antureita on katalysaattori.
    DPF on auton alla, sellainen normi äänenvaimentajan näköinen möykky vaihdelaatikon vieressä.
    Kiinnitetty pakoputkeen suorakaiteen muotoisilla laipoilla kummastakin päästä.
    DPF filsun etupuolella olevassa putkessa on yksi lämpöanturi
    Mikäli ymmärsin oikein, tässä on vaihdettu katti ja tukossa oleva DPF on edelleen paikallaan.

    Comment

    • BMW 530 E61
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 18
      • vantaa

      #17
      Originally posted by dumpi View Post
      Alle 2/2005 autoissa, se viistosti ylöspäin tuleva purkki jossa kiinni 3 kpl antureita on katalysaattori.
      DPF on auton alla, sellainen normi äänenvaimentajan näköinen möykky vaihdelaatikon vieressä.
      Kiinnitetty pakoputkeen suorakaiteen muotoisilla laipoilla kummastakin päästä.
      DPF filsun etupuolella olevassa putkessa on yksi lämpöanturi
      Mikäli ymmärsin oikein, tässä on vaihdettu katti ja tukossa oleva DPF on edelleen paikallaan.
      No Voi Hel.... Siis auto on ammattimiesten käsissä
      Sorry että kysyn ,mutta onko tämä nyt tietoa ,ennenkuin kävelen siihen BEMU liikkeeseen tuusulaan ja kerron ammattimiehille missa on hiukkassuodin

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        #18
        Originally posted by BMW 530 E61 View Post
        mutta kyllä minulle esiteltiin se purkki,joka oli melkein konehuoneessa viistosti ylöspäin ja katti oli keskellä autoa.
        Heti turbon jälkeen on kyllä katti ja DPF on siellä auton pohjassa. KLIK

        Eli kovasti vaikuttaa siltä, että katti on vaihdettu turhaan ja vanha DPF siellä edelleen ahdistaa. Paineanturin mittauskohta on katin jälkeen ennen DPF:ää. Siitä lähtee putki/letku ja itse anturi on koneen kyljessä turbon yläpuolella.

        Edit: Kovin oli hidas.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • BMW 530 E61
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 18
          • vantaa

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          Heti turbon jälkeen on kyllä katti ja DPF on siellä auton pohjassa. KLIK

          Eli kovasti vaikuttaa siltä, että katti on vaihdettu turhaan ja vanha DPF siellä edelleen ahdistaa. Paineanturin mittauskohta on katin jälkeen ennen DPF:ää. Siitä lähtee putki/letku ja itse anturi on koneen kyljessä turbon yläpuolella.

          Edit: Kovin oli hidas.
          No voi elämän kevät!!! Nyt on sitten toinen ongelma. Ammattimiehet siellä BEMU Oy:ssä ovat nyt pesseet sitä katalysaatoria oikein huolella niin onko siitä jotain haittaa lisäksi siinä katylysaattorissa oli sellainen kuluma kennostossa
          katsottuna turbosta päin "niinkuin vesi syö kalliota meren rannassa" muuten
          kennosto näytti ehjältä miten sen katin kanssa toimitaan?? siellä on kyllä tilattuna ehjännäköinen katti jota oli kovasti sitäkin tietysti pesty
          Pannaanko vanha paikalleen vai mitä tehdään????

          En oikein taida enää luottaa ammattimiehiin siellä BEMU Oy:ssä tuusulassa

          Kiitos myös tosi paljon näistä neuvoista Minua vietäisiin kuin pässiä narusta jollei olisi foorumissa tietoa

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9156
            • Oulu

            #20
            Katin kohtalo riippuu minkälaisilla aineilla sitä on pesty. Liuottimet ja teollisuuspesuaineet joka tapauksessa enemmän tai vähemmän "myrkyttävät" katalyytit ja reaktiotehokkuus ei ole alkuperäisen tasoa. Dieselin tapauksessa sillä nyt ei ole käytännön merkitystä kuin vihreän ajattelun kannalta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #21
              Originally posted by BMW 530 E61 View Post
              on kai se erikoistunut bmw autoihin. Liike on bemu oy tuusulassa.
              Tästä liikkestä on juttua ollut tällä(kin) foorumilla
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • BMW 530 E61
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 18
                • vantaa

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Katin kohtalo riippuu minkälaisilla aineilla sitä on pesty. Liuottimet ja teollisuuspesuaineet joka tapauksessa enemmän tai vähemmän "myrkyttävät" katalyytit ja reaktiotehokkuus ei ole alkuperäisen tasoa. Dieselin tapauksessa sillä nyt ei ole käytännön merkitystä kuin vihreän ajattelun kannalta.
                Mutta miten se kuluma onko sillä mitään väliä??
                Näkeekö katista kun katsoo lampulla sen sisään onko lopussa

                vai
                Laittaako vain orginaalin paikalleen ja pesee sen oikean hiukkassuotimen??:think

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #23
                  Jos auton kilometrit pitävät paikkansa niin ei muutaku alkuperänen katti takasi ja oikeen pöntön kimppuun. Sitähän voi pestä tai vaikka porata reikiä läpi jos ei uutta halua ostaa..
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • BMW 530 E61
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 18
                    • vantaa

                    #24
                    Originally posted by Lallevihtinen View Post
                    Jos auton kilometrit pitävät paikkansa niin ei muutaku alkuperänen katti takasi ja oikeen pöntön kimppuun. Sitähän voi pestä tai vaikka porata reikiä läpi jos ei uutta halua ostaa..
                    Tosi paljon kiitoksia tämä helpotti kovasti!!!

                    On niin paljon harmittanut perjantain jälkeen, kun kÄvin sitä autoa katsomassa
                    ja aavistelin ,ettei kaveri ollut oikein kartalla siellä korjaamossa
                    Auto on muuten ollut siellä huomenna viikon

                    Huomenna sitten BEMU Oy:n Ammattimiehille kertomaan missä on DPF

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5416
                      • S:t Karins

                      #25
                      Originally posted by BMW 530 E61 View Post
                      Huomenna sitten BEMU Oy:n Ammattimiehille kertomaan missä on DPF
                      Veikkaan että vielä mielenkiitoisempi keskustelu käydään (turhan)työn maksajasta...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎