Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun vaihto e61 535d -05

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • euromake
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 1
    • Finland

    Akun vaihto e61 535d -05

    Vaihdoin itse akun. Homma oli yllättävän isotöinen mutta sain sen kuitenkin maaliin kun oli kaveri siirtelemässä johtonippuja syrjään.
    Kellonajat ja päiväykset piti asettaa ja samoin aktiiviohjaus ohjekirjan mukaan. Ovien kaukosäädin ei toimi lainkaan enkä sitä saanut koodattua
    täältä löytämäni ohjeen mukaan joka ohje oli kai e39:lle.
    Saisinko täältä neuvon avaimen koodaukseen.
    Merkkihuoltoon en mene ryöstettäväksi.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by euromake View Post
    Merkkihuoltoon en mene ryöstettäväksi.
    Kyllä sinun on mentävä. Akun vaihto pitää ilmoittaa autolle ja jos akun kapasiteetti on muuttunut niin stä suuremmalla syyllä käytävä piuhan päässä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • mhBMW
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 12
      • Oulu

      #3
      Originally posted by euromake View Post
      Vaihdoin itse akun. Homma oli yllättävän isotöinen mutta sain sen kuitenkin maaliin kun oli kaveri siirtelemässä johtonippuja syrjään.
      Kellonajat ja päiväykset piti asettaa ja samoin aktiiviohjaus ohjekirjan mukaan. Ovien kaukosäädin ei toimi lainkaan enkä sitä saanut koodattua
      täältä löytämäni ohjeen mukaan joka ohje oli kai e39:lle.
      Saisinko täältä neuvon avaimen koodaukseen.
      Merkkihuoltoon en mene ryöstettäväksi.
      Vaihdatin paikallisessa akkukaupassa samanlaiseen kuin aikaisempi oli. Sen verran oli työlään näköinen operaatio, etten yritä toimenpidettä koskaan itse, varsinkaan yksin.

      Vaihdon ajaksi laitettiin toisesta akusta virtaa konetilan napoihin (ts. autossa jännite koko ajan), niin ei tarvinnut koodata uudelleen tms.

      G30 545e xdrive M-Sport '21
      ex E39 525d '01, E61 535dA '05, F10 520xdA '14, G20 330e '20

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Kyllä sinun on mentävä. Akun vaihto pitää ilmoittaa autolle ja jos akun kapasiteetti on muuttunut niin stä suuremmalla syyllä käytävä piuhan päässä
        Niin, mut ei kai merkkihuoltoon välttämättä tarvitse mennä..? :think
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #5
          Originally posted by mhBMW View Post
          Vaihdatin paikallisessa akkukaupassa samanlaiseen kuin aikaisempi oli. Sen verran oli työlään näköinen operaatio, etten yritä toimenpidettä koskaan itse, varsinkaan yksin.

          Vaihdon ajaksi laitettiin toisesta akusta virtaa konetilan napoihin (ts. autossa jännite koko ajan), niin ei tarvinnut koodata uudelleen tms.
          Onko 535d akku eripaikassa kuin muissa dieseleissä?

          Muissahan riittää yhden verhoilupaneelin irroitus. Akun tukirauta irti, muistaakseni 2kpl 13mm pultteja. Akun navat löysälle 10mm avaimella. Ruuvarilla tms raottaa vähän akkukenkiä jos on tiukassa. Akku ylös, uusi paikkaan ja ekat kohdat käänteisesti.
          Onnistuu auton omilla työkaluilla, jos ne on tallessa..

          EDIT:
          Tulikohan tuo alottajan keskuslukko-ongelma koskaan kuntoon.. Se tuskin oli kiinni siitä että akku kävi irti.
          E60/E61 ei hukkaa kuin kellonajan ja harvoin mahdollisesti ratin asentotunnistimen säädöt jos ottaa akun irti ilman että syöttää virtaa samaan aikaan.
          Lienee muuta vikaa jos alkaa sekoilemaan.
          Ja virtaahan ei sitten syötetä mistään pisteistä edes paristolla jos akku on irti muita asennuksia varten, tai voi tulla oikeasti ongelmia.
          Last edited by viktor; 29-01-2011, 20:23.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Originally posted by viktor View Post
            Onko 535d akku eripaikassa kuin muissa dieseleissä?

            Muissahan riittää yhden verhoilupaneelin irroitus. Akun tukirauta irti, muistaakseni 2kpl 13mm pultteja. Akun navat löysälle 10mm avaimella. Ruuvarilla tms raottaa vähän akkukenkiä jos on tiukassa. Akku ylös, uusi paikkaan ja ekat kohdat käänteisesti.
            Onnistuu auton omilla työkaluilla, jos ne on tallessa..

            EDIT:
            Tulikohan tuo alottajan keskuslukko-ongelma koskaan kuntoon.. Se tuskin oli kiinni siitä että akku kävi irti.
            E60/E61 ei hukkaa kuin kellonajan ja harvoin mahdollisesti ratin asentotunnistimen säädöt jos ottaa akun irti ilman että syöttää virtaa samaan aikaan.
            Lienee muuta vikaa jos alkaa sekoilemaan.
            Ja virtaahan ei sitten syötetä mistään pisteistä edes paristolla jos akku on irti muita asennuksia varten, tai voi tulla oikeasti ongelmia.
            Samassa paikassa on 535d akku kuin muissakin ja vaihto menee juuri kuten mainitsit. Tuohon perään sitten vielä mahdollinen koodauksen tarve, sekä ilmoittaminen autolle että akku on nyt vaihdettu (kiitos vain Dunky)
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by Jolli View Post
              Samassa paikassa on 535d akku kuin muissakin ja vaihto menee juuri kuten mainitsit. Tuohon perään sitten vielä mahdollinen koodauksen tarve, sekä ilmoittaminen autolle että akku on nyt vaihdettu (kiitos vain Dunky)
              Koodia juu toki jos akku vaihtuu

              Olipa yleistesterissäkin battery reneval, mutta pitää olla sitten tyypiltään samanlainen.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • MrHenkka
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 113
                • finlanders

                #8
                Kertaakaan en ole liikkeessä akkua vaihdattanut, enkä vaihda, ei se tuossakaan nyt niin vaikeassa paikassa ole.. Terveisiä vaan mhBMW:lle
                --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                ------------BMW 530da touring E61-----------

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Niin, mut ei kai merkkihuoltoon välttämättä tarvitse mennä..? :think
                  On mentävä jos ei paikkakuntaansa raaski ilmoittaa että joku foorumilainen voisi auttaa
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • planb
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 2
                    • helsinki

                    #10
                    Tarve akun vaihdolle ja koodaukselle olisi täälläkin...

                    Eli suositteluja missäs e61:een helsingissä/lähitienoolla voisi akun vaihdattaa ja koodauksen hoitaa samoin tein?

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by planb View Post
                      Eli suositteluja missäs e61:een helsingissä/lähitienoolla voisi akun vaihdattaa ja koodauksen hoitaa samoin tein?
                      Tuu käymään
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #12
                        Originally posted by planb View Post
                        Eli suositteluja missäs e61:een helsingissä/lähitienoolla voisi akun vaihdattaa ja koodauksen hoitaa samoin tein?
                        Varmista nyt ensin että on vika akussa.. Tuohon koppaan niitä on moni vaihtanut turhaan, peitelläkseen oikeita vikoja ja korjatakseen oireita. Ei auta pitkällä juoksulla.

                        Mitä auto oireilee? Onko webasto? Onko akku alkuperäinen?

                        Ei ole tänäkään talvena 1 eikä 2 autoa joihin on aivan turhaa vaihdettu patterit..
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • planb
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 2
                          • helsinki

                          #13
                          Oireet ovat lähinnä talvipakkasella, akku ei jaksa käynnistää autoa (diskovalo efekti). Webastoa ei ole ja akku on alkuperäinen 90AH, auto vm 2007 e61 520da. Olen akkua silloin tällön laturilla lataillut, jonka jälkeen toimii ihan ok, tosin akun latauksen indikaattori on latauksenkin jälkeen musta.

                          Akku kuoli myös kun olimme vahaamassa autoa n 2h ja oli sterkat päällä sen aikaa.

                          Ohessa kuva akusta.

                          Last edited by planb; 02-02-2011, 09:35.

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by viktor View Post
                            E60/E61 ei hukkaa kuin kellonajan ja harvoin mahdollisesti ratin asentotunnistimen säädöt jos ottaa akun irti ilman että syöttää virtaa samaan aikaan.
                            Lienee muuta vikaa jos alkaa sekoilemaan.
                            Ja virtaahan ei sitten syötetä mistään pisteistä edes paristolla jos akku on irti muita asennuksia varten, tai voi tulla oikeasti ongelmia.
                            + Ikkunat saattaa lakata toimimasta, herjaa vaan anti-trap functionia kuten minulla teki yhden takalasin kanssa. Tuo herja toki tuli kun noita hifejä asentelin ja kaapelit oli välillä pitkäänkin irti ja taas minuutin kaksi kiinni jne. mutta voi tulla ihan perus akun vaihdonkin yhteydessä.
                            Vika/herja katoaa kun opettaa ko. ikkunalla raja-arvot uudelleen.
                            Last edited by Matson^; 02-02-2011, 13:37.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • kiljubuu
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 385
                              • turku

                              #15
                              Itte tuli vaihdettua vanhaan e60 535d hen alkuperäinen akku 90 amppeeriseen johkin perusakkuun kun ei muuta löytynyt akkuliikkeestä siihen hätään. Hyvin pelitti vaihdon jälkeen ilman koodauksia sun muita eikä ongelmia esiintynyt.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎