Heps. Kävin tänään pitkästä aikaa ajelemassa (auto vaimon käytössä) ja huomasin automaatin toiminnassa jotain outoa. Kun ajat pienillä kierroksilla ja rauhallisesti, automaatti vaihtaa hienosti, mutta kun vedin kaasun pohjaan ja vauhtia oli noin 80km/h, niin se ei vaihtanutkaan, piti kierrokset jossain 3000r, vasta kaasua nostaessa vaihtoi isommalle ja teki tämän monta kertaa. Onko joku rikki menossa vai jo entinen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 automaatti, ongelmako?
Collapse
X
-
Ei kyllä ole mitään varmaa tietoa, mutta voiskohan olla että se loota on oppinut sun vaimos ajotyylille:think Käy ajamassa sille vähän pidempi matka, ja ajele hieman raskaammalla kaasujalalla, niin se voi alkaa toimimaan ihan hyvin. En tiedä että miten näissä voi nollata tuon laatikon, mutta e39:ssä se ainakin nollaantu, kun otti akunkegat irti yöksi..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
-
-
Ja legenda kertoo E60/61 laatikon nollaamisesta seuraavaa:
- Virrat päälle (ei konetta käyntiin)
- pidä kaasupedaalia täysin lattiassa n.30 sec.
- vapauta kaasu & ota virrat pois
- käynnistä auto ja käy kruisailemassa
Tästä on ollu enemmänkin juttua ja aika moni ainakin ulkomaalaisilla foorumeilla on väittäny että tulee eroa käyttäytymiseen. En osaa sanoa tuleeko, mut kyllä kai kokeilemalla selviää.
Comment
Comment