E61 535da:n ohjelmapäivitys - paljonko suositellaan tehoa/vääntöä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhBMW
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 12
    • Oulu

    E61 535da:n ohjelmapäivitys - paljonko suositellaan tehoa/vääntöä?

    Partikkelisuodattimen "vaihdon" yhteydessä olisi ajatuksena toteuttaa myös hieman moottoriohjauksen optimointia.

    535d mahdollistaa varsin mukavasti vääntö- ja tehoreserviä, mutta millaisia lukemia olette laittaneet?

    272 hv => 306...340 hv?
    560 Nm => 650 Nm?

    En hae huipputehoja, vaan tavoitteena on, että tehoa ja vääntöä on normaalissa arkiajossa tarjolla tasaisen joustavasti ja polttoainetaloudellisesti. Auto on vuodelta 2005.

    G30 545e xdrive M-Sport '21
    ex E39 525d '01, E61 535dA '05, F10 520xdA '14, G20 330e '20
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #2
    Taitaa jäädä siihen n. 300 hp ja 650 Nm

    Enemmänkin noista saa (niin kuin monestakin diesselistä) mutta se vääntö rajoittaa sitä tehon nostoa.Pieni kulmanopeus ja paljon vääntöä -> hajoittaa paikkoja ennemmin tai myöhemmin.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #3
      paljokohan racediesel nimimerkki otti jerkkua vastaavasta pelistä..oli mukavat suoristusarvot.
      Kait joku 330\650 saa hymyn vähäksi aikaa huulille
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #4
        Originally posted by veku View Post
        paljokohan racediesel nimimerkki otti jerkkua vastaavasta pelistä..oli mukavat suoristusarvot.
        Kait joku 330\650 saa hymyn vähäksi aikaa huulille
        Olis kiva kyllä nähdä toi dynokäyrä,että miten on onnistuttu tuo 330 hp samaan,noinkin "sivistyneellä" väännöllä?
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Suuttimet rajoittaa max tehon, järki väännön. Kaikki tehohan noista irti otetaan yleensä, mitä sitä turhaan rajoittamaan alle suuttimien salliman.

          Kulutuksiin ei vaikuta kun syöttö on edelleen suhteessa käytettyyn tehoon...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #6
            Tän verran me otetaan moottorista irti normaalisesti, toki enemmän saa ...omalla vastuulla.

            Last edited by EPDM; 25-03-2010, 15:30.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              #7
              tere

              tehokäppyrä on tuossa osoitteessa.


              361hv ja 780nm ilman DPF:ää
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by racediesel View Post
                tehokäppyrä on tuossa osoitteessa.


                361hv ja 780nm ilman DPF:ää
                Joo, mutta tuo onkin M57N2 koneella eli vastaa 535d LCI:tä?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #9
                  Joo ja on kyllä sen näköinen vääntökäyrä tossa alussa että onnea vaan!
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Kyllä sitten jos käyn auton "lastuttamassa" niin kaikki otetaan irti mitä saa.
                    Tietenkin eco-ohjelmointi on erikseen, mutta miksi ottaa vain vähän jos enemmänkin on saatavilla samaan rahaan? Järkeä käyttäen varmasti kestää siinä kuin se 40hv ja 100nm laiskempikin.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #11
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      niin kaikki otetaan irti mitä saa...Järkeä käyttäen varmasti kestää siinä kuin se 40hv ja 100nm laiskempikin.
                      Tuossa Racedieselin tapauksessa 1800 rpm:ssä ja ollaan yli 720 Nm väännöissä.Toki tuokin on yksi tapa kyseinen homma tehdä,mutta itse valitsisin tuon EPDM:n vääntökäyrän diesel koneeseen.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3120
                        • Välisuomi

                        #12
                        Naurattaa nuo jotka "virityttävät" vehkeitään niin että muka "takuu säilyy". Otat sitten 1 Nm tai 200 Nm lisää, se hajoaa jos on hajotakseen. Lapunkin saa juuri sellaisen kuin itse haluaa riippumatta todellisesta suorituskyvystä. Racedieselin lappu on tosielämästä, moni muu ei välttämättä ole..

                        Mutta Suomenmaalla on kymmeniä M57N2 koneita noilla racedieselin koneen suoritusarvoilla, mitään ei taida olla vielä hajonnut tehon tai väännön takia.

                        Kyllä minua ainakin tympisi ajaa vakiolla x35d:lla sen jälkeen kun on vähän aikaa ajanut tuollaisella kivasti vääntävällä.
                        ---

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Juurikin näin, itse ajattelin että vääntöäkin sais tulla tohon 530D:hen ainakin se 650nm tai jopa 700. Mitäs tuota ihmettelemään, on niitä paukkunut vakiotekniikoitakin että kestää minkä kestää. Ja ei tuota lisääntynyttä tehoa kuitenkaan kokoaikaa käytetä.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by joko View Post
                            Juurikin näin, itse ajattelin että vääntöäkin sais tulla tohon 530D:hen ainakin se 650nm tai jopa 700. Mitäs tuota ihmettelemään, on niitä paukkunut vakiotekniikoitakin että kestää minkä kestää. Ja ei tuota lisääntynyttä tehoa kuitenkaan kokoaikaa käytetä.
                            Noihin meidän kulhoihin joudumme vaan vaihtamaan suuttimet jotta ko vääntö toteutuu ,mulla otettiin kaikki mitä Karala sai ja 272\580 oli tulos..isommat suuttimet olis pitänyt olla.
                            Hetken aikaa kerkes noillakin mutta nyt ollaan jo tien tukkona..
                            Ja tosiaan hajoaa ne koneet vakiotehoillakin joten samaa mieltä että kaikki peliin mitä on saatavissa
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Kuul4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 226
                              • Salo - Somero - UKI, akseli

                              #15
                              Joo, mutta tuo onkin M57N2 koneella eli vastaa 535d LCI:tä?
                              Nimimerkki FastDsl, on otattanut myös pre LCI:stä ihan kivasti tehoja:

                              Autoton

                              EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                              Comment

                              Working...
                              X