Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Webasto pulma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    E60 Webasto pulma

    Viimeisillä kevään pakkasaamuilla sai vielä ...ksen aikaiseksi. Ehtihän tästä nauttiakkin muutaman viikon.
    Eli -08 520d:hen on asennettu edellisen omistajan toimesta (jossain konkurssiin menneessä kioskissa) jälkiasennus Webasto t100htm kaukkarilla.
    Nyt joka kerta, kun Webastoa käyttää 30min niin auto herjaa heikosta latauksesta. No uusittiin tuohon AGM-akku, mutta edelleen tulee herjat.
    Webasto näyttää asennetun aikas kiireellä. Esim. sulakerasia on irrallaan piilossa ilmanputsarin alla ja antennit on vähän rumasti asennettuna sisällä.
    Onko tuon virransyötössä jotain erikoista millä systeemin saisi sekaisin vai onko näiden tunkin kuvien kanssa opittava elämään heti alkumetreistä alkaen?
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Ei se akun uusiminen auta jos ei lataus riitä...
    Ei kai se auton sisäpuhallin huuda täysillä?
    Ihan ekana se akku kunnolla latinkiin ja sitten uudestaan Webastolla "kuormittaen" ihan täysiä käyttöaikoja ja tarkkaillen samalla akun jännitettä. Auton latausjärjestelmä kannattaa tietysti myös tarkastaa.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • kaizzu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 93

      #3
      jürgen puhuu asiaa.e60:sen flektin ohjaus on monimutkaisempi juttu...jos huuta täysii koko puoltuntii,ni kyllä syö akkua.lataus jännite kannataa myös tarkistaa.asiantuntevii neuvoja saa myös käyttäjältä WSE1
      ja monta muuta...
      e 34 525
      e34 520 sedan
      e36 328 touring
      ex:e34 525,520i e 34,e30 touring,e30 sedan
      ex:1100 suzuki gsx-r

      Comment

      • Ikuinen aloittelija
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 336
        • maa

        #4
        Täytyy tarkastaa lataus. En ensiksi usko sen pettämiseen, koska mittarissa on huimat 31tkm. Puhallin puhaltaa, mutta ei mielestäni täysillä, pitänee tarkistaa huomenna aamulla ja samalla mitata akun jännite 30min käytön jälkeen :think .

        Löytyi eräältä foorumilta tällainen "There is a sensor system over the battery that checks current draw from the battery when the car is in sleep mode. If the current gets above 40mA, you will get this message."

        Onkohan öljypoltin asennettu väärin?
        Last edited by Ikuinen aloittelija; 20-04-2010, 20:42. Reason: lisää infoa
        G30 520d Xdrive Sport -18
        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Kannattaa seurata lähteekö puhallin päälle heti vaiko sitten kun jäähdytysneste oon lämmennyt (niinkuin sen pitääkin). On mahdollista että puhaltimen ohjaus olisi kytketty virheellisesti suoraan t100 ohjaussignaaliin

          Comment

          • jukkapoika77
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 39
            • alavus

            #6
            siellä pitäisi olla "fanmaster" jossain mistä pystyy säätämään puhaltimen nopeuden ja puhallin saa lähteä käyntiin vasta kun vesi on 30 asteista

            Comment

            • Ikuinen aloittelija
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 336
              • maa

              #7
              No niin. Tänä aamuna ei valittanut, tosin olikin +1c (runflat oli kyllä tyhjentynyt ...) .
              Asiaan, Mittasin akun jännitteen apukäynnistyskengästä ja se oli 12,4V ennen Webaston käynnistystä. 30min jälkeen jännite oli 12,15V puhaltimen vielä pyöriessä. Sisäpuhallin ei lähde heti pyörimään, eikä mielestäni pyöri täyttä.
              Toinen juttu ilmastointiin liittyen. Eihän tuolla asennuksella saa sotkettua ilmastoinnin toimintaa (ei Webasto käytön aikaista)? Vai onko ilmastoinnin softassa jotain mitä olisi pystytty käpistelemään, kun edellinen omistaja painotti, että ainoa ongelma autossa oli se, että "lämpöä piti säätää jatkuvasti joko kylmemmälle tai kuumemmalle." Kuulostaa hieman oudolta.
              G30 520d Xdrive Sport -18
              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

              Comment

              • jukkapoika77
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 39
                • alavus

                #8
                Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
                "lämpöä piti säätää jatkuvasti joko kylmemmälle tai kuumemmalle." Kuulostaa hieman oudolta.
                onko autossasi laajennettu ilmastointi?oletko katsonut i drivestä sieltä vasemmalta missä kohtaa säädöt siellä on,koita muutella niitä jos auttais.tarkista pyöriikö ropelli(vaikka kuuntelemalla) siinä "ritilässä"mikä haistelee sisälämpötilaa?vähä ihmeelliseltä kyllä vika muuten tuntuu,vaikka kyllä sitä itsellänikin saa olla välillä muuttamassa kylmemmälle ja kuumemmalle vähäsen.ajattelis että tälläisessä "laatu"autossa ei tarvisi koskea ollenkaan kun ei esim. vanhassa ooppelin ritsassakaan tarvinnut sattua

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by jukkapoika77 View Post
                  onko autossasi laajennettu ilmastointi?oletko katsonut i drivestä sieltä vasemmalta missä kohtaa säädöt siellä on,koita muutella niitä jos auttais.tarkista pyöriikö ropelli(vaikka kuuntelemalla) siinä "ritilässä"mikä haistelee sisälämpötilaa?vähä ihmeelliseltä kyllä vika muuten tuntuu,vaikka kyllä sitä itsellänikin saa olla välillä muuttamassa kylmemmälle ja kuumemmalle vähäsen.ajattelis että tälläisessä "laatu"autossa ei tarvisi koskea ollenkaan kun ei esim. vanhassa ooppelin ritsassakaan tarvinnut sattua
                  Ei tarvitse säädellä lämpöjä toimivan laajennetun ilmastoinnin kanssa jollei ole joku matelijan tasoinen lämmönaistintakyky..
                  Laittaa sieltä iDrivesta itselle sopivan asetuksen päälle. Itse laitan talvella lämpimän ja kesällä pari palkkia kylmän puolelle säädöt.

                  Jos ei pysy tasalämmöt niin sitten on kyllä vikaa, kenties joku termareista jumii välillä auki ja hetkellisesti notkahtaa lämmöt? Salavalikosta vaan reaaliaikaisia lämpöjä lukemaan. Termarivikaahan nuissa muovitermarillisissa on reilusti, ja termareitahan on manuaalissa kaksi eri ja automaatissa kolme. Se lämmönsäädön reagointi ei kuitenkaan ihan sekunnissa toimi jos nesteen lämmöt vaihtelee isommalti.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Eikös nuo iDriven lämmönsäätöjen muutokset tiputa tuon automaatti moodin pois, ja sitten kun kytkee sen takaisin niin oletusarvot palaavat. Joskus koitin tuota läpöä laittaa lisää mutta tosiaan olikohan se nyt niin että seuraavalla starttikerralla oli jo taas samat vakioarvot siellä palkissa vai painoinkohan jossain välissä auto napin takas päälle. No jokatapauksessa ei ole ainakaan itellä ollut sinne pahemmin tarvetta mitään muutella.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by joko View Post
                      Eikös nuo iDriven lämmönsäätöjen muutokset tiputa tuon automaatti moodin pois, ja sitten kun kytkee sen takaisin niin oletusarvot palaavat. Joskus koitin tuota läpöä laittaa lisää mutta tosiaan olikohan se nyt niin että seuraavalla starttikerralla oli jo taas samat vakioarvot siellä palkissa vai painoinkohan jossain välissä auto napin takas päälle. No jokatapauksessa ei ole ainakaan itellä ollut sinne pahemmin tarvetta mitään muutella.
                      Joo, tiputtaa jollei sitä tallenna, en muista tarkoin nyt kokeilematta miten se meni, jotain piti painaa, olikohan ylärivistä. Sama pitää tehdä jos haluaa muuttaa puhallusmäärien eroja, esim mulla puhaltaa ison osan ilmasta jaloille, toki automaatti säätää ensivaiheessa laseille jne normaalisti kun on huurtumisriski ym, mutta kun perustila on saavutettu niin sitten menee iDrive-asetusten mukaan. Kyllä ne on pysynyt ja automaattia en ota pois ikinä, mitä nyt menee kun kytkee etulasin intensiivipöhinän.

                      Uudehkoissa autoissa on kaikkea kivaa, ja moneen pulmaan löytyy vastaus käyttöohjeesta ja harmiksi joihinkin vaan kokeilemalla. Itse heitin saksankielisen opuksen mereen ja maksoin ryöstöhinnan ~40€ merkkiliikkeelle kotimaankielisestä.
                      Last edited by viktor; 23-04-2010, 23:40.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • Ikuinen aloittelija
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 336
                        • maa

                        #12
                        Täytyy sanoa, että itse en ole huomannut hirveää lämmönsäätötarvetta tuon laajennetun ilmastoinnin kanssa. Sain alkuviikosta suomenkielisen käyttöohjeen (suomiautoon), kun ruotsi ei tahdo sujua (lue kiinnostaa) .
                        E46:ssa sai veivata paaljon enemmän automaatti-ilmastoinnin kanssa, mutta se onkin eri juttu se.
                        G30 520d Xdrive Sport -18
                        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                        Comment

                        • Ikuinen aloittelija
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 336
                          • maa

                          #13
                          Tänä aamuna taas oli "High rate of battery discharge" taulussa. Pitänee viedä laitos pajalle tarkistettavaksi.
                          G30 520d Xdrive Sport -18
                          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
                            Tänä aamuna taas oli "High rate of battery discharge" taulussa. Pitänee viedä laitos pajalle tarkistettavaksi.
                            No paljonkos se jännite oli ?
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Ikuinen aloittelija
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 336
                              • maa

                              #15
                              Ei ollut aamulla aikaa ruveta mittailemaan. Äsken 3 tuntia yht n1,5h päivällä ajon jälkeen akun napajännite on 12,5V. Huomiseksi on viritetty mittari konttiin valmiiksi.

                              Mistä näiden käyttösähköt otetaan normaalisti? IBS:n ohi näyttää otettavan jotain jälkiasennus koukun can-purkille menevää. Jotain muutakin tuolla kontissa on ollut, kun tuolla sulaketaululla roikkuu irtonainen sulakerasia selvästi jälkikäteen erkkarilla viriteltynä.
                              G30 520d Xdrive Sport -18
                              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎