Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 automaattiloota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2nd 5serie
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 11
    • finland

    e60 automaattiloota

    terve. mahtaako tuota laatikkoa saada lähtemään kakkosella paikaltaan kepin ollessa D asennossa? ihan kuin olisin aiemmin lukenut täältä että opettelee ajotapaa ja rauhallisella lähdöllä lähtee kakkosvaihteella, mutta en itse ole ainakaan onnistunut siinä. manuaalipuolella ei kylläkään pudota kakkosta pienemmälle esim. risteykseen pysähdyttyä, se tuntuu vaan kovin pieneltä tuo ykkönen ja joutuu aikalailla painaan kaasuakin että auto lähtee vauhtiin. jotenkin tuntuu että etenkin pakkasilla toi kakkonen olisi parempi. auto on muuten bensa 525 ia -05 N52 koneella.

    kiitoksia jos jollain jotain tietoa asiaan.
  • arskanbmw
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 5
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by 2nd 5serie View Post
    terve. mahtaako tuota laatikkoa saada lähtemään kakkosella paikaltaan kepin ollessa D asennossa? ihan kuin olisin aiemmin lukenut täältä että opettelee ajotapaa ja rauhallisella lähdöllä lähtee kakkosvaihteella, mutta en itse ole ainakaan onnistunut siinä. manuaalipuolella ei kylläkään pudota kakkosta pienemmälle esim. risteykseen pysähdyttyä, se tuntuu vaan kovin pieneltä tuo ykkönen ja joutuu aikalailla painaan kaasuakin että auto lähtee vauhtiin. jotenkin tuntuu että etenkin pakkasilla toi kakkonen olisi parempi. auto on muuten bensa 525 ia -05 N52 koneella.

    kiitoksia jos jollain jotain tietoa asiaan.
    Juuri luin täältä foorumilta ulkomaanfoorumilta poimitun tipin. Vaihteiston muistin saa tyhjennettyä siten, että laittaa virrat päälle (ei starttaa) ja painaa kaasupedaalin n. 30 s pohjaan. Pitäisi kuulua jonkinlainen pieni ääni, jonka jälkeen vaihteiston muisti olisi nollaantunut. En ole vielä ehtinyt kokeilla omaan.

    Comment

    • JSLA
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 64
      • Oulu

      #3
      Originally posted by arskanbmw View Post
      Juuri luin täältä foorumilta ulkomaanfoorumilta poimitun tipin. Vaihteiston muistin saa tyhjennettyä siten, että laittaa virrat päälle (ei starttaa) ja painaa kaasupedaalin n. 30 s pohjaan. Pitäisi kuulua jonkinlainen pieni ääni, jonka jälkeen vaihteiston muisti olisi nollaantunut. En ole vielä ehtinyt kokeilla omaan.
      Kyselin tuota BMW:n huollossa ja väittivät, että ei toimi eikä pidä paikkaansa....tiedä häntä sitten. Onko kokemuksia?
      F11 530 x-Drive -11
      Ex. E61 530 xd -06

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #4
        Originally posted by JSLA View Post
        Kyselin tuota BMW:n huollossa ja väittivät, että ei toimi eikä pidä paikkaansa....tiedä häntä sitten. Onko kokemuksia?
        Joku täälläkin väitti ettei laatikon muistiin jää mitään, mutta kyllä tuon nollauksen vaikutukset huomaa.
        Ehkei jos autolla ei aja säännöllisesti, mutta ainakin itse kun vuodessa sen 40-50tkm ajaa ja pääosin yhdellä ja samalla autolla niin huomaa aika pienetkin muutokset. Näin ainakin 530DA.
        Muuta en usko ennen kuin tehtaan dokumentin saa asiasta luettavaksi. Merkkiliike puhuu todella monissa muissakin asioissa mitä sattuu, eli totuuden taitaisi lähinnä saada saksan suunnalta.

        Niin ja nollasin laatikon nyt hiljattain kun koko talven ajanut, enkä vaihtanut vielä kesärenkaita, eron huomasi silti. Joku kun argumentoi vastaan että suurin ero tulee renkaidenvaihdosta itsestään jos silloin samalla nollailee. Lähti ennen nollausta hitaammin liikkeelle, ilmeisesti sutimista estämään. Nyt lähtee taas samoin kuin ennenkin pitävän asfaltin aikaan. Vikakoodeja ei ollut eikä tuo kaasupedaalinollaus niihin vaikutakaan.

        Offtopic/ Ps. muihin kiisteltyihin oppimisiin, mullakin tuo pre-LCI pro-navi säätelee vakkarin kanssa nopeudenmuutoksia sen mukaan ajaako BMW:n kartan mukaan mökkipolkua vaiko motaria
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by viktor View Post
          Offtopic/ Ps. muihin kiisteltyihin oppimisiin, mullakin tuo pre-LCI pro-navi säätelee vakkarin kanssa nopeudenmuutoksia sen mukaan ajaako BMW:n kartan mukaan mökkipolkua vaiko motaria
          Mitenkäs nuo sun Hymiöt pitää tulkita?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Mitenkäs nuo sun Hymiöt pitää tulkita?
            Sarkastisesti, kiitos.

            Viittaus oli lähinnä siihen miten myyjät kertoilevat monenlaista. Kartassa ei nopeustietoja pitäisi olla, samoin epäilen mitään kovin tarkkaa tienlaatutietokantaakaan. Lisäksi vielä systeemin pitäisi osata talvinopeudet+liukkaus. Taitaa nopeus/kierrosalue ratkaista miten talla painuu pohjaan..? Toki tähänkin varmaan löytyy tarpeeksi kaivamalla ihan faktaa.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • JSLA
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 64
              • Oulu

              #7
              Originally posted by viktor View Post
              Joku täälläkin väitti ettei laatikon muistiin jää mitään, mutta kyllä tuon nollauksen vaikutukset huomaa.
              Ehkei jos autolla ei aja säännöllisesti, mutta ainakin itse kun vuodessa sen 40-50tkm ajaa ja pääosin yhdellä ja samalla autolla niin huomaa aika pienetkin muutokset. Näin ainakin 530DA.
              Muuta en usko ennen kuin tehtaan dokumentin saa asiasta luettavaksi. Merkkiliike puhuu todella monissa muissakin asioissa mitä sattuu, eli totuuden taitaisi lähinnä saada saksan suunnalta.

              Niin ja nollasin laatikon nyt hiljattain kun koko talven ajanut, enkä vaihtanut vielä kesärenkaita, eron huomasi silti. Joku kun argumentoi vastaan että suurin ero tulee renkaidenvaihdosta itsestään jos silloin samalla nollailee. Lähti ennen nollausta hitaammin liikkeelle, ilmeisesti sutimista estämään. Nyt lähtee taas samoin kuin ennenkin pitävän asfaltin aikaan. Vikakoodeja ei ollut eikä tuo kaasupedaalinollaus niihin vaikutakaan.

              Offtopic/ Ps. muihin kiisteltyihin oppimisiin, mullakin tuo pre-LCI pro-navi säätelee vakkarin kanssa nopeudenmuutoksia sen mukaan ajaako BMW:n kartan mukaan mökkipolkua vaiko motaria

              Ok, siis 30 sekkaa kaasupoljin pohjassa niin tuo muisti tyhjenee?

              Pitänee kokeilla uudelleen...
              F11 530 x-Drive -11
              Ex. E61 530 xd -06

              Comment

              • Asa74
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 13
                • Tampere

                #8
                Tänks tästä! Toimii, luulen...

                Itellä ollut sigun mukainen E61 reilun kuukauden. Auto tuntui alusta asti hieman pehmeältä ja raskaalta lähtemään liikkeelle verrattuna aiemmin koeajamaani. Tarkkaa tuntumaa kun ei muistanut niin piti vaan fiilispohjalta tyytyä...

                Kierroksia sai liikkeellelähdössä nostaa pinnasta vaikka potkua kyllä sitten löytyi normaalisti heti kun alkoi polkea. Kaikenlainen pintaherkkyys oli vaan kaasusta poissa, eikä se jotenkin tuntunut pelkältä automaatin tuomalta "joustolta".

                Kun huomasin tämän ketjun, en voinut olla testaamatta. Istuin äsken pirssiin ja tein temput ekalla virta-asennolla. En kuullut ääniä. Epävarmana laitoin puhallinvirrat ja jälleen 30s. Ei ääniä.

                Lähdin semi-pettyneenä koeajolle, kun huomasinkin että perhana... laitos tuntuu muuttuneen pintakaasu herkemmäksi ja kulkee jotenkin kevyemmin ja iloisemmin. Pörräsin puoli tuntia kortteleita ympäri tarkkaillen kiihtyvyyttä ja vetoherkkyyttä ja luulen, ettei ole pelkkää placeboa. Mainittua "ääntä" en siis koskaan kuullut, mutta kova fiilis että jotain on laatikossa tapahtunut parempaan!

                Ero ei ole ylimaallinen, mutta mielestäni selkeä juuri tuossa liikkeellelähdön keveydessä ja herkkyydessä. Nyt laatikko tuntuu juuri sellaiselta kuin "pitää"!
                E61 530dA Touring -04

                Ex:
                Nissan Primera 2.0i -01
                E46 328i M-Sport -00
                E30/5 324td Touring -92

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎