Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 surkea Ruotsin katsastustilastoissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa84
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 25
    • Finland

    E60/E61 surkea Ruotsin katsastustilastoissa

    Terve,

    Tänään ilmestyneen Helsingin Sanomien mukaan vm. 2006 500-sarjan BMW:t (dieselit) ovat Ruotsin katsastustilastossa sijoilla 193 ja 194 (199 automerkin joukosta). Kolme vuotta vanhoista BMW:stä hylätty 16-17%. Itselläni on vm. 2007 525d E61. Ei ole kiva olla siellä perinteisten Renaultien ja Chryslereiden joukossa...

    Onko kellään tietoa, mikä on ollut yleisin vika?
  • jartsa84
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 25
    • Finland

    #2
    vastaan itse

    Tuulilasin sivuilta:



    "Sekä Volvon että BMW:n heikosti menestyvissä mallisarjoissa syynä on usein ollut ohjausniveleissä havaittu väljyys.
    BMW:n edustajat Ruotsissa olivat tilastoja katsellessaan hämmästyneitä, koska heidän tiedossaan ei ole tilastoissa korostuvien mallien havaitsemia vikoja 3 vuoden ikäisenä. Nyt Ruotsin maahantuoja on luvannut tutkia tilanteen tarkoin."

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by jartsa84 View Post
      Ei ole kiva olla siellä perinteisten Renaultien ja Chryslereiden joukossa...
      Eikös sitä kuitenkin autolla ajeta eikä tilastolla?

      En toki tuollaisella autolla aja, mutta itse "viskaisin kakat" mitä tilasto sanoo, jos muuten olisin tyytyväinen autooni.
      Olli.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        No toivottavasti on vain yksi yleinen vika eikä montaa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Ikuinen aloittelija
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 336
          • maa

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          No toivottavasti on vain yksi yleinen vika eikä montaa...
          Toivottavasti ei ole mitään fataalia vaan perinteistä alapallukkarumbaa.

          OT:ksi menee, mutta onko nuo sinun Nettiauto:n myynti-ilmoituksen kuvat otettu Jokiniemen satamassa?
          G30 520d Xdrive Sport -18
          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3563
            • Raisio

            #6
            Eikös eräiden asintuntijoiden mukaan vikatiheyden pitänyt olla e60/61 sarjassa paljon alhaisempi kuin edeltävässä e39 sarjassa?! Suomen katsastustilastoja kun kattooo, ovat just 2000-luvun e39 vähävikaisempia kuin uudemmat e60/61.

            Mihin tässä nyt uskoo, tunteeseen/romantiikkaan vai raakoihin faktoihin.

            Bemaria tosin ei taida yks hurrien katsastustilasto pahemmin heilauttaa. Suomen vikatilastoissa häntäpäätä edustava laguna kakkonen eli 2001-> melkein tuhos merkin maineen vaikka siinäkään ei ollut oikeastaan muuta isompaa ongelmaa kuin etupään pallonivelet ja raidetangon päät.

            Liekkö BMW siirtynyt käyttämään samaa alihankkijaa alustanivelien kohdalla
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              Eikös eräiden asintuntijoiden mukaan vikatiheyden pitänyt olla e60/61 sarjassa paljon alhaisempi kuin edeltävässä e39 sarjassa?! Suomen katsastustilastoja kun kattooo, ovat just 2000-luvun e39 vähävikaisempia kuin uudemmat e60/61.

              Mihin tässä nyt uskoo, tunteeseen/romantiikkaan vai raakoihin faktoihin.

              Bemaria tosin ei taida yks hurrien katsastustilasto pahemmin heilauttaa. Suomen vikatilastoissa häntäpäätä edustava laguna kakkonen eli 2001-> melkein tuhos merkin maineen vaikka siinäkään ei ollut oikeastaan muuta isompaa ongelmaa kuin etupään pallonivelet ja raidetangon päät.

              Liekkö BMW siirtynyt käyttämään samaa alihankkijaa alustanivelien kohdalla
              Missä on väitetty joka kertoo E60/61:n olevan vikatiheydeltään pienempi kuin viimeiset e39:t?
              Nämä Ruotsin autoiluun ja autoihin liittyvillä tilastoilla ja tutkimuksilla muuten saa yleisesti ottaen pyyhkäistä....
              Bemarissa on paljonkin samojen Ranskalaisten alihankkijoiden osia kuin rellussa.

              Comment

              • Ikuinen aloittelija
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 336
                • maa

                #8
                Niin taitaa lihapullanpyörittajillä olla omat tapansa. Eikös ne onnistunut hylkäämään e46:kin jollain ihan ihmeellisellä perusteella? Tuonne pellin alle näyttää eksyneen made in japan osiakin.
                G30 520d Xdrive Sport -18
                F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                Comment

                • Armas P
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 74

                  #9
                  ..Mutta mistä nämä tilastot pohjimmiltaan kertovat? Autojen teknisestä laaduttomuudesta, vai huollon puutteesta?

                  Esimerkkinä voisin heittää oman katiskan (E60), jossa leima on edessä kuukauden sisään; edessä puslat paskana ja takaa jarruletku rispaantunut -> ajan suoraan leimalle=varma hylsy, vai korjaan viat=leima napsahtaa. Kumpikin vaihtoehto näkyy tilastoissa ja toki lompakossakin.

                  Ajatusleikin taustalla piilee teema ennaltaehkäisevän kunnossapidon tärkeydestä. Voisin esittää väittämän, että jos jokainen autonomistaja käyttäisi autoaan korjaamolla ennen katsastusta katsastustarkistuksessa, niin autojen läpipääsy-% nousisi lähelle sataa, pl. korjaamoiden huolimattomuus, kuun asento, entropia ja viikonpäivä.

                  Toki, jokaisessa autossa on omat tyyppivikansa jne, mutta näitähän voi korjata ennen katsastusta, ainakin uskoakseni.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Armas P View Post
                    Toki, jokaisessa autossa on omat tyyppivikansa jne, mutta näitähän voi korjata ennen katsastusta, ainakin uskoakseni.
                    Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Valitettavasti bemari kuuluu tohon ensimmäiseen kastiin, varsinkin nämä hieman uudemmat dieselit, ja ihan pelkät etupään puslat ei vielä riitä...
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

                      #11
                      Niin onkos ne bemarit ainoat joita ei huolleta.

                      Kyllähän nämä tilastot kertovat jotain siitä kuinka paljon autoissa on vikoja. Mä en ymmärrä miten jotku voivat tämän kiistää. Meinaatteko, että Ruotsissa vihaavat bemaria ja haluavat sen takia vetää lokaan po. merkkiä?

                      Tosiaan kaikissa autoissa on vikoja ja toisissa on enemmän ja toisissa vähemmän. Itse käytin juuri omaani leimalla ja takaisin on mentävä. Alapallothan siellä kolisivat... autolla ajettu 77 tkm ja kyllä mielestäni alapallojen pitäisi kauemmin kestää. Noh, ajamisen iloa, kai siitä on välillä kärsittäväkin.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3563
                        • Raisio

                        #12
                        Toisaalta on ihan ymmärrettävää että jätetään katsastuksen lähestyessä tiedossakin olevat viat/ym ennalleen koska leimaaminen maksaa nykyään kohtalaisen paljon. Auton omistajat saavat samalla tulevaa huoltoa varten kuntotarkastuksen.

                        Mutta onko katsastus sittenkään oikotie onneen, otteisiin kyllä innokkaasti merkataan huomautus palaneesta rekkarikilven valosta vaikka auto olis muuten kymppi, mutta jo sivulausessa kerrotaan ettei esim e39 takajousituksen välyksiä löydetä vaikka siellä olis jo alkavaa klappia jossain.

                        Jälkimmäisen jälkeen ei voi muutakuin huokasta että puoliksi tyhjästäkö konttorilla maksetaan varsinkin kun tiettyjen bemareiden kohdalla alustan osien kunto aika tärkeetä ettei tarttis tutinoista ym kärsiä.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by wta View Post
                          Niin onkos ne bemarit ainoat joita ei huolleta.

                          Kyllähän nämä tilastot kertovat jotain siitä kuinka paljon autoissa on vikoja. Mä en ymmärrä miten jotku voivat tämän kiistää. Meinaatteko, että Ruotsissa vihaavat bemaria ja haluavat sen takia vetää lokaan po. merkkiä?

                          Tosiaan kaikissa autoissa on vikoja ja toisissa on enemmän ja toisissa vähemmän. Itse käytin juuri omaani leimalla ja takaisin on mentävä. Alapallothan siellä kolisivat... autolla ajettu 77 tkm ja kyllä mielestäni alapallojen pitäisi kauemmin kestää. Noh, ajamisen iloa, kai siitä on välillä kärsittäväkin.
                          Aika aikaisin on kyllä mennyt. Mahtaako olla ajo-olosuhteilla tai tyylillä vaikutuksensa?
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • jartsa84
                            Newbiemmer
                            • Mar 2010
                            • 25
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Valitettavasti bemari kuuluu tohon ensimmäiseen kastiin, varsinkin nämä hieman uudemmat dieselit, ja ihan pelkät etupään puslat ei vielä riitä...

                            Niin, miksi dieseleissä enemmän vikoja katsastuksessa kuin bensakoneissa?

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17519
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by jartsa84 View Post
                              Niin, miksi dieseleissä enemmän vikoja katsastuksessa kuin bensakoneissa?
                              No ainakin niillä ajetaan lähtökohtaisesti huomattavasti enemmän per vuosi.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎