Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmajouset eteen e61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    Ilmajouset eteen e61

    Tässä H&R:n madallusjousia odotellessa aikaa visioida entistä parempia kyytejä...

    Bemussa ei taida olla vakiona ilmajousitusta edessä ja takana kuten mersuissa?

    Mutta, takanahan näissä vakiona ilmajouset ja näinpä kompurat sun muut ois valmiina... Eli ihan kaikkea ei tarvis ehkä laittaa...
    Miten ois laittaa etuvieteriden tilalle palkeet, haaroittaa ilmat takaa eteen, laittaa kallistuksen vakaajaan korkeuden tunnistin ja muuttaa tieten tuota ohjauspiiriä jotta auton korkeutta sais jopa ajon aikana nostettua...

    Onkos kukaan moista miettinyt, tai toteuttanut?

    Nuo osathan ei enää aivan mahdottomia maksa...

    Softanhan vois sitten aikanaan hienostella, että auton korkeus muuttuu nopeuden mukaan...

    -Jussi-
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    X5:ssa on tuollainen systeemi joten siitä vaan kopioimaan, ongelmaksi lähinnä tulee niiden etu iskarien/ilmajousien asennus/sovittelu.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      ainakin lowtoys myy ilmapalkeita joissa on valmiiksi keskellä iskarille mentävä reikä... hinta tais olla 230ekee kpl...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • lofjussi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 183
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by jmp2002 View Post
        ainakin lowtoys myy ilmapalkeita joissa on valmiiksi keskellä iskarille mentävä reikä... hinta tais olla 230ekee kpl...
        Just tuon itsekin huomasin

        ja isossa maailmassa näyttävät vieläkin edukkaammalta, just noista tarvikepalkeista ajattelin toteutuksen...

        Autoa vaan ei pysty seisottaan rojektina kovin pitkään, niin ois kiva kuulla jos joku ois jo tuon toteuttanut...
        645 ci cabriolet m-performance 2004

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by lofjussi View Post
          Tässä H&R:n madallusjousia odotellessa aikaa visioida entistä parempia kyytejä...

          Bemussa ei taida olla vakiona ilmajousitusta edessä ja takana kuten mersuissa?

          Mutta, takanahan näissä vakiona ilmajouset ja näinpä kompurat sun muut ois valmiina... Eli ihan kaikkea ei tarvis ehkä laittaa...
          Miten ois laittaa etuvieteriden tilalle palkeet, haaroittaa ilmat takaa eteen, laittaa kallistuksen vakaajaan korkeuden tunnistin ja muuttaa tieten tuota ohjauspiiriä jotta auton korkeutta sais jopa ajon aikana nostettua...

          Onkos kukaan moista miettinyt, tai toteuttanut?

          Nuo osathan ei enää aivan mahdottomia maksa...

          Softanhan vois sitten aikanaan hienostella, että auton korkeus muuttuu nopeuden mukaan...

          -Jussi-
          Joo ässä marsuissa on käytössä tuo systeemi.. luulisin jos noita ajo-ominaisuuksia haluaa niin ihan sama onko edessä jousivieterit ja takana ilmapalkeet. Ilmapalkeet vaan estää farmarin perän "lässähtämistä" jos sattu tuomaan vaikkka "virosta" tuliaisia..... kokemusta 3 hlö e39 touring + 440 litraa "evästä" ilman ongelmia... perä normikorkeudella joten kuorman tuomiseen se ainanakin on hyvä peli....... mutta tiedä sitten miten keula... jos on hyvät vieterit... niin ostaisin silläkin rahalla menovettä ja antaisin vaan hanaa enkä enempää miettisi.....
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by lofjussi View Post
            Just tuon itsekin huomasin

            ja isossa maailmassa näyttävät vieläkin edukkaammalta, just noista tarvikepalkeista ajattelin toteutuksen...

            Autoa vaan ei pysty seisottaan rojektina kovin pitkään, niin ois kiva kuulla jos joku ois jo tuon toteuttanut...
            Mistä?? itekkin miettinyt tuohon vw tekeleeseen... vielläkun samalta kylältä olet...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • iikka
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2597
              • Oulu

              #7
              kannattaa ilmapusseja kysellä aivan paikallisen varaosaliikkeen tiskiltäkin.. yks tuttava teki omaan vanhaan mersuunsa ilma alustan itse, ilmapussit ei ollu kalliit ku ne oli jotain yleismallin pusseja ja passas aika heittämällä vakioiskaritolppaan..
              Speed costs, how fast you wanna go?

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #8
                Kuluttaako ilmajouset kuin paljon renkaita kun aina on pyöränkulmat sekaisin kun niitä nostaa ja laskee? Luulisi että vaikuttaa ainakin ajettavuuteen eturenkaiden korkeuden muutos?

                Comment

                • lofjussi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 183
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Mistä?? itekkin miettinyt tuohon vw tekeleeseen... vielläkun samalta kylältä olet...
                  Halvemmalla? No eipä näemmä juurikaan mistään, saksakkin sadan kahdeksan kympin nurkilla ja ameriikoissa 180$ joka samaa luokkaa kuin täällä. Tuudittauduin halvempaan tuonti hintaan kun tuttava meinasi että maailmalla satasen pusseja. Eivät vaan mahda olla macperssoniin tuohon hintaan.
                  Mutta asiaan, tuollaiset aero sportti pussit vakio tolppiin rauta jousien tilalle. Mutta tuohon ilmanhallinta ja säätö puoleen kaipais vinkkejä.

                  Harmi kun tuo englannin kielen tulkitseminen on niin hidasta että voisi ulkomaan foorumeilta ammentaa tietoa...
                  Oisko ajatusta jos unohtaisi tuon auton oman perän korkeuden säätö järjestelmän, käyttäis kylläkin niitä anturoita. Laittais etuvakaajaan samanmoisen korkeuden tunnistin vivuston. Ja ohjaamaan jollain tarvike boxilla jossa ois esim kolme eri korkeutta.
                  Vakio kompuralta haarottasin ilmat.

                  Mitäpä mieltä? Olettako löytäneet kohtalo tovereita, linkkejä?
                  645 ci cabriolet m-performance 2004

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

                    #10
                    Kysyppä konttorin inssiltä eka mielipidettä ennenkuin alat itse rakentamaan tyyppihyväksyttyyn autoon jousitusta...
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • lofjussi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 183
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by intfreak View Post
                      Kysyppä konttorin inssiltä eka mielipidettä ennenkuin alat itse rakentamaan tyyppihyväksyttyyn autoon jousitusta...
                      Kyllä, olen tiedostanut itselleni tuon asian... Mutta keskitytään tässä tuohon tekniikka puoleen
                      645 ci cabriolet m-performance 2004

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎