Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 tehot hukassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HUI
    Banned
    • Nov 2006
    • 187

    E60 tehot hukassa...

    eli auto on 530d automaatti e60 vm 2003. toimii ihan ok mutta nopeissa kiihdytyksissä kun käyttää kikkiä niin välillä lähtee ja välillä ei, ei tule niinkuin laisinkaan sitä spurttia siihen! mistä voisi johtua?
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #2
    No varmaan kannattais käyttää autoa ekana piuhan päässä,vois ratkaista jo paljon.

    Villiä veikkauksia: ilmamassa-mittari,turbo...?
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • HUI
      Banned
      • Nov 2006
      • 187

      #3
      Originally posted by tuomkiti81 View Post
      No varmaan kannattais käyttää autoa ekana piuhan päässä,vois ratkaista jo paljon.

      Villiä veikkauksia: ilmamassa-mittari,turbo...?
      tyhjäkäynnillä kiertää ja reagoi kaasuun ilhan normaalisti:think

      Comment

      • HUI
        Banned
        • Nov 2006
        • 187

        #4
        Originally posted by HUI View Post
        tyhjäkäynnillä kiertää ja reagoi kaasuun ilhan normaalisti:think
        voisko vika olla itse kaasupolkimessa?
        Last edited by HUI; 14-06-2010, 00:44.

        Comment

        • HUI
          Banned
          • Nov 2006
          • 187

          #5
          Originally posted by HUI View Post
          voisko vika olla itse kaasupolkimessa?

          joo o... tarkistin ilmanputsarin, monia suodattimia nähnyt mutta en mitään vastaavaa oli aivan täys höyheniä, lehtiä, perhosia ja 5kg muuta paskaa. eli uusi suodatin ja repes auto liikkumaan normaalisti

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Kannattaa jatkossakin seurata suotimen kuntoa. Kerää nimittäin aika vauhdilla sinne roskia. Hyvä olisi ottaa se koko kotelosysteemi auki jos vaihdoit suotimen vain siitä pikkukolosta. Vaatii hiukan enemmän purkamista mutta kannattaa.

            Kerran vuoteen olen itse putannut sen kunnolla. Tosin nyt kun auto liikkuu enemmän maaseudulla voi olla että katson myös kesän puolivälissä toisen kerran.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • Metalgod
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 201
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by viktor View Post
              Kannattaa jatkossakin seurata suotimen kuntoa. Kerää nimittäin aika vauhdilla sinne roskia. Hyvä olisi ottaa se koko kotelosysteemi auki jos vaihdoit suotimen vain siitä pikkukolosta. Vaatii hiukan enemmän purkamista mutta kannattaa.

              Kerran vuoteen olen itse putannut sen kunnolla. Tosin nyt kun auto liikkuu enemmän maaseudulla voi olla että katson myös kesän puolivälissä toisen kerran.

              Miten saat putsarin pois pikkuluukusta? (vasemmassa reunassa) Eihän se millään taivu... Vai taipuuko??
              -530dA 600 Nm
              - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #8
                Originally posted by Metalgod View Post
                Miten saat putsarin pois pikkuluukusta? (vasemmassa reunassa) Eihän se millään taivu... Vai taipuuko??
                Kyllä se siitä tulee Ainakin E60:n ekan generaation 530D koneessa.
                Uuden laitto on hiukan kinkkisempi mutta kyllä sekin siitä sisään menee. Nykyään kyllä suosiolla purkaa sen kotelon kokonaan auki.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • Metalgod
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 201
                  • Helsinki

                  #9
                  Jep. Tulihan se ulos sieltä, otin pois raottamalla isoa koteloa etureunasta. Kaikki 3 ruuvia irti, takimmaisen jätin koska olisi pitänyt irroittaa raitisilmasuodatin ym. kotelot ,öljykorkki pois tieltä ja putsari etureunasta ulos. Oli muuten lehtiä, höyheniä ym. paskaa reilusti. Putsasin ja jätin sen vaahtomuovi sukan pois.
                  On muuten tärkeää, että putsari tulee suoraan ilmamäärämittarin huuliin kiinni.

                  Oli aikaisemmin huonosti ja peitti pikku siivun mittarin reiän reunaa... (kannattaa käyttää esim silikoonia että luiskahtaa paikalleen)

                  Läppäri kiinni ja korjausarvot ym. ilmamassa arvot parani. Täytyy kohta painua liikenteeseen kokeilemaan miten liikkuu...
                  -530dA 600 Nm
                  - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    #10
                    Originally posted by viktor View Post
                    Kannattaa jatkossakin seurata suotimen kuntoa. Kerää nimittäin aika vauhdilla sinne roskia. Hyvä olisi ottaa se koko kotelosysteemi auki jos vaihdoit suotimen vain siitä pikkukolosta. Vaatii hiukan enemmän purkamista mutta kannattaa.

                    Kerran vuoteen olen itse putannut sen kunnolla. Tosin nyt kun auto liikkuu enemmän maaseudulla voi olla että katson myös kesän puolivälissä toisen kerran.
                    Jos meinaa suodattimen ehjänä vaihtaa, niin tuon luukun kautta vaihto vaatii kätilön kykyjä. Suojasukka on ainaki riekaleina vaikkois minkälainen kätilö.
                    Paskanen, törkynen suodatin on sen merkki että se toimii.
                    Ite putsaan filtsun keväällä, kesällä ja syksyllä/talvella. Kesää vasten yleensä uusinut. Ja joka kerta on se paskan määrä kauhistuttanut.
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • PAAAAAA
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 438
                      • lohja

                      #11
                      Originally posted by WarHead View Post
                      Jos meinaa suodattimen ehjänä vaihtaa, niin tuon luukun kautta vaihto vaatii kätilön kykyjä. Suojasukka on ainaki riekaleina vaikkois minkälainen kätilö.
                      Paskanen, törkynen suodatin on sen merkki että se toimii.
                      Ite putsaan filtsun keväällä, kesällä ja syksyllä/talvella. Kesää vasten yleensä uusinut. Ja joka kerta on se paskan määrä kauhistuttanut.
                      joo, oli kyllä aika operaatio se saada sinne... ei ollu ihan perinteinen " klipsit auki ja sinne"

                      pikkusen purkaa niin kyllä se sinne menee

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #12
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Jos meinaa suodattimen ehjänä vaihtaa, niin tuon luukun kautta vaihto vaatii kätilön kykyjä. Suojasukka on ainaki riekaleina vaikkois minkälainen kätilö.
                        Paskanen, törkynen suodatin on sen merkki että se toimii.
                        Ite putsaan filtsun keväällä, kesällä ja syksyllä/talvella. Kesää vasten yleensä uusinut. Ja joka kerta on se paskan määrä kauhistuttanut.
                        Ehkä sitten on vaan sormitekniikka kehittynyt kun näitä täyteen tungettuja konehuoneita ropailee. Sukan kanssa se sinne sujahti ja oli ihan ehjänä paikoillaan. Ekalla kerralla kun ei ollut jotakin tarvittavaa työkalua, ei muista enää.
                        Toki se on hyvä että roskat jää suotimeen, mutta mitä nyt jotain muitakin autoja ropaillut niin kyllä nimenomaan se isokokoisen skeidan määrä on ihmeen suuri. Ilmanotto on ilmeisesti niin alhaalla.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎