Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 parkki jäi palamaan???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TBman
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 76

    E60 parkki jäi palamaan???

    Moro taas!

    Sattui tuossa eilen pitkältä reissulta palattuani omituinen juttu:
    Kävin saunassa illalla ja siinä emmännän kanssa sitten "jäähdyteltiin" patiolla talon päädyssä ja silmäilin autoa, että ihmeesti aurinko paistaa vielä tähän aikaan takalamppuun. Sitten katsoin, ette ei hemputti, parkkihan se palaa.

    Olin tullut ajosta jo 3 tuntia aiemmin kämpille ja sammuttanut pelin normaalisti pihaan, lätkäissyt ovet kiinni ja sitärataa.

    No avaimet hain sisältä ja ovet auki, valonappulaa kääntelin, tuloksetta, parkki vaan hehkuu.
    Sit käänsin virrat päälle ja virrat pois, parkki vaan hehkuu. Sit turautin käyntiin, sammutin ja parkkihehkukin sammui!

    Mikäs tollaista aiheuttaa?? Olen pitänyt noita valo ongelmia lähinnä patonkien ja koreanihmeiden vikana ja melkein järkytyin, kun huomasin mokoman homman.

    Mikä, miksi, mistä, kuinka?? Siis mistä johtuu? miten korjaan?

    Auto on ollut uudesta minulla, kuten lähes jokainen aiempikin, tällähetkellä 360 tkm mittarissa.. kovaa ajoa, huonoa pitoa saanut peli.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Ota vilkkuviiksi pois vilkutusasennosta? Vanhemmissa pommeissa ainakin jää toisen puolen seisontavalot palamaan jos vilkkuviiksi on "päällä"
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Ota vilkkuviiksi pois vilkutusasennosta? Vanhemmissa pommeissa ainakin jää toisen puolen seisontavalot palamaan jos vilkkuviiksi on "päällä"
      +1
      Sama homma tässäkin korimallissa.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Ota vilkkuviiksi pois vilkutusasennosta? Vanhemmissa pommeissa ainakin jää toisen puolen seisontavalot palamaan jos vilkkuviiksi on "päällä"
        Eikös tämä ole tuontiautojen ominaisuus? Ymmärtääkseni suomimalleista poistettu tämä ominaisuus johdot katkaisemalla? :think

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Jakuza View Post
          Eikös tämä ole tuontiautojen ominaisuus? Ymmärtääkseni suomimalleista poistettu tämä ominaisuus johdot katkaisemalla? :think
          No tuskin E60:stä mitään johtoja katkotaan. Softalla hoidetaan...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • TBman
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 76

            #6
            Originally posted by Jakuza View Post
            Eikös tämä ole tuontiautojen ominaisuus? Ymmärtääkseni suomimalleista poistettu tämä ominaisuus johdot katkaisemalla? :think
            Niin. tää minunkin romu on tuontiauto, uutena tosin tuotu ja sit mä ostin laakkoselta.. :think

            Saattoi tosiaan olla vilkun viiksi "päällä", kun meidän pikkutyttö oli hetken "kuskina", kun auton pihaan jätin.. Tollainen 2 vuotias on yllättävän näppärä kaikkien vipujen ja nappien kanssa.
            En hokassu katsoa tarkemmin koppiin ja vipuihin, kun pikkuisen nostin pärräämästä pois ratinäärestä.

            Pitäisi varmaan käydä päivittämässä kaaran softat kun tuolle ei ole tehty sitten käyttöön oton jälkeen mitään tietokonesotkuja, kauankohan pitävät autoa töpselinnokassa ja saakohan sieltä mitään järkevää jos päivityttää tuon?

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Miksi toi pitäisi saada deletoitua koodaamalla tai johtoja katkomalla? Ihan hyvä ominaisuus tarvittaessa mun mielestä :think
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #8
                Originally posted by Jakuza View Post
                Eikös tämä ole tuontiautojen ominaisuus? Ymmärtääkseni suomimalleista poistettu tämä ominaisuus johdot katkaisemalla? :think
                Koodamalla saa pois. Tuolta ei paljon johtoja katkota kun moduuli hoitaa kaiken. Ymmärtääkseni samaa johtoa pitkin saattaa mennä useampaakin infoa juuri esim vilkunviikseltä. Se on kai sitä väylätekniikkaa.
                Itse koodautin pois samalla kun valojen kanssa leikittiin, tosin eipä tuosta haittaakaan ole.
                Muita valohommia mitä saa päälle/pois on ainakin saattovalot ja sitten "ripset" voi koodauttaa kokonaan pois jos ei niistä tykkäile. Automatiikat valojen suhteen tietenkin on myös muokattavissa. Muitakin muutoskohteita varmaan on olemassa.

                Originally posted by TBman View Post
                Niin. tää minunkin romu on tuontiauto, uutena tosin tuotu ja sit mä ostin laakkoselta.. :think

                Saattoi tosiaan olla vilkun viiksi "päällä", kun meidän pikkutyttö oli hetken "kuskina", kun auton pihaan jätin.. Tollainen 2 vuotias on yllättävän näppärä kaikkien vipujen ja nappien kanssa.
                En hokassu katsoa tarkemmin koppiin ja vipuihin, kun pikkuisen nostin pärräämästä pois ratinäärestä.

                Pitäisi varmaan käydä päivittämässä kaaran softat kun tuolle ei ole tehty sitten käyttöön oton jälkeen mitään tietokonesotkuja, kauankohan pitävät autoa töpselinnokassa ja saakohan sieltä mitään järkevää jos päivityttää tuon?
                Hankala tuota on huomatakkin kun viiksi ei jää ala-asentoon vaan on liipaisutoiminen. =)

                Koodaus/päivitys voi olla hiukan riski homma tehdä, tosin sekin taitaa lopulta olla pääosin merkkihuollon kädettömyyttä että bokseja on jumiutunut. Jos on alkupään mallisarjaa niin miettisin ehkä kahdesti. Tai ainakin sen miettisin tarkoin, mihin auton vie laitettavaksi. Laakkonen Espoo on ymmärtääkseni suoriutunut hommasta varsin hyvällä prosentilla, ja ilmeisesti Hämeenlinnasta pitäisi löytyä myös osaavaa henkilökuntaa.
                Last edited by viktor; 17-07-2010, 18:06.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by viktor View Post
                  Koodamalla saa pois. Tuolta ei paljon johtoja katkota kun moduuli hoitaa kaiken. Ymmärtääkseni samaa johtoa pitkin saattaa mennä useampaakin infoa juuri esim vilkunviikseltä. Se on kai sitä väylätekniikkaa.
                  Itse koodautin pois samalla kun valojen kanssa leikittiin, tosin eipä tuosta haittaakaan ole.
                  Muita valohommia mitä saa päälle/pois on ainakin saattovalot ja sitten "ripset" voi koodauttaa kokonaan pois jos ei niistä tykkäile. Automatiikat valojen suhteen tietenkin on myös muokattavissa. Muitakin muutoskohteita varmaan on olemassa.



                  Hankala tuota on huomatakkin kun viiksi ei jää ala-asentoon vaan on liipaisutoiminen. =)

                  Koodaus/päivitys voi olla hiukan riski homma tehdä, tosin sekin taitaa lopulta olla pääosin merkkihuollon kädettömyyttä että bokseja on jumiutunut. Jos on alkupään mallisarjaa niin miettisin ehkä kahdesti. Tai ainakin sen miettisin tarkoin, mihin auton vie laitettavaksi. Laakkonen Espoo on ymmärtääkseni suoriutunut hommasta varsin hyvällä prosentilla, ja ilmeisesti Hämeenlinnasta pitäisi löytyä myös osaavaa henkilökuntaa.
                  Jaa. Meilläpäin asiakas ei maksa yleensä jos korjaamo rikko boxin.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5430
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Jaa. Meilläpäin asiakas ei maksa yleensä jos korjaamo rikko boxin.
                    Kyllä se on artisti joka maksaa boxit (jos ne menee mykäksi) kun itse menet softausta pyytämään. Ja tämänhän marmoritiskin kaveri ilmoittaa jo työn tilausvaiheessa. Mikään pakohan ei softaan ole koskea.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Jaa. Meilläpäin asiakas ei maksa yleensä jos korjaamo rikko boxin.
                      Hyvä tietää =) Harmi että useimmissa paikoissa artisti maksaa, vaikka retrofittaus esim vaatisi softan päivityksen. Eli esim vetokoukkua varten kun kysyin oli vastaus selkeä, jos haluaa asennettavan, ottaa samalla riskin ettei mene kaikki niinkuin elokuvissa.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Kyllä se on artisti joka maksaa boxit (jos ne menee mykäksi) kun itse menet softausta pyytämään. Ja tämänhän marmoritiskin kaveri ilmoittaa jo työn tilausvaiheessa. Mikään pakohan ei softaan ole koskea.
                        Originally posted by viktor View Post
                        Hyvä tietää =) Harmi että useimmissa paikoissa artisti maksaa, vaikka retrofittaus esim vaatisi softan päivityksen. Eli esim vetokoukkua varten kun kysyin oli vastaus selkeä, jos haluaa asennettavan, ottaa samalla riskin ettei mene kaikki niinkuin elokuvissa.
                        No , en toki työssäni sopeuta/mukauta/koodaa/päivitä BMW:n vaan toisen merkkisten ohjainlaitteita mutta hyvin mielenkiintoiselta ja oudolta kuulostaa jos tiskillä pitää tuollaista ilmoittaa asiakkaalle :think.

                        Oman merkkini parissa toi nyt on kumminkin ihan normaalihommaa. Pahin kauhuskenaario on että mekaanikko sössii homman tai että sopeutus ei muusta syystä vaan mene läpi.

                        Toki pari tapaa keksin joilla saa boxista entisen mutta silloin ei ole luettu korjausohjeita kylläkään.. Olisi mielenkiintoista tietää onko BMWn käyttämät purkit tosiaan noin tuulella käyviä vai löytyykö syyt jostain ihan muualta.
                        Last edited by petrolhead; 17-07-2010, 20:45.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5430
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Olisi mielenkiintoista tietää onko BMWn käyttämät purkit tosiaan noin tuulella käyviä vai löytyykö syyt jostain ihan muualta.
                          Offtopiccia vahvasti mutta:
                          Väittäisin että osaamattomuutta 85% ?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post

                            Oman merkkini parissa toi nyt on kumminkin ihan normaalihommaa.
                            Mikä se sun ihan oma merkkis on? Saa sanoa
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by schwarze View Post
                              Mikä se sun ihan oma merkkis on? Saa sanoa
                              VWAGn valmistamat hitech tuotteet
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎