Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520d -08 Racechip Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepperi
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 1
    • Suomi

    E60 520d -08 Racechip Pro

    Morjens!

    Tarkotuksena olisi lisätä omaan Bemariin jonkun näköinen tehonlisäyslastu. Pikaiselle googlettamisella löytyi tämmöinen sivusto kuin racechip.de (http://tinyurl.com/37ee9ap), jossa luvataan heppoja halvalla. Elikkäs sattuuko teillä olemaan minkään näköisiä kokemuksia tästä paikasta? Osaatteko suositella parempia hintalaatu-suhteeltaan olevia paikkoja? Siis mikä olisi helpoin ja halvin tapa saada Bemariin lisää tehoja?

    Kiitos jo etukäteen!
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    #2
    Kieltämättä aika houkutteleva sivu :think Tekis kyl mieli omaan 530D E39:iin ostaa tommonen jos vaan toimii, vastailkaas joku tekeekö noilla mitään?

    Tiedän että ohjelmointi on kaikista paras vaihtoehto, mutta minulle liian kallis paukku.
    Last edited by Jax_KiBez; 27-07-2010, 07:36.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      En todallakaan suosittele.
      Esim. omastani lupaavat ottaa sellaisia lukemia että DPF pitäisi poistaa:


      Jos tuollaisen menee ostamaan, ei tarvi sitten ihmetellä jos paikat leviää.
      DPF ainakin on pikaisesti tukossa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        #4
        Helpoin on soittaa autoliikkeeseen että tuokaa tehokkaampi malli tilalle, ja samalla halvin kun tarkkennat että cossu sierrakin on ihan ok

        Ei vaan, ko. paikasta ei ole mitään kokemusta, mutta aika hurjia tehon nousuja lupailevat, JA mikäli nuo tehot pitävät paikkansa (erittäin epätodennäköistä) tukkii hurjasti kasvanut pakokaasujen määrä DPF:n & halpa lastu olikin vain unelmaa kuten MajorDrake totesi.

        Toisaalta voi toimia hyvinkin, evt..
        Mutta jos ja kun kunnon softa maksaa vain noin kaksinkertaisen määrän niin en edes harkitsisi, silloin ainakin tietää että auto toimii oikein ja kestää myös käytössä.
        Last edited by Matson^; 27-07-2010, 10:19.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • dwtall
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 8
          • Uusimaa

          #5
          Tämä ei ole myyntipuhe enkä osaa ottaa kantaa (mahdollisiin) DPF-ongelmiin, mutta vähän yli vuoden tuota Pro-versoita omassa M57:ssa käyttäneenä voin omalta osaltani todeta että boxi tekee ainakin jotakin, päästäänkö ilmoitettuihin tehomääriin on sitten eri asia. Polttoaineen kulutus on boxin myötä tippunut hieman, eli noin 0,2 - 0,4 l sadalla. Boxin säätöihin en ole koskenut, lisätehoja luvataan niiltä muuttamalla. Hintaluokassaan tuo lienee paremmasta päästä (boxi sisältää siis ihan "oikeata" elektroniikka, ei vain joulutinaa ja vastuksen), ja myyjäliikkeen kanssa asioiminen oli ongelmatonta. Ko. boxi ei vaikuta mihinkään muuhun kuin polttoaineen syötön määrään, mutta hyvänä puolena yksi ja sama boxi käy kaikille common rail-koneille kunhan johtosarja (voidaan hankkia erikseen) vain on oikea.

          Ainoa boxiin liittyvä ongelma on jatkuva pelko perseessä siitä että "väärä" henkilö näkee tuon; tuollaista tupakkiaskin kokoista keltareunaista mötikkää kun ei oikein voi piilottaa minnekään. Tietääkseni muutoskatsastus boxille ei onnistu ainakaan helposti. Tästä seuraa se että boxia ollaan repimässä irti katsastusta, (merkki)huoltoja ja muita kuin allekirjoittaneen tekemiä roplauksia varten. M57:n railianturi on hankalassa paikassa, joten tähän säätöön menee oma aikansa. Edellä olevasta syystä en ostaisi uutta tehoboxia, ei varsinkaan nyt kun toistaiseksi "näkymättömän" ohjelmoinnin hinta on jatkuvasti tippunut (ei mainos mutta esim. v-tech).

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5424
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by pepperi View Post
            racechip.de, jossa luvataan heppoja halvalla.
            Näistä lupauksista ei seuraa kun ongelmia kuten edellä on mainittu...


            Originally posted by pepperi View Post
            Siis mikä olisi helpoin ja halvin tapa saada Bemariin lisää tehoja?
            Jos nyt välttämättä haluaa niitä ongelmia tulevaisuudessa ja säästää näin myös näennäisesti rahaa niin hommaa halvin mahdollinen lastu minkä löytää.

            Tämä vaihtoehto on hyvä jos pitää autoa vain vuoden tai kaksi ja ajaa vähän kilometrejä. Saa sitten kivasti siirrettyä kaikki tulevat murheet seuraavalle omistajalle

            Jos niitä tulevia korjauslaskuja haluaa välttää niin sijoittaa vähän reilummin heti ja hommaa tuon autokohtaisen softauksen.

            Tämä lienee paras vaihoehto jos ajat paljon ja pidät kulkuneuvon pidempään itselläsi.

            Kyseessä on kuitenkin ~ 30 k€ auto niin kannattaako säästää se muutama sata euroa?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              Originally posted by dwtall View Post
              Hintaluokassaan tuo lienee paremmasta päästä (boxi sisältää siis ihan "oikeata" elektroniikka, ei vain joulutinaa ja vastuksen),
              Se on aivan sama miten hienoa elektroniikkaa se boksi sisältää mut anturitietoa se huijaa samallatavalla kuin se pelkkä vastuskin. Pakkohan se on tuntua hyvältä ja toimivalta jos siitä vastuksen (-10€) korvaavasta elektroniikka hirviöstä maksaa toistasataa euroa.

              Kannattaa ostaa tuo pro versio nii saa 100€ kalliimmasta elektroniikka boksista vähän enemmän vastusta.

              Toinen juttu mikä mulla pistää silmään näissä poksi virityksessä on se että miten tuo tehon ja väännön suhde voi olla tuollainen, missä suomessa ohjelmoidussa e39 530d.ssä jossa on n.240hv päästään alle 475nm???

              Miten e39 184hv ja 193hv malleissa on lastulla niin suuri tehoero, 12hv/16nm??

              Ja lopuksi viel tämä ni ei tarvitse erikseen hakea.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #8
                Originally posted by kt0510 View Post
                Näistä lupauksista ei seuraa kun ongelmia kuten edellä on mainittu...




                Jos nyt välttämättä haluaa niitä ongelmia tulevaisuudessa ja säästää näin myös näennäisesti rahaa niin hommaa halvin mahdollinen lastu minkä löytää.

                Tämä vaihtoehto on hyvä jos pitää autoa vain vuoden tai kaksi ja ajaa vähän kilometrejä. Saa sitten kivasti siirrettyä kaikki tulevat murheet seuraavalle omistajalle

                Jos niitä tulevia korjauslaskuja haluaa välttää niin sijoittaa vähän reilummin heti ja hommaa tuon autokohtaisen softauksen.

                Tämä lienee paras vaihoehto jos ajat paljon ja pidät kulkuneuvon pidempään itselläsi.

                Kyseessä on kuitenkin ~ 30 k€ auto niin kannattaako säästää se muutama sata euroa?
                Kaverilla on joku tällainen mokkulatyyppinen. Se ainakin vaikutti pätevältä kun liittyy muihinkin kuin railipumpun johtoon. Eli käsittelee ihan oikeasti painetietoa jne. Hinta tosin ei ollut tuon linkin takainen ~200€ vaan lähempänä softauksen hintaa.
                Monet nuista mokkuloista nostaa vaan rail-painetta, joka sitten rasittaa varsinkin pumppua ja luultavasti myös DPF:ää.
                Täältäkin ääni kunnon softaukselle, niitäkin kun on monenlaisia.. Ainakin 530D on sen jälkeen ihan eri auto ajaa kun siinä on esim karalan softa..
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Kukas tuota v-techiä tekee/asentaa? Onko penkkiä vai roiskastaanko vaan sisään ilman sen isompia dokumentteja mitä tapahtui?
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by viktor View Post
                    Kukas tuota v-techiä tekee/asentaa? Onko penkkiä vai roiskastaanko vaan sisään ilman sen isompia dokumentteja mitä tapahtui?
                    EPDM mit penkki. http://www.vtech.fi/
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Piti oikein katsoa jsr85 innoittamana 193hv e39 530d:n arvoja.. 249hp & 501nm :think

                      Ja sitten samasta moottorista mutta 184hv versiosta 237hv & 475nm .. näyttää vähän siltä että arvot on revitty taikuriluttisen hatusta, tehoa se about 29 pinnaa lisää ja vääntöä se parikymppiä niin kyllä myy +330d:ssä sama boxi antaa samaan moottoriin yhden hevosen ja pari newtonia enemmän, kevyempi kori tietysti niin :think

                      edit1. tehoahan tuollainen huijausboxi tuo kun ruiskutuspaineesta annetaan väärää tietoa autolle, mutta se miten pitkään korkeapainepumppu kestää rasitusta tai dpf kasvanutta noen määrää on hankala sanoa. Enkä tosiaan millään jaksa uskoa noita luvattuja tehon nousuja, osa kun ei ole edes mekaanisesti mahdollisia.
                      Last edited by Matson^; 19-07-2012, 11:21.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • Kurre
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 384
                        • Veteli

                        #12
                        Originally posted by viktor View Post
                        Kaverilla on joku tällainen mokkulatyyppinen. Se ainakin vaikutti pätevältä kun liittyy muihinkin kuin railipumpun johtoon. Eli käsittelee ihan oikeasti painetietoa jne. Hinta tosin ei ollut tuon linkin takainen ~200€ vaan lähempänä softauksen hintaa.
                        Monet nuista mokkuloista nostaa vaan rail-painetta, joka sitten rasittaa varsinkin pumppua ja luultavasti myös DPF:ää.
                        Täältäkin ääni kunnon softaukselle, niitäkin kun on monenlaisia.. Ainakin 530D on sen jälkeen ihan eri auto ajaa kun siinä on esim karalan softa..
                        Ko. boksi taitaa olla Steinbauerin valmistama..ne taidetaan liittää suuttien liittimiin, kaasupolkimeen jne useampaan paikkaan. Itse jossain vaiheessa noita selvittelin, ja hinnat tuntu olevan tosiaan 500-1000e.. eli aika kova hinta siitä, että sen voi ottaa pois esim. autoa myydessä tms..
                        sigpic
                        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #13
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          edit2. tehoahan tuollainen huijausboxi tuo kun ruiskutuspaineesta annetaan väärää tietoa autolle, mutta se miten pitkään korkeapainepumppu kestää rasitusta tai dpf kasvanutta noen määrää on hankala sanoa. Enkä tosiaan millään jaksa uskoa noita luvattuja tehon nousuja, osa kun ei ole edes mekaanisesti mahdollisia.
                          Tehon nousun kannaltahan tuo paineen nosto olis kaikkein paras mutta kun nämä romut ei kestä sitä Mersufoorumin kautta kun katselee Tuikun threadiä ni sieltä löytyy vastaus moneen kysymykseen.

                          ps. On muuten varmasti suomen tehokkain 200cdi mersu
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #14
                            Originally posted by peltone View Post
                            EPDM mit penkki. http://www.vtech.fi/

                            Luotettavuutta lisää kun annetaan penkitysmahdollisuus. Kuitenkin placebo-tyyppinen persdyno kertoo tehon lisääntyneen huimasti jos näin vain haluaa uskoa tarpeeksi kovasti. Sillähän nuo vv-suodattimet ym myy niin kovasti
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #15
                              Originally posted by Kurre View Post
                              Ko. boksi taitaa olla Steinbauerin valmistama..ne taidetaan liittää suuttien liittimiin, kaasupolkimeen jne useampaan paikkaan. Itse jossain vaiheessa noita selvittelin, ja hinnat tuntu olevan tosiaan 500-1000e.. eli aika kova hinta siitä, että sen voi ottaa pois esim. autoa myydessä tms..
                              Taisi olla juu kun nyt sanoit. Se on oikeesti hyvä setti, mutta oikeastaan ainoa etu on tuo että saa pois jos joskus nuita aletaan tarkastelemaan, tai sitten auton myydessä.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎