Ongelmakapistus on 530D -04, DPF:llä. Alunperin DPF poistettiin koska tuli vikakoodia tukkeutumisesta -> ei apua. Poiston jälkeen selvisi (kun ei ennen ymmärtänyt edes katsoa) että näytti vastapaineeksi ~240mbar vaikka kone ei ollut käynnissä tai edes anturi kiinni. Johdot on ehjät, olivat sulaneet liittimestä mutta tuo on nyt korjattu ja paine nousee anturiin puhaltaessa oikein, nollataso vain on ~240mbar.
Auto vetää n. 3200rpm asti hienosti, ja sitten nyykähtää. Laatikosta katsoen vääntöä on tuonne asti lähes normaalit 400-420, mutta sen jälkeen se putoaa tarkasti 160-164nm tasolle, jossa on 4070rpm asti ja siitä ei yli kierrä. Tuota rajaa vasten vedättäessä ei anna vaihtaa myöskään isompaa vaihdetta.
Vikakoodia ei tule muusta kuin pakopaineista tuon nollatason vääristymisen takia, ilmamassat on ihan ok, samoin ahtopaineet ja rail-paineet. Polttoainesuodatin vaihdettu ja pumppu tuntuis pelittävän ihan normaalisti kun ajelee inpalla.
Mitäs seuraavaksi?
Auto vetää n. 3200rpm asti hienosti, ja sitten nyykähtää. Laatikosta katsoen vääntöä on tuonne asti lähes normaalit 400-420, mutta sen jälkeen se putoaa tarkasti 160-164nm tasolle, jossa on 4070rpm asti ja siitä ei yli kierrä. Tuota rajaa vasten vedättäessä ei anna vaihtaa myöskään isompaa vaihdetta.
Vikakoodia ei tule muusta kuin pakopaineista tuon nollatason vääristymisen takia, ilmamassat on ihan ok, samoin ahtopaineet ja rail-paineet. Polttoainesuodatin vaihdettu ja pumppu tuntuis pelittävän ihan normaalisti kun ajelee inpalla.
Mitäs seuraavaksi?
Comment