Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ajonesto/virtalukko kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ben Marco
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 5
    • Tuusula

    E61 ajonesto/virtalukko kyssäri

    Tervehdys. Ensimmäisen Bimmerin omistajana täytyy heti kättelyssä tulla tänne tiedusteluretkelle, ennen muita toimenpiteitä.

    Eli auto on E61 525 Touring automaatti -05 ja häiriö seuraavanlainen:

    Kun avaimen laittaa virtalukkoon ja kääntää ykkös/kakkosasentoon, niin keltainen virta-avaimen kuva pamahtaa näytolle ja ajotietokone/ I-drive herjaa että "Remote not in keylock" tjsp. Auto ei siis sano mitään koetettaessa startata, mutta muutaman kerran kun avainta vekslaa, lähtee kiesi käyntiin. Joskus tämä symboli varoitusmelodioineen ilmaantuu myös kesken ajon. Alkaako virtalukko vedellä viimesiä, vai alkaako ton nykkelin tunnit olla täynnä? Tämän lisäksi omistan vain yhden avaimen, joten reissu tiskille taitaa joka tapauksessa olla edessä. Paljonkos tuollainen avain tähän tyyppiin kustantaa?

    Manuaalin pläräsin mielestäni kannesta toiseen, mutta tähän ongelmaan en törmännyt..
    "Fortune favors the bold. Of course, so does Death."
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by Ben Marco View Post
    Tervehdys. Ensimmäisen Bimmerin omistajana täytyy heti kättelyssä tulla tänne tiedusteluretkelle, ennen muita toimenpiteitä.

    Eli auto on E61 525 Touring automaatti -05 ja häiriö seuraavanlainen:

    Kun avaimen laittaa virtalukkoon ja kääntää ykkös/kakkosasentoon, niin keltainen virta-avaimen kuva pamahtaa näytolle ja ajotietokone/ I-drive herjaa että "Remote not in keylock" tjsp. Auto ei siis sano mitään koetettaessa startata, mutta muutaman kerran kun avainta vekslaa, lähtee kiesi käyntiin. Joskus tämä symboli varoitusmelodioineen ilmaantuu myös kesken ajon. Alkaako virtalukko vedellä viimesiä, vai alkaako ton nykkelin tunnit olla täynnä? Tämän lisäksi omistan vain yhden avaimen, joten reissu tiskille taitaa joka tapauksessa olla edessä. Paljonkos tuollainen avain tähän tyyppiin kustantaa?

    Manuaalin pläräsin mielestäni kannesta toiseen, mutta tähän ongelmaan en törmännyt..
    Ei tuolla avaimessa sijaitsevalla ajonestosirulla yleensä ole mitään rajallista käyttöikää vaan kyseessä on periaatteessa ikuinen konstruktio. Sen sijaan virtalukon yhteydessä oleva vastaanotinosa voi aiheuttaa ongelmia.
    Avaimen hinta riippuu siitä minkä version haluaa, ns. huoltoavain taitaa olla halvin eli silläkin pystyy kyllä ajamaan mutta se ei avaa kaikkia lukkoja eikä sisällä kaukosäätöä.

    Comment

    • Ben Marco
      Newbiemmer
      • Jul 2010
      • 5
      • Tuusula

      #3
      No nii, talven yli mentiin ongelmitta, mutta nyt kelien lämmettyä on tämä samainen ongelma nostanut päätään. Tänään sitten ei kiesi ole suostunut virtoja päälle laittamaan, vaan ainoastaan muutaman kerran on tullut tuo avain-symboli, jossa kieltoviiva päällä. Onko mahdollista saada tämä ongelma korjattua autoliikkeen piikkiin, kun auton ostosta on kulunut noin kymmenen kuukautta? Ilmeisesti tuo virtalukko lienee syypää, koska avain on toiminut moitteetta.

      Onko muilla E60/E61 omistajilla ollut vastaavaa?
      "Fortune favors the bold. Of course, so does Death."

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Todennäköisesti osanumero 2. temppuilee tai sitten sen johdotuksissa jotain hämärää kun kerran on lämpötilasta riippuvainen vika
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Janski7
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 134
          • Lahti

          #5
          Mites tää selvis..? Sama vika itellä 520i -03 ei meinaa tulla virrat enään millään.. virtalukon takaa johtoja renaamalla saattaa säkällä saada virrat päälle. Mikä osa näistä laukee?? ei vissiin hirveen yleinen ongelma ole..

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Vanha topic mutta samaa vikaa e61 5252d -05
            Virtalukon ympärillä oleva antenni uusittu, ei vaikutusta.
            Vika satunnainen ja jos vikoo niin avainta heiluttamallamutta tulee virrat ja lähtee käyntiin, kylmällä toimii ongelmitta.
            Mitkä kaikki asiat tähän avaimen tunnistukseen vaikuttaa, onko virtalukon ja CAS:n välisessä kaapeloinnissa ollut vikaa kun sinne oli saatavilla Bemarilta joku ”korjaus” kaapelisarja :think
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎