Morjesta! Autoni herjä että start assist ja drive control ovat pois päältä.Kävin Autosalpassa eilen lukemassa avaimen niin siellä kaveri sanoi että ohjauspyörän anturi on mennyttä ja pitäisi vaihtaa ja hinnaksi tulee vain 900 euroa. Onko kellään kokemusta sellaisesta viasta ja mahdollisuuksista vähän halvempaan operaation? Autosta vaihdoin kaikki iskarit alkukesästa niin ei ollut mitään ongelmia sen jälkeen - nyt viime lauantaina ampui näyttöön niitä viestiä. Akun minus navan irrotin mutta ampui takaisin varoitukset.Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 530d 2006 steering column angle sensor
Collapse
X
-
Jälleen kerran omasta kokemuksista muistuttaisin, että näissä steering column sensor erroreissa pitäisi tutkia auton jännite eli laturin ja akun kunto. Tuo sensori antaa ekana virheet kun virrassa on probleemaa. Mutta on mahdollista että sensorin kehä on mennyt. Hirveä hinta työlle, muistaakseni ainakin e90 se on plug'n'play osa (käytännössä viiksipaketti) ja maksaa palttiarallaa 450 e.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by rus103 View PostAkun jännite 12,8V ja käynnissä olevalla autolla navoista sain 14,2V lukemat.Käsittääkseni akun kunto ja lataus tässä tapauksessa on ok?
Ja säilyykö akun jännite auto sammuksissa ja kuorma päällä? Ettei siis ihan heti ala pudota silmissä.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Esim. hetkellinen jännitteen lasku saattaa aiheuttaa noita ohjauskulma-anturin herjoja. Monesti homma tulee ojennukseen pelkästään initialisoinnilla (testerillä), eli 0-kohdan opetuksella.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Täytyy tänään mitata ne jännitteet - menomatkalla töihin käynnistyksen jälkeen ei ollut mitään vikoja ilmestynyt. Minkä ohjelma kannattaa ostaa ja kaapeli että pääsisi käsiiksi hälytysvaloja seuramaan ja kuittamaan?Olen lueskelut tällä foorumilla noita keskustelua mutta en saanut selville kun puhutaan näistä uusimmista autoista mikä ohjelma toimii paremmin?Kiitos.
Comment
-
-
Ihan hyviltähän nuo lukemat periaatteessa vaikuttaa. Lämpimällä kelillä 12,7-12,8 V tarkoittaa täyttä akkua ja mittaus kannattanee suorittaa esim. puoli tuntia auton sammuttamisen jälkeen.
Salavalikosta näkee ajonaikaisen jännitteen ja sen heilumisen. Normi heilunta lienee 0.1 V luokkaa, koska käsittääkseni laturin rakenteesta johtuen latauksen muoto on aaltomainen. Jos katsoo kone sammuksissa salavalikosta jännitettä, se on reilu 0.5 V pienempi kuin todellinen, koska jotkin härvelit nappaa jännitettä linjasta.
Itselläni oli droppeja jännitteessä <9 V, lisäksi jännite oli epätasainen 14,1 - 15 V, jotka aiheuttivat DSC-valoa ja Steering Column Sensor Faultia. Pääosan aikaa homma toimi. Uusi laturi korjasi probleeman. Lisäksi akku tuli talven pakkasilla tiensä päähän, se ei enää saavuttanut kuin 12.2 V.
Uusi akku ja sen ohjelmointi järjestelmään muutti auton latauskäytäntöjä oman seurantani perusteella niin, että peruslataus vaikuttaa olevan 14.2 V ja jos kytkee enemmän sähkölaitteita (esim. pitkät ja sumarit) ohjaus magnetisoi laturinsiltaa enemmän ja silloin voltit nousee 14.4-14.5 V. Kuumalla +30 lautaus näyttää olevan 13,8 V. Uuteen akkuun ei saanut tuuletusputkea kuten vanhassa oli, rööri oli väärällä puolelle, ainakin pikaisesti katsottuna.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEsim. hetkellinen jännitteen lasku saattaa aiheuttaa noita ohjauskulma-anturin herjoja. Monesti homma tulee ojennukseen pelkästään initialisoinnilla (testerillä), eli 0-kohdan opetuksella.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Ohjauskulman antureita (optical sensor) on mennyt maailmalla paljonkin 2005-2006 mallisista e60:stä. Joissain maissa on ollut takaisinkutsukin aiheesta, mutta ei Suomessa (tietenkään...)
Vaihtoehtona osan vaihdolle on korjauskitti, joka maksaa reilut viisikymppiä. Ainakin toista vuotta sitten tuollainen oli saatavissa kun tämä vika osui omalle kohdalleni. Korjauskitissä on pelkkä optinen elementti. Tuo 900 on kyllä aikamoinen hinta-arvio. Tunnin vaihtotyö ja reilun 500€ osa. Koska vaihto vaatii koodausta, niin ilmeisimmin koko softa pitää päivittää ja hinta tulee siitä
Lisää infoa: http://www.m5board.com/vbulletin/att...340506_szl.pdf
Comment
-
-
No niin - vein tänään koslani Keravan Autosalpaan heti aamulla korjattavaksi ja eipä ole saanut sen iltaan mennessä korjattua. Hirvittää minkä suuruinen lasku on tulossa. Katsotaan huomenna.Saksassa muuten osa maksaa 365euro - olin käymässä joku aika sitten Kölnissä ja soitin paikalliselle korjaamolle mutta eipä ollut heillä varastossa.
Comment
-
Comment