Parkkipaikka loivassa ylämäessä, auto 2 vrk paikallaan ja huomasin, että jotakin puhdasta öljyä oli valunut n. 15x15 cm läntti moottorin alle. Moottoriöljy vaihdettu 20 tkm sitten ja sitä on riittävästi edelleen eikä aikaisemminkaan ole tarvinnut lisäillä 30 tkm vaihtovälillä. Ilmoittaako ko. malli, jos nesteitä jossakin liian vähän? Nyt kun olen lueskellut näitä threadeja, niin tajusin, ettei järjetön savutus kiihdytyksissä (varsinkin suuremmilla nopeuksilla) olekaa välttämättä dieselien vakio-ominaisuus. Voi olla siis ilmanputsarissa, maffissa tms. vika? Kulutus on alle 8, vaikka on aika railakas kaasujalka ja auto liikkuu edelleen loistavasti enkä ole liikennevaloissa vielä (4v/110 tkm) jäänyt jalkoihin. Onko ehdotuksia? Alkoi myös noi tehonlisäysoftat ym. kiinnostamaan, mutta kannattaako 7v. vanhaa autoa 'viritellä'?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530DA -03, 170 tkm
Collapse
X
-
Originally posted by H.O.H. View PostParkkipaikka loivassa ylämäessä, auto 2 vrk paikallaan ja huomasin, että jotakin puhdasta öljyä oli valunut n. 15x15 cm läntti moottorin alle. Ilmoittaako ko. malli, jos nesteitä jossakin liian vähän? ettei järjetön savutus kiihdytyksissä (varsinkin suuremmilla nopeuksilla) olekaa välttämättä dieselien vakio-ominaisuus. Voi olla siis ilmanputsarissa, maffissa tms. vika? Alkoi myös noi tehonlisäysoftat ym. kiinnostamaan, mutta kannattaako 7v. vanhaa autoa 'viritellä'?
Oliko se varmasti öljyä? Autossa ei juurikaan ole puhdasta öljyä,
moottoriöljytkin on mustia aika äkkiä...
Ilmoittaa muistaakseni jarru- ja jäähdytysnesteistä. Öljystä en noin vanhassa ole varma...
Järjetön on suhteellinen käsitys, ei pitäisi savuttaa ainakaan vakiona niin paljon että sen selvästi peilistä huomaa, takana ajava kyllä huomaa jos ei ole dpf:ää.. Savustukseen syynä voi olla esim. auki jumiutunut EGR venttiili (tosin näkyisi jonkin verran kulussa), lastutus, MAF, tukkoinen ilmansuodatin jne.
onko se ilmansuodatin milloin vaihdettu?
Kannattaa se savustus korjata ennenkuin rupeaa lisää löylyä etsimään.
Kannattavuus on suhteellista, jos olet jo 4 vuotta autoa pitänyt, kannattaako sitä enee vai meinasitko vielä useamman vuoden pitää?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Kiitti majuri
se neste oli kyllä tosi liukasta, ettei ainakaan vettä ollut. moottoriöljyä on tosiaan edelleen riittävästi, vaikka onkin mustaa tikussa, mutta aloin huolestua, että voiko lootasta valua?
Mikä on dpf? ilmanputsaristakin on vaikea sanoa, että milloin on vaihdettu, on kyllä kuitit tallessa huolloista. mutta se savustus on ihan oikeesti saa..nallinen, meinaan ihan james bond-luokkaa, kun kunnolla polkasee ohituksessa, ollut ainakin vuodesta -06.Last edited by H.O.H.; 15-08-2010, 14:39.
Comment
-
-
DPF=Hiukkassuodatin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Olisko käyny niin että jotain öljyjä vaihdettaessa on jonkinverran mennyt ohi ja nyt se määrä tuli esim. pohjamuovin päältä pois kun auto oli jyrkemmässä kulmassa? Jos kerta se öljy oli vielä puhdastakin.
Edit: savutukseen vois veikata hiipuvaa maffia, voit varmistaa nappaamalla piuhan irti => jos kulkee paremmin ja savutus vähenee niin melko varmasti alkaa maffi olla kaput. Itellä oli sama homma ja savua tuli kyllä putken täydeltä kun reilummin kiihdytteli. Loppui kun vaihtoi uuden maffin ja kulku parani paljon.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment