Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Parking Light Front Right Failure + Microfilteristä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trolli666
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 59

    E61 Parking Light Front Right Failure + Microfilteristä

    Tere vaan!

    Tänään aamulla töihin lähtiessä alko idrive vinkumaan Parking Light Front Right Failuresta. (vm. 2006 530D /w Xenon), eli mikähän on herjan nimi ja mitä pitäis vaihtaa.

    Samalla vinkuu Microfilteristä viikko sitten näytti 2000 kilometriä "ajoaikaa" mutta nyt n. 100-200 ajetun kilometrin jälkeen enää 200 km ja pitäisi vaihtaa. Viimeksi tuo on vaihdettu 30.000 km sitten. Kaiketi todella helppo vaihtaa itse, mutta pitäisi saada nollattua järjestelmästä, mitenhän se onnistuu?

    BMW huolto osaa ottaa molempien hoitamisesta varmaan vähintään 200eur?

    Molempiin noihin löytyy netistä jonnin verran infoa, mutta suomi-kielellä jos saisi vielä konkreettista tietoa niin olis hjuva.

    Kiitos paljon tiedoistanne!


    P.S. 60.000km huolto alkaa lähestymään, olisko kokemuksia mitä moinen lysti maksaa merkkihuollossa ja mitä siellä oikeesti tehdään?
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Originally posted by Trolli666 View Post
    Tere vaan!

    Tänään aamulla töihin lähtiessä alko idrive vinkumaan Parking Light Front Right Failuresta. (vm. 2006 530D /w Xenon), eli mikähän on herjan nimi ja mitä pitäis vaihtaa.

    Samalla vinkuu Microfilteristä viikko sitten näytti 2000 kilometriä "ajoaikaa" mutta nyt n. 100-200 ajetun kilometrin jälkeen enää 200 km ja pitäisi vaihtaa. Viimeksi tuo on vaihdettu 30.000 km sitten. Kaiketi todella helppo vaihtaa itse, mutta pitäisi saada nollattua järjestelmästä, mitenhän se onnistuu?

    BMW huolto osaa ottaa molempien hoitamisesta varmaan vähintään 200eur?

    Molempiin noihin löytyy netistä jonnin verran infoa, mutta suomi-kielellä jos saisi vielä konkreettista tietoa niin olis hjuva.

    Kiitos paljon tiedoistanne!


    P.S. 60.000km huolto alkaa lähestymään, olisko kokemuksia mitä moinen lysti maksaa merkkihuollossa ja mitä siellä oikeesti tehdään?

    Oikean etuvalon parkkipolttimo on palanut. Polttimo pitäisi kuitata itsensä kun vaihdat uuden tilalle ja suodatin pitäs pystyä nollaamaan itse huoltovalikosta muistaakseni.
    Last edited by JonasG; 28-09-2010, 09:36.

    Comment

    • Trolli666
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 59

      #3
      Originally posted by JonasG View Post
      Oikean etuvalon parkkipolttimo on palanut. Polttimo pitäisi kuitata itsensä kun vaihdat uuden tilalle ja suodatin pitäs pystyä nollaamaan itse huoltovalikosta muistaakseni.
      Löysinkin pidemmän tutkailun ja monien hakujen jälkeen topikin tästä:



      Eli kaiketi huutaa näitä:



      Eihän noita kuitenkaan tartte molempia vaihtaa yht'aikaa vaikka pareittain myyvätkin...

      Saiskohan merkkiliikkeistä suoraan tiskiltä? Hinta on tietty kova?

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2150
        • L a h t i

        #4
        Tuo suodattimen nollaus tapahtuu silleen että laitat autosta virrat päälle ja nollaat rippimittarin, sen jälkeen laitat vaikka virrat viel pois ja takasin.. Sulla taitaa tosin olla starttinapillinen tuo, noh kumminkin onnistuu jos käynnistät auton.. Ainakin e91 toimi näin. Eli painat rippimittaria sen jälkeen kun se on nollattu niin pohjassa kunnes sinne mittaristoon hyppää huutomerkki ja sen jälkeen otat sen pois ja painat samantien takasin pohjaan jonka jälkeen pitäisi erihuoltoja tulla siihen. Näpäyttämällä saat eri huollon siihen valikkoon. Mutta kuitenkin sen jälkeen kun oikea kuvake, eli tässä tapauksessa se mikrofiltterin kuva tulee ruutuun niin pidät sitä rippimittari painiketta pohjassa jonka jälkeen siihen pitäisi tulla RESET ? ja taas otat sormen pois ja painat takaisin pohjaan jolloin huollon pitäisi olla kuitattu..

        Comment

        • jukkapoika77
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 39
          • alavus

          #5
          Originally posted by -challenger- View Post
          Tuo suodattimen nollaus tapahtuu silleen että laitat autosta virrat päälle ja nollaat rippimittarin, sen jälkeen laitat vaikka virrat viel pois ja takasin.. Sulla taitaa tosin olla starttinapillinen tuo, noh kumminkin onnistuu jos käynnistät auton.. Ainakin e91 toimi näin. Eli painat rippimittaria sen jälkeen kun se on nollattu niin pohjassa kunnes sinne mittaristoon hyppää huutomerkki ja sen jälkeen otat sen pois ja painat samantien takasin pohjaan jonka jälkeen pitäisi erihuoltoja tulla siihen. Näpäyttämällä saat eri huollon siihen valikkoon. Mutta kuitenkin sen jälkeen kun oikea kuvake, eli tässä tapauksessa se mikrofiltterin kuva tulee ruutuun niin pidät sitä rippimittari painiketta pohjassa jonka jälkeen siihen pitäisi tulla RESET ? ja taas otat sormen pois ja painat takaisin pohjaan jolloin huollon pitäisi olla kuitattu..

          eipä sitä rippimittaria tarvi ensin nollata painaa vaan nappia pitkään niin ne ensin nollaantuu ja sitten tulee takaisin.lyhyellä painalluksella nollaantuu kokonaan

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Ja auto ei saa olla käynnissä...
            Starttinapillisessa pitää nappia painaa vain hivenen, jotta virrat saa 2-asentoon ilman käynnistymistä. Automaatilla on helppoa kun ei paina jarrua niin saa virrat 2-asentoon nappia painamalla...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎