Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 lci valoumpio sulanut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    e60 lci valoumpio sulanut.

    eli e60 vm2004 lci etuvaloilla, kurvit ja xenonit. kuskinpuolella sisempi umpion valo sulanut muodottomaksi, samoin jo oikealla pientä sulamista havaittavissa.
    polttimot omalla paikallaan eivätkä ota seinömiin kiinni.
    minkä tehoiset polttimot sisemmässä umpiossa kuuluu olla?
    Kumpi on pitkien valojen poltin, pieni pystyssä (h3) oleva vai vaakatasossa, olikohan HB4 merkiltään.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    #2
    Originally posted by pyyn0 View Post
    eli e60 vm2004 lci etuvaloilla, kurvit ja xenonit. kuskinpuolella sisempi umpion valo sulanut muodottomaksi, samoin jo oikealla pientä sulamista havaittavissa.
    polttimot omalla paikallaan eivätkä ota seinömiin kiinni.
    minkä tehoiset polttimot sisemmässä umpiossa kuuluu olla?
    Kumpi on pitkien valojen poltin, pieni pystyssä (h3) oleva vai vaakatasossa, olikohan HB4 merkiltään.
    Sisemmässä umpiossa EI ole kaukovalopolttimo, vaan siinä on parkkipolttimo (H8, 35w) ja sen edessä on mutkavalo, niinku hajavaloa, on H3 55w. Tätä ei ollut pre-LCI:ssä.

    Tiedän erään joka vaihtoi pre-LCI-autoon uudet LCI-umpiot = H3-polttimo meni kokoajan päälle aina kun kaukovalot ovat päälle = seurauksena sisempi muovikalvo suli.

    PreLCI:ssä oli erillinen H8 kaukovalopolttimo, joka on jätetty pois LCI-malleissa. Mikäli LCI-umpio asennetaan suoraan pre-LCI autoon tai tehty vääriä johtokytkentöjä, niin edelliseen umpioon suunnattu H8-kaukovalopolttimo on H3-paikalla ja parkkivalopolttimo on H8-paikalla.

    Helpommin huomaa onko autossasi tehty oikeat johtokytkentöjä:
    - käännä rattia, katso syttyykö sisempi hajavaloumpio (pitäisi syttyä päälle ajovalokatkaisimen Auto-asennolla)
    - laita kaukovalot päälle, katso syttyykö sisempi hajavaloumpio (pitäisi olla pimeänä)
    Last edited by masiaro; 20-10-2010, 19:46.

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1053
      • Fin

      #3
      kiitos näistä. sain juuri kyseisen valopäivityksen eilen valmiiksi ja juuri ruo h3 kurvivalo palaa pitkiä käyttäessä, ei olisi vaan uskonut että noin kuumana käy että umpion sulattaa, no piti kantapäänkautta oppia taas. valot palaa väärin koska LCM:ää ei ole koodattu ollenkaan.
      tosin nuo parkkivalot (H8) vilkkuu vilkkujen tahtiin, koodataan ensin ja katsotaan johdotusta sitten.
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • masiaro
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 406

        #4
        Originally posted by pyyn0 View Post
        kiitos näistä. sain juuri kyseisen valopäivityksen eilen valmiiksi ja juuri ruo h3 kurvivalo palaa pitkiä käyttäessä, ei olisi vaan uskonut että noin kuumana käy että umpion sulattaa, no piti kantapäänkautta oppia taas. valot palaa väärin koska LCM:ää ei ole koodattu ollenkaan.
        tosin nuo parkkivalot (H8) vilkkuu vilkkujen tahtiin, koodataan ensin ja katsotaan johdotusta sitten.
        Jep mulla oli sama ongelma aikoinaan E60:n kanssa. Uuden valomoduulin osto oli helpoin tapa koska autoni oli yksi niistä ensimmäisiä E60:isiä eli suht vanhoja valomoduuleita niissä. Muistaakseni n. 2005 jälkeen vanha valomoduuli kelpaa sellaisenaan tosin vaatii kuitenkin päivityksen.

        Todellakin se kuumana käy, kun on ahdas tila ja vielä 55w polttimo. Sen takia mutkavalo ei koskaan pysy päälle kokoajan, vaikka ratti on vielä vinossa.

        Comment

        • pyyn0
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 1053
          • Fin

          #5
          Originally posted by masiaro View Post
          Jep mulla oli sama ongelma aikoinaan E60:n kanssa. Uuden valomoduulin osto oli helpoin tapa koska autoni oli yksi niistä ensimmäisiä E60:isiä eli suht vanhoja valomoduuleita niissä. Muistaakseni n. 2005 jälkeen vanha valomoduuli kelpaa sellaisenaan tosin vaatii kuitenkin päivityksen.

          Todellakin se kuumana käy, kun on ahdas tila ja vielä 55w polttimo. Sen takia mutkavalo ei koskaan pysy päälle kokoajan, vaikka ratti on vielä vinossa.
          joo. uusin valomoduuli on mutta ei käy sellaisenaan täytyy päivittää että valot toimii oikein.
          -BMW F11 530xd -12
          -BMW E60 530dA -04
          -BMW E23 735iA -85
          Ex
          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
          -BMW E39 528i 96

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5419
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by pyyn0 View Post
            joo. uusin valomoduuli on mutta ei käy sellaisenaan täytyy päivittää että valot toimii oikein.
            Sulla on väärä kytkentäohje (BMW:n ensimmäinen versio), toka versio on oikea => linkki löytyy tuolta pre facelift LCI-valot topicista...
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Miten käy jos...

              Mitä tapahtuu jos e60 LCI vm-2008 autoon asennetaan suoraan Pre-LCI valot mitkä palaa ja käykö liittimet suoraan?



              Originally posted by masiaro View Post
              Sisemmässä umpiossa EI ole kaukovalopolttimo, vaan siinä on parkkipolttimo (H8, 35w) ja sen edessä on mutkavalo, niinku hajavaloa, on H3 55w. Tätä ei ollut pre-LCI:ssä.

              Tiedän erään joka vaihtoi pre-LCI-autoon uudet LCI-umpiot = H3-polttimo meni kokoajan päälle aina kun kaukovalot ovat päälle = seurauksena sisempi muovikalvo suli.

              PreLCI:ssä oli erillinen H8 kaukovalopolttimo, joka on jätetty pois LCI-malleissa. Mikäli LCI-umpio asennetaan suoraan pre-LCI autoon tai tehty vääriä johtokytkentöjä, niin edelliseen umpioon suunnattu H8-kaukovalopolttimo on H3-paikalla ja parkkivalopolttimo on H8-paikalla.

              Helpommin huomaa onko autossasi tehty oikeat johtokytkentöjä:
              - käännä rattia, katso syttyykö sisempi hajavaloumpio (pitäisi syttyä päälle ajovalokatkaisimen Auto-asennolla)
              - laita kaukovalot päälle, katso syttyykö sisempi hajavaloumpio (pitäisi olla pimeänä)

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Mitä tapahtuu jos e60 LCI vm-2008 autoon asennetaan suoraan Pre-LCI valot mitkä palaa ja käykö liittimet suoraan?
                Mikäs järki tässä on ? 08 mallinen auto näyttää tämän jälkeen 04-05:lta
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3102

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Mikäs järki tässä on ? 08 mallinen auto näyttää tämän jälkeen 04-05:lta
                  Back to old school
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    #10
                    minulta saa hakea pre-lci lamput jos tuo lcit tilalle

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by 325E View Post
                      Mitä tapahtuu jos e60 LCI vm-2008 autoon asennetaan suoraan Pre-LCI valot mitkä palaa ja käykö liittimet suoraan?
                      Ei kai tuota kukaan noin päin ole kokeillut ja miksi pitäisi...:think
                      OK, ehkä lisäpitkät on plussaa.
                      Liittimet ei sovi ristiin, ainakaan adaptiivisissä valoissa.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎