Yritin kovasti etsiä tietoa sivuilta miten esimerkiksi SSS:llä tai KFP:llä olisi mahdollista poistaa DPF:n toiminta kokonaan autosta.
Eli ajatuksena oli laittaa vain suora putki DPF:n tilalle ja poistaa regenerointitoiminto. Toki viripajat tekevät tuon, mutta tekisin sen itsekin jos homma on suht helppo.
Eli onko koko auto koodattava/ohjelmoitava uudelleen, vai onnistuuko ns. rasti ruutuun ja update toiminnolla esim. Progmanilla?
En ole vielä ehtinyt päräyttää läppäriä kiinni autoon, ajattelin että jos joku on sen jo tehnyt, niin osaisi neuvoa miten toimin.
Puhetta on ollut että jos DPF:n poistaa niin turbo hajoaa suht nopeasti, johtuen liian alhaisesta vastapaineesta, ja tällöin turbo ahtaa tapissa yläkierroksilla loppujen lopuksi hajottaen turbon..
Auto on 525D -04 ja tällä hetkellä kiinni edellisen omistajan suolistettu DPF, kun piti saada CRI-palikalla lisää tehoja ulos. INPA herjaa 4166 koodia, eli liian alhaiset vastapaineet.
Kiitos etukäteen vastanneille!
Eli ajatuksena oli laittaa vain suora putki DPF:n tilalle ja poistaa regenerointitoiminto. Toki viripajat tekevät tuon, mutta tekisin sen itsekin jos homma on suht helppo.
Eli onko koko auto koodattava/ohjelmoitava uudelleen, vai onnistuuko ns. rasti ruutuun ja update toiminnolla esim. Progmanilla?
En ole vielä ehtinyt päräyttää läppäriä kiinni autoon, ajattelin että jos joku on sen jo tehnyt, niin osaisi neuvoa miten toimin.
Puhetta on ollut että jos DPF:n poistaa niin turbo hajoaa suht nopeasti, johtuen liian alhaisesta vastapaineesta, ja tällöin turbo ahtaa tapissa yläkierroksilla loppujen lopuksi hajottaen turbon..
Auto on 525D -04 ja tällä hetkellä kiinni edellisen omistajan suolistettu DPF, kun piti saada CRI-palikalla lisää tehoja ulos. INPA herjaa 4166 koodia, eli liian alhaiset vastapaineet.

Kiitos etukäteen vastanneille!

Comment