E60 525d DPF regeneroinnin poisto ECU:sta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    E60 525d DPF regeneroinnin poisto ECU:sta

    Yritin kovasti etsiä tietoa sivuilta miten esimerkiksi SSS:llä tai KFP:llä olisi mahdollista poistaa DPF:n toiminta kokonaan autosta.
    Eli ajatuksena oli laittaa vain suora putki DPF:n tilalle ja poistaa regenerointitoiminto. Toki viripajat tekevät tuon, mutta tekisin sen itsekin jos homma on suht helppo.
    Eli onko koko auto koodattava/ohjelmoitava uudelleen, vai onnistuuko ns. rasti ruutuun ja update toiminnolla esim. Progmanilla?
    En ole vielä ehtinyt päräyttää läppäriä kiinni autoon, ajattelin että jos joku on sen jo tehnyt, niin osaisi neuvoa miten toimin.
    Puhetta on ollut että jos DPF:n poistaa niin turbo hajoaa suht nopeasti, johtuen liian alhaisesta vastapaineesta, ja tällöin turbo ahtaa tapissa yläkierroksilla loppujen lopuksi hajottaen turbon..

    Auto on 525D -04 ja tällä hetkellä kiinni edellisen omistajan suolistettu DPF, kun piti saada CRI-palikalla lisää tehoja ulos. INPA herjaa 4166 koodia, eli liian alhaiset vastapaineet.

    Kiitos etukäteen vastanneille!
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
  • j.h
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 45
    • Eteläinen Suomi

    #2
    Pakoputkiston vastapaine ei rajoita ahtimen pyörintänopeutta vaan pikemminkin moottorin ahtopuolen paine, jos paine on liian suuri niin ahtimen tuottoa pienennetään muuttuvasiipisellä turbolla.

    Eikö moottorin ilmantarve muutu kuin markinaalisesti jos DPF poistetaan, niin minusta moisen poiston ei pitäisi kauheasti vahingoittaa turboa.

    j.h

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #3
      Ei se täydy ihan simppeli homma olla, kun ainut "palvelua tarjoavakin" eli Karala yritti kuukausia, jopa vuosia saada polttoja katoamaan, kunnes lopulta käsittääkseni osti ko. ohjelman pätkän isosta maailmasta :think
      Helpompi konsti on saada auto olemaan välittämättä liian pienestä paineesta, mutta tällöinkin poltot tehdään ohjelmaan asetetulla max. kilometrivälillä.
      Last edited by Matson^; 21-12-2010, 22:52.
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        #4
        Eli siis taitaa olla ettei ihan kotikonstein lähde pois. Kiitos tästä, en uskonutkaan sen olevan aivan napista pois juttu näiden EU-normi hommien takia. Niin ja nyt tulee vielä se EU-5, eli lisää pönttöä pohjaan. Kohta ei ole dieseleiden väännöstä mitään jäljellä kun putkisto ahdistaa niin hemmetisti ettei saa kaasuja ulos, 1.2L kadetinkin putkikin virtaa kohta paremmin. Ei mitenkään sillä etten kukista ja puista tykkäis.

        No hyvää Joulua vaan kaikille! =)
        Last edited by poteroa; 22-12-2010, 05:50.
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by poteroa View Post
          Eli siis taitaa olla ettei ihan kotikonstein lähde pois. Kiitos tästä, en uskonutkaan sen olevan aivan napista pois juttu näiden EU-normi hommien takia. Niin ja nyt tulee vielä se EU-5, eli lisää pönttöä pohjaan. Kohta ei ole dieseleiden väännöstä mitään jäljellä kun putkisto ahdistaa niin hemmetisti ettei saa kaasuja ulos, 1.2L kadetinkin putkikin virtaa kohta paremmin. Ei mitenkään sillä etten kukista ja puista tykkäis.

          No hyvää Joulua vaan kaikille! =)
          Jossain vaiheessa kun näitä aletaan mittaamaan tiukemmilla päästörajoilla, eli kun suunnilleen kaikissa käytetyissäkin dieseleissä on nuo suodattimet, keksitään taas uusia keinoja tehon lisäyksiin. Mikä esimerkiksi estää laittamasta hieman isomman suodattimen jos saa mahtumaan? Onhan suodattimia rekoissakin ja 3500nm / 700hv lukemia. Nämäkin BMW mallit joissa ongelmia tukkeutumien takia on aika protoja vielä, nämä toimii vasta keskieuroopassa jotenkin. Odotetaan vielä niin tulee ne toimivatkin mallit sieltä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          Working...
          X