Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 savusi & ei käynnisty enää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonqe
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 10

    E60 savusi & ei käynnisty enää

    Elikkä, käynistin auton, annoin sen vähän lämmetä, lähdin ajamaan tiettyyn paikkaan max 2km. Olin sielä max. 2h. Menin taas autoon, käynistin sen, toimii hetken normaalisti. Sitten alkoi ongelmat: ensin kierrokset olivat alhaiset, pakoputkesta tuli nykien savut, sit ajattelin antaa vähän kaasua, sieltä tuli muutama pisara öljyä pihalle, mutta ajattelin että johtuu kylmyydestä jotenkin. Ajelin takas kotiin ja huomasin kuinka koko tie takanani peittyi savuun ja saavuin jo melkein määränpäähän, parkkerasin ja sammutin auton. Pakoputkesta vieläkin tuli savua ja savu haisi aivan niinku jotain olisi palanut. Katoin konehuoneen mutta ei sieltä ollut mitään epätavallista, ja pakoputkesta tuli noin 3-4min savua vieläkin sen jälkeen kun sammutin moottorin. Ajattelin kokeilla käynistää, mutta turhaan, vähän se yritti mutta itse lopetti käynistämisen ja antoi yhden parkkivalomerkin vian, ja toisen yrityksen käynistäessä oven ikkunan varoituksen. En uskaltanut sen jälkeen enää kokeilla. Onko kokemuksia tai aavistuksia mistä se voisi johtua? Malli E60, 525, bensakone, manuaali, vm.2004.
  • Muuli
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 115

    #2
    Huohotin jäätynyt ja lykännyt ölyt imupuolelle.

    Comment

    • Tonqe
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 10

      #3
      Originally posted by Muuli View Post
      Huohotin jäätynyt ja lykännyt ölyt imupuolelle.
      Kuinka vakava ongelma on sitten kyseessä? Pitäiskö enää yrittää käynistää vai onko jotain tehtävissä?

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by Tonqe View Post
        Kuinka vakava ongelma on sitten kyseessä? Pitäiskö enää yrittää käynistää vai onko jotain tehtävissä?

        juu ei todellakaan käyntiin. huohottimen jäätymisen seurauksena voi olla motti entinen... ei mitään kolinoita kuitenkaan kuulunut?

        edit: sulattaa se ensin pitää ja tuo huohotin ekana tutkia. en mikään ammattilainen ole, mutta tulpat varmaan ottaisin irti sitten pyörittäisin konetta. varmaan puristuksetkin hyvä mitata.
        Last edited by bemu2000; 26-12-2010, 00:32.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Tonqe
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 10

          #5
          Originally posted by bemu2000 View Post
          juu ei todellakaan käyntiin. huohottimen jäätymisen seurauksena voi olla motti entinen... ei mitään kolinoita kuitenkaan kuulunut?

          Ei varsinaisesti, en ole ainakaan kuullut. Kai oli se stressi ettei se rupe palamaan kokonaan...

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Itse ottaisin tulpat irti ja katsoisin kuinka paljon öljyä on sylintereissä. Imee sitten vaikka ruiskulla tms isommat pois. Pyörittää ei kannata tulpat auki koska sitten öljy on pisin konehuonetta ja maailmaa, sekä vielä lisäksi bensaa, jos et ota pumpun sulaketta pois.
            Tietty myös huohottimen sulatus ja putsaus sekä uudet öljyt yms normijutut.
            Sitten vaan varoen kokeilee käyntiin ja kuuntelee kilkatukset. Jos ei sentään ittestään sammunut niin jotain toivoa lienee.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • Tonqe
              Newbiemmer
              • Jun 2007
              • 10

              #7
              Originally posted by viktor View Post
              Itse ottaisin tulpat irti ja katsoisin kuinka paljon öljyä on sylintereissä. Imee sitten vaikka ruiskulla tms isommat pois. Pyörittää ei kannata tulpat auki koska sitten öljy on pisin konehuonetta ja maailmaa, sekä vielä lisäksi bensaa, jos et ota pumpun sulaketta pois.
              Tietty myös huohottimen sulatus ja putsaus sekä uudet öljyt yms normijutut.
              Sitten vaan varoen kokeilee käyntiin ja kuuntelee kilkatukset. Jos ei sentään ittestään sammunut niin jotain toivoa lienee.
              Tjoh, kiitoksia kovasti, yritän saada jotain aikaan.

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #8
                Originally posted by Tonqe View Post
                Tjoh, kiitoksia kovasti, yritän saada jotain aikaan.
                Tulpat lienee sitten kanssa entiset. Ostaisin suosiolla uudet. Vanhat tulpat paikallaan voi ja kannattaakin pyöritellä konetta sitten kun isommat öljyt on pois, niin lähtee loputkin eikä pilaa uusia tulppia.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1020
                  • Pikis

                  #9
                  Siitä voi jotain päätellä paljonko öljyä on hävinnyt. Jos kerran sen taso ja paineet olivat koko ajan ok niin tuskin mitään varsinaisesti hajoaa, katalysaattori(t) eivät tosin öljystä ole mielissään.

                  Ja jos sitten vielä hiukan saivarrellaan niin silloin kun imaisee öljyä imupuolelle niin varsinaisesti huohotin (alias separaattori) ei ole jäässä vaan sille venakopan kannesta tuleva putki. Kun se on tukossa ja itse huohotin ja sen alaputki on auki niin systeemi muuttuukin imupumpuksi.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • Tonqe
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 10

                    #10
                    Jees, eli nyt raportoidaan jälkitilanne:
                    Itsellä ei varsinaisesti ollut aikaa räpeltää auton kanssa sen pahemmin vaan porvarina vein sen merkkiliike-korjaamolle ja totesivat juuri nimenomaan vian olevan siinä huohottimessa ja uusivat sen, putsasivat ja laittoivat uudet öljyt & filtterit yms mitä auto muutenki huusi sitä välihuoltoa iDrivestä. Auton katsastusaikaa oli lähellä joten kehottivat ajamaan n. 20-30km suurinpiirtein pienillä vaiheilla (2-3) että loppuputki putsaantuu ylimääräisiltä savuilta ja öljyiltä ettei se pomppaa katsastuksessa päästömittauksista. Auto toimii nyt yli viikon moiteettomana (tosin ajan nyt rauhallisemminkin koska se lasku korjaamolta oli selvä merkki ettei kannata pelleillä -20'c tämmösellä lelulla joka on elektronisoitu täysin).

                    Seuraava kysymys: Mittaristossa ei ole mittaria joka näyttää auton lämpötilan: tietääkö joku mistä sitä voi nähä? Selasin iDrivestä mutta tuloksetta.

                    Comment

                    • Metso
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 28
                      • Tampere

                      #11
                      [QUOTE=Tonqe;2257761]Jees, eli nyt raportoidaan jälkitilanne:
                      Itsellä ei varsinaisesti ollut aikaa räpeltää auton kanssa sen pahemmin vaan porvarina vein sen merkkiliike-korjaamolle ja totesivat juuri nimenomaan vian olevan siinä huohottimessa ja uusivat sen, putsasivat ja laittoivat uudet öljyt & filtterit yms mitä auto muutenki huusi sitä välihuoltoa iDrivestä. Auton katsastusaikaa oli lähellä joten kehottivat ajamaan n. 20-30km suurinpiirtein pienillä vaiheilla (2-3) että loppuputki putsaantuu ylimääräisiltä savuilta ja öljyiltä ettei se pomppaa katsastuksessa päästömittauksista. Auto toimii nyt yli viikon moiteettomana (tosin ajan nyt rauhallisemminkin koska se lasku korjaamolta oli selvä merkki ettei kannata pelleillä -20'c tämmösellä lelulla joka on elektronisoitu täysin).

                      Oletkos jo laittanut munuaiset tukkoon? Entä laittoivatko cold country version -huohotinpaketin, jossa on solumuovilla eristetyt putket? Huohottimen jäätyminen nimittäin johtuu putkien sisälle kondensoituvasta vedestä (kuulemma syynä lyhyt pätkäajo pakkasilla). Itellä jäätyi reilu vuosi sitten huohotin ja vein kans merkkiliikkeeseen ja asennettiin kylmän ilmaston versio.

                      Kuitenkin senkin jälkeen kertyi pakkasilla järjestelmään "majoneesia", jonka huomasi öljyntäyttökorkin sisäpuolelta. Kun sitten peitin etusäleikön munuaisaukot (leikkasin tummanharmaasta retkipatjasta sopivat palaset) niin sen jälkeen ei ole tuota majoneesia kertynyt!
                      **********************************
                      Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
                      Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
                      Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
                      Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7434
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Tonqe View Post
                        (tosin ajan nyt rauhallisemminkin koska se lasku korjaamolta oli selvä merkki ettei kannata pelleillä -20'c tämmösellä lelulla joka on elektronisoitu täysin).
                        Tätä en nyt ymmärtänyt. Ei varmasti sun ajotyyli mitenkään vaikuttanut tähän, muuta kuin ehkä se että jatkuvasti viileällä koneella ajo voi tukkia sitä huohotinta helpommin.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Tonqe
                          Newbiemmer
                          • Jun 2007
                          • 10

                          #13
                          Oletkos jo laittanut munuaiset tukkoon? Entä laittoivatko cold country version -huohotinpaketin, jossa on solumuovilla eristetyt putket? Huohottimen jäätyminen nimittäin johtuu putkien sisälle kondensoituvasta vedestä (kuulemma syynä lyhyt pätkäajo pakkasilla). Itellä jäätyi reilu vuosi sitten huohotin ja vein kans merkkiliikkeeseen ja asennettiin kylmän ilmaston versio.

                          Kuitenkin senkin jälkeen kertyi pakkasilla järjestelmään "majoneesia", jonka huomasi öljyntäyttökorkin sisäpuolelta. Kun sitten peitin etusäleikön munuaisaukot (leikkasin tummanharmaasta retkipatjasta sopivat palaset) niin sen jälkeen ei ole tuota majoneesia kertynyt!
                          Itseasiassa, kun ostin auton nii ne oli jo valmiiksi kiinni, en tiedä onko ne sitten automatisoidut että jos kuumenee liikaa, avautuuko ne itsestään, näyttää sälekaihtimilta jotka ovat muovista, en oo ajon aikana uskaltanut hypätä konepellille ja kattomaan...ainakaan vielä. Tosin veljellä on samanlainen E60, paitsi että papereiden mukaan sillä on eri moottori ja siinä on vähän enemmän tehoa, ja se on 2005 mutta hänellä ei ole munuaisten takana mitään, eli jäähdytin näkyy, kun taas itselläni on 2004 vuoden lopussa. Sit toinen asia mikä on askartellut mieltä on se että veljen konehuoneesta ei löydy öljytikkua, mikä on aika "harvinaista" osaisko joku kertoa asiasta paremmin?

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            #14
                            Uudessa 2litran bensamoottorissakaan ei ole öljytikkua vaan öljynmäärän näkee mittaristosta.

                            Oletko huoltanut huoltoohjelman mukaan vai vaihtanut öljyt useammin? ts. kauanko viimeisillä öljyillä oli ajettu?
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • Tonqe
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 10

                              #15
                              Originally posted by Tom1s View Post
                              Uudessa 2litran bensamoottorissakaan ei ole öljytikkua vaan öljynmäärän näkee mittaristosta.

                              Oletko huoltanut huoltoohjelman mukaan vai vaihtanut öljyt useammin? ts. kauanko viimeisillä öljyillä oli ajettu?
                              Itseasiassa ei mittaristostakaan näy öljynmäärän, paitsi iDrivestä näkee statuksen. Ostin 30.11.10 auton ja vaihdettiin tossa ku tapahtui tämä vaihinko huohotimen kanssa, en ole sitten varma.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎