Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 öljyvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hraasakk
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 8
    • Finland

    E60 öljyvuoto?

    Hei!

    530d 2007, asennettu huohottimen lämmitin, nyt näyttää että öljyä tulee vielä turbon lähettyviltä, onko ajatuksia mistä öljy sinne tulee. Ennen huohottimen lämmitintä öljyä tuli välijäähdyttimen liittimestä ja kasteli moottorinsuojan

    Mittatikusta ei vähenemään juuri huomaa ja ajettu tuon jälkeen 1000 km, onkohan tuo vortex seuraavana vaihtolistalla vai turbo?

    Kabiniissa haisee ajonjälkeen palaneen käry..

    -vaihtoonko?
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Turbo-välijäähdytin putken tiiviste turbon päässä? Ne näissä on ainakin tihkunut.
    Vortex kannattaa ehdottomasti vaihtaa jos ei ole jo vaihdettu.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • hraasakk
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 8
      • Finland

      #3
      update

      tuossa ei ole erillistä huohottimen suodatinta (kotelo vaihdettu) ja ei ollut suodatinta sisällä, öljyä vuotaa turbon jälkeistä liitoksesta

      Mittatikusta seurattuna vähenee hiukan, onko ajatuksia mistä tuo öljy tuonne tulee ?

      Comment

      • hraasakk
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 8
        • Finland

        #4
        turbo vaihtoon => halpaa kuin saippua..

        Comment

        • lyfi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 110

          #5
          Originally posted by hraasakk View Post
          turbo vaihtoon => halpaa kuin saippua..

          Turbo vaihtoon?!
          Paljonko on kilometrejä takana? Saako udella että mitä tulee lysti
          kustantamaan?

          Comment

          • PLampi64
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 34
            • Revonlahti

            #6
            Samaa ongelmaa (e61 -07 LCI 530D ~130tkm). Öljyä kuluu myös normaalia enemmän (minusta). Helpotti hieman kun vaihtoi 0W öljystä 5W-40 öljyyn, mutta silti ahtoputkeen on tullut öljyä. Eilen sitten vaihdettiin ahtoputken (ja parin muun putken) tiivisteet. Huohottimen lämmittimen tivistettä ei saa erillisenä, pitänee katsella jostain muualta. Lisäksi asentajien suosituksesta laitettiin huohottimeen se "tamponi"suodatin paikalleen (osa 11127793164), ei vortexia. Nykysuositus kuulemma on palannut takaisin tuohon vanhan mallin suodattimeen. Vaihtovälistä pitää huolehtia, suosittelivat n. 60tkm eli joka toista öljynvaihtokertaa.

            No nyt odotellaan ja katsotaan miten vaikuttaa. Turbonkin katsoivat ja vaikutti ihan ehjältä (ahtopaine ok, ei välystä)
            Last edited by PLampi64; 07-04-2011, 05:11.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by hraasakk View Post
              turbo vaihtoon => halpaa kuin saippua..
              Toivottavasti kukaan ei lue tätä palstaa ihan sokeana tai kalliiksi tulee tällaiset korjausohjeet joille ei ole minkään sortin perusteluita tai ohjeita miten asia varmistaa....

              Ainakin 535d:ssä on ollut ongelmaa ensimmäisten LCI mallien kanssa. Huohottimen kotelo ja putki sekä ahtoletkuun tiiviste uusiksi...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • hraasakk
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 8
                • Finland

                #8
                turboko

                minulla ei aluksi ollut huohottimen lämmitystä, se laitettiin ja ajoin testipätkän talvella. Öljyä hävisi reilusti tikusta 50 km matkalla, sen jälkeen öljyä tuli turbon jälkeisestä liitoksesta ennen dpf:ää ja myös turbon toisella puolella.

                välystä oli sen verran turbossa että se saattoi havaita sormin, tiedä sitten vaihdettiin turhaan vai ei muttei vastaavia ongelmia ollut sen jälkeen (onneksi)

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by hraasakk View Post
                  minulla ei aluksi ollut huohottimen lämmitystä, se laitettiin ja ajoin testipätkän talvella. Öljyä hävisi reilusti tikusta 50 km matkalla, sen jälkeen öljyä tuli turbon jälkeisestä liitoksesta ennen dpf:ää ja myös turbon toisella puolella.

                  välystä oli sen verran turbossa että se saattoi havaita sormin, tiedä sitten vaihdettiin turhaan vai ei muttei vastaavia ongelmia ollut sen jälkeen (onneksi)
                  Turbossa on aina poikittaisvälystä ja se kuuluu asiaan. Öljynpaine luo laakereihin "patjan" jonka päällä se turbo pyörii...
                  Pitkittäin välystä ei juurikaan saisi olla, ehkä vain sen verran että sen juuri ja juuri tuntee.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Taiska-76
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 35
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Hommasin vasta kanssa 530D LCI, ja mietin vanhasta muistista
                    pitikö näihin laittaa huohottimen lämminti? ex e39 530DA

                    Mulla kanssa ahtoputkesta oik.työntää aika-ajoin öljyä, mutta ei mittatikussa ainakaan merkittävästi alene.

                    Niin mikä on tuo Vortex ??

                    -Tomppa-

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      #11
                      vortex ??

                      Originally posted by Taiska-76 View Post
                      Niin mikä on tuo Vortex ??

                      -Tomppa-
                      tässä osa nro 15. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/

                      Vanhemmasta mallista mutta samalaisesta huohottimen öljynerottimesta kyse.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎