Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530DAT facelift M-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taiska-76
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 35
    • Lappeenranta

    E61 530DAT facelift M-sport

    Moro!

    Olen palaamassa biimeri kerhoon muutaman vuoden tauon jälkeen.
    Ajatuksena hankkian ko.kulkine.

    Olen selaillut foorumia selvittääkseni oheisen laitteen vakiovikoja:
    - lämpenemis ongelmat
    - Tehot uupuu
    - vuotavat kattoikkunat...

    mitä muuta?

    Antakaas vinkkiä mitä muuta kannattaa tarkistaa ennen ostoa. Kilsat asettuu 100-130tkm hujakoille.

    Yt.Taiska
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Taiska-76 View Post
    Moro!

    Olen palaamassa biimeri kerhoon muutaman vuoden tauon jälkeen.
    Ajatuksena hankkian ko.kulkine.

    Olen selaillut foorumia selvittääkseni oheisen laitteen vakiovikoja:
    - lämpenemis ongelmat
    - Tehot uupuu
    - vuotavat kattoikkunat...

    mitä muuta?

    Antakaas vinkkiä mitä muuta kannattaa tarkistaa ennen ostoa. Kilsat asettuu 100-130tkm hujakoille.

    Yt.Taiska
    Tervetuloa foorumille!

    Aiheesta on varmaan jo 1000 ja 1 topikkia mutta ei kai yksi lisää pahaa tee.
    - imusarjan läpät poistoon
    - tukkeutuva DPF
    - halkeilevat alipaineletkut
    - automaattilaatikon ongelmat/ominaisuudet
    - päätermostaatin ja/tai EGR-termostaatin ja/tai automaattilaatikon lämmönvaihtimen ongelmat

    Eli onhan näitä... mutta minua on kohdannut noista toistaiseksi vain tukkeutunut DPF, eli ei nämä kaikki nyt ehkä ihan joka auton ongelmia ole, mutta sellaisia mitä porukoilla on ollut.

    - Antti -
    Last edited by Anzafin; 29-12-2010, 10:40.

    Comment

    • Hirviger
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 24
      • Finland

      #3
      Tasonsäätökompuran imupuolenletku hapristuu ja kompura vetää maantiepölyä sisuksiinsa. Tämän jälkeen alkaa tulla vikailmoituksia tasonsäädöstä ja lopulta kompura menee vaihtoon. Ennalta ehkäisynä on seurata tuota imupuolenletkua ja vaihtaa se riittävän usein. Letku taitaa sijaita takapuskurin alla oikeassa takanurkassa.

      Imusarjanläpät kandee hoitaa poijjes, jos ei oo jo otettu. Lämmitettävää huohotinta harkitsisin, ettei ruikkaa öljyjä ulos.

      Jos Saksasta olet autoa hakemassa, niin suosittelisin BMW Premium takuulla olevien autojen ostamista juuri tuon takuun vuoksi ja lisäksi autolle tehdään laajahko kuntotarkastus.

      Vikakoodien luku olisi suositeltavaa ennenkuin teet kauppoja.

      Ei muutakuin rohkeasti vaan takaisin bimmerin omistajaksi ja tyyppivikojen kanssa elämään. Ajonautinto on kyl vertaansa vailla, eikä nuo pakkaset ole vielä menoa haitannut
      E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Mulla on 2 kpl LCI (eli facelift) 530dA:ta nyt ollut, ja molemmista on vaihdettu sähköinen vaihdekeppi. Voin siis sanoa, että se hajoaa kaikista

        Muuten on pelittänyt hyvin. Tosin noi ohjelmiston päivityskuviot on joskus aika hiuksia nostattavaa viihdettä...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Taiska-76
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 35
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Hirviger View Post
          Tasonsäätökompuran imupuolenletku hapristuu ja kompura vetää maantiepölyä sisuksiinsa. Tämän jälkeen alkaa tulla vikailmoituksia tasonsäädöstä ja lopulta kompura menee vaihtoon. Ennalta ehkäisynä on seurata tuota imupuolenletkua ja vaihtaa se riittävän usein. Letku taitaa sijaita takapuskurin alla oikeassa takanurkassa.

          Imusarjanläpät kandee hoitaa poijjes, jos ei oo jo otettu. Lämmitettävää huohotinta harkitsisin, ettei ruikkaa öljyjä ulos.

          Jos Saksasta olet autoa hakemassa, niin suosittelisin BMW Premium takuulla olevien autojen ostamista juuri tuon takuun vuoksi ja lisäksi autolle tehdään laajahko kuntotarkastus.

          Vikakoodien luku olisi suositeltavaa ennenkuin teet kauppoja.

          Ei muutakuin rohkeasti vaan takaisin bimmerin omistajaksi ja tyyppivikojen kanssa elämään. Ajonautinto on kyl vertaansa vailla, eikä nuo pakkaset ole vielä menoa haitannut
          Kiitoksia näistä vinkeistä

          Onko tuo ilmajousitus/tasonsäätö vakiona näissä farkuissa?
          Vai onko normi vietäreillä yleensä.

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #6
            Originally posted by touring39 View Post
            Tosin noi ohjelmiston päivityskuviot on joskus aika hiuksia nostattavaa viihdettä...
            Joo,tämä (ohjelma päivitykset) oli kyllä aika hermoja raastavaa entisessä E60:ssa (alkupään sarjaa -04).Itsellä päivitettiin ohjelmia 4-5 kertaan,eikä ikinä kaikki hommat tulleet täysin valmiiksi,auto lähti ennen sitä vaihtoon
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #7
              tolla premium selection jutulla voi heittää vesilintua ainankin noiden tarkastusten osalta.

              Mulla autossa oli juurikin vaikka mitä pikku fibaa vaikka oli "tarkastettu"...
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6326
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Taiska-76 View Post
                Kiitoksia näistä vinkeistä

                Onko tuo ilmajousitus/tasonsäätö vakiona näissä farkuissa?
                Vai onko normi vietäreillä yleensä.
                Joo eikös näissä ole tasonsäätö vakiokamaa.
                Vielä jatkoa vikalistaan

                Startti
                Pakosarja
                Joillain ollut johtoja poikki takaluukun johdoissa
                Antennivahvistin

                Mutta onhan tuo hieno peli ajaa
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • k-asp
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 51
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Itselläni juurikin samanlainen peli hakusessa. Toukokuusta asti etsinyt mutta vielä ei ole tärpännyt kriteerini täyttävää. Mahtava kikotin ajaa

                  En ole ihan varma mutta onkos näissä LCI:kin muka rikkoutunut noita johtoja tuolta takaluukusta. Pre:hän tuota vikaa ainakin oli. Entäs tuo antennin hajoaminen.. Tuota johtojen kanssa takaluukussa jumppaamista sai kyllä harrastaa myös E39:ssä. Viimeisessä E39:ni ei mennyt kertaakaan johdot poikki kun laski luukun aina varovasti alas.
                  -E39 525dA touring m-sport-
                  -E34 tds-

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    #10
                    Originally posted by k-asp View Post
                    Itselläni juurikin samanlainen peli hakusessa. Toukokuusta asti etsinyt mutta vielä ei ole tärpännyt kriteerini täyttävää. Mahtava kikotin ajaa

                    En ole ihan varma mutta onkos näissä LCI:kin muka rikkoutunut noita johtoja tuolta takaluukusta. Pre:hän tuota vikaa ainakin oli. Entäs tuo antennin hajoaminen.. Tuota johtojen kanssa takaluukussa jumppaamista sai kyllä harrastaa myös E39:ssä. Viimeisessä E39:ni ei mennyt kertaakaan johdot poikki kun laski luukun aina varovasti alas.

                    liekkö tuo luukun kiinniveto moottori on vakiona näissä, että ei sais paukuttaa alas mitenkä tahtoo?

                    Comment

                    • Taiska-76
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 35
                      • Lappeenranta

                      #11
                      jatketaan vielä keskustelua ko.kulkineesta.

                      Onko tietoa saako noihin lohkolämppäriä asennuttua ja onko letkuun
                      laitettava malli?

                      webasto ei vissiin ole näissä vakiona lisälämmittimenä

                      Comment

                      • Enliz
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 1503
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Taiska-76 View Post
                        jatketaan vielä keskustelua ko.kulkineesta.

                        Onko tietoa saako noihin lohkolämppäriä asennuttua ja onko letkuun
                        laitettava malli?

                        webasto ei vissiin ole näissä vakiona lisälämmittimenä
                        Eiköhän näihin mene säteilylämmitin.. Luulis et ois alumiinilohkolla
                        now: Mercedes Benz 350e AMG
                        ex: f30 320i M-Sport
                        ex: e46 320i M-Sport II
                        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                        ex: e36 316i Compact
                        ex: e39 530i M-Sport
                        ex: e46 320Cd M-Sport II

                        Comment

                        • rus103
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 53
                          • Uusimaa

                          #13
                          Alumiinilohko ja säteilylämmitin (itselläni on defan asennettu).

                          Comment

                          • k-asp
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2003
                            • 51
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Käytän tätä topiccia hyödyksi nyt otsikosta huolimatta.

                            Tuokos tässä mallissa manuaalivaihteisto muita "etuja" kuin automaattilaatikon lämmönsiirtotermostaatin puuttuminen? Imusarjan läpät taisi olla myös E6x manuskassa.. E39 taisi olla toisin.. Toki päästöt ja kulutus pitäisi tippua hitusen mutta tuleekos muuta mieleen? Ainakaan ei tarvi jumppailla automaattilaatikon öljyjen huuhtelemisen kanssa..
                            -E39 525dA touring m-sport-
                            -E34 tds-

                            Comment

                            • Taiska-76
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 35
                              • Lappeenranta

                              #15
                              jatketaan vielä tätä ihmettelyä...

                              Hommattu auto on ko.3/2007 eli ekoja faceliftiä.
                              Paikkallinen BMW huollon työnjohtaja tuumas, että
                              2005/? noissa on vahvistetut imusarjan läpät ja ei sen puoleen
                              huolta huomisesta.

                              Mites on, kannattaako läppäjumppa siitä huolimatta tehdä, kun ei viittis
                              turhaan voimistella.

                              Ja ostetaan edelleen 17" talvipyöräsetti ko.härveliin.

                              Tack

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎